Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleempje..
Ik maak gebruik van de volgende setup:
- MSI P67A-C45 (B3) P67 FRG SA
- HR5I05 Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX (vervangende koeler scythe mugen)
- D3 8GB 1333-999 Ripjaws K2 GSK 9-9-9-24
Nu heb ik de pc overgelokt middels multiplier & geheugen vast gezet op zijn waarden met een voltage van 1.5v. zoals aangegeven op de geheugen modules.
De cpu draait op 1.20v tevens vast gezet, op 4 Ghz. Niet een al te spectaculaire overklok ik weet het.
In windows wordt de cpu niet warmer dan +/- 37 graden op 4 Ghz. Wanneer volledig in gebruik genomen
door prime draait deze op 52graden. Op zich niets mis mee dacht ik.
Alles maar dan ook alles draait eigenlijk stabiel, BF3, Prime95, etc.
Enigste probleem is toch het herstarten. Wanneer ik in windows ben en opnieuw wil opstarten (warm dus) dan krijg ik zwart beeld. En de pc draait maar door.
Ik heb geen flauw benul waar ik hierbij aan moet denken. Heb van alles doorgespit op google maar kom nergens echt verder. Ik hoop dan ook dat er wat ervaren overklokkers zijn die wellicht kunnen aangeven waar ik moet kijken c.q. aan denken.
Ook omdat ik misschien bovenstaande niet goed formuleer in zoekopdrachten
Ik zit met het volgende probleempje..
Ik maak gebruik van de volgende setup:
- MSI P67A-C45 (B3) P67 FRG SA
- HR5I05 Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX (vervangende koeler scythe mugen)
- D3 8GB 1333-999 Ripjaws K2 GSK 9-9-9-24
Nu heb ik de pc overgelokt middels multiplier & geheugen vast gezet op zijn waarden met een voltage van 1.5v. zoals aangegeven op de geheugen modules.
De cpu draait op 1.20v tevens vast gezet, op 4 Ghz. Niet een al te spectaculaire overklok ik weet het.
In windows wordt de cpu niet warmer dan +/- 37 graden op 4 Ghz. Wanneer volledig in gebruik genomen
door prime draait deze op 52graden. Op zich niets mis mee dacht ik.
Alles maar dan ook alles draait eigenlijk stabiel, BF3, Prime95, etc.
Enigste probleem is toch het herstarten. Wanneer ik in windows ben en opnieuw wil opstarten (warm dus) dan krijg ik zwart beeld. En de pc draait maar door.
Ik heb geen flauw benul waar ik hierbij aan moet denken. Heb van alles doorgespit op google maar kom nergens echt verder. Ik hoop dan ook dat er wat ervaren overklokkers zijn die wellicht kunnen aangeven waar ik moet kijken c.q. aan denken.
Ook omdat ik misschien bovenstaande niet goed formuleer in zoekopdrachten