3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Qnap, Synology en Netgear zijn de meest bekende denk ik
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Qnap (waar ik al erg lang mee werk en goede ervaringen mee heb), maar je kan zeker ook niet misgaan met de andere 2 merken
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Synology zonder tijdlijn: Shared Folder Sync
Qnap direct: realtime remote replication
Qnap op tijdschema: block-level remote replication
Netgear rsync
Pick your poison.
PC kant:
Leer hoe robocopy werkt (c:\windows\system32\robocopy.exe)
download Microsoft SyncToy
[ Voor 12% gewijzigd door hans_lenze op 22-08-2012 13:36 . Reden: Client spul toegevoegd ]
while (! ( succeed = try ()));
De Synology, Qnap en Netgear dingen zijn zo te zien allemaal server-server, daar heb ik inderdaad de nodige mogelijkheden van gezien
SyncToy is leuk, maar helaas niet realtime en moet handmatig gedaan worden.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik draai op mijn workstation QtdSync. Werkt met Rsync protocol. Zal automatisch om de zoveel tijd mijn dataschijf (met muziek, foto's ea) bijwerken op m'n Qnap nas..
Werkt simpel, doeltreffend én gratis
Ecodan warmtepomp
Ben me er van bewust dat Qnap & Synology het een ander out of the box kunnen maar ik kan niet duidelijk vinden of de instapmodellen dat ook doen en welke modellen afdoende zijn.
Mijn situatie is nog iets anders aangezien ik wil backuppen & synchen tussen Nederland en Engeland.
A) Mijn thuisnetwerk in Londen aangesloten via Virgin 150mbit, alle PC's moeten de NAS share kunnen gebruiken (ook vanaf PS3 voor media center etc)
De NAS share is 1 grote folder (met veel subfolders) die vanaf beide locaties te gebruiken moet zijn en zo vaak mogelijk (liefst real-time) gesynchroniseerd moet worden tussen de 2 locaties.
Daarna nog een extra request - in het geval van CRC errors of HDD failures, misschien is het beter om op beide locaties extra redundancy te hebben dmv RAID.. geen idee welke RAID modus daarvoor het beste is, ik heb in het verleden een RAID-mirror gehad maar kreeg toen met Seagate schijf CRC errors en toen is mijn hele array naar de klote gegaan dat wil ik dus voorkomen.
Daarnaast moet de NAS ook een schijf van 3TB of 4TB aan kunnen..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dus een DS213j aan beide kanten volstaat; Evt locale redundancy Raid1 of SHR (zorgt alleen voor snelle hersteltijd als een schijf faalt). Je zou de data op het andere NAS als backup kunnen zien, Echter, als je op 1 van de locaties per ongeluk data weggooit en hij synchroniseert dan ben je je dat op beide plaatsen kwijt natuurlijk.
Wil je meer gaan doen met het NAS dan kun je kiezen om op 1 of beide locaties een zwaardere versie neer te zetten.
Op mijn thuislocatie Sync ik mijn laptops met CloudStation.
Deze maakt een folder aan genaamd CloudStation op je laptop.
Vervolgens heb ik de locaties van de folders die ik wil syncen aangepast, zodat deze onder ..\CloudStation\ vallen.
Alle folders onder ..\CloudStation worden direct en realtime gesynced met mijn Synology.
's Nachts maak ik een lokale backup naar een externe USB disk die gekoppeld zit aan mijn Synology.
Daarna wordt er een network backup job gestart die dezelfde "backup bronfolders" via het internet naar mijn andere Synology die bij mijn zusje staat backupped.
Verder heb ik thuis verschillende folders op de Synology als Shared Folder ingesteld, zodat iedereen erbij kan.