Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nette laptop/ultrabook voor eenvoudig gebruik [~500E]

Pagina: 1
Acties:

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik houd al jaren de hardware ontwikkelingen niet meer bij, en game ook niet meer - dus hierbij mijn eerste adviesvraag voor een laptop.

De laptop zal met name door mijn vriendin gebruikt worden voor occasional webbrowsing en Office gerelateerde dingen. Als ik 'em gebruik, zal ik een 1080p filmpje of iets dergelijks willen afspelen.

Aandachtspunten
  • Prijs max rond de 500 euro, iets meer mag als het veel voordeel oplevert
  • Formaat bij voorkeur 13,3", niet kleiner
  • Office/webbrowsing gebruik
  • Moet 1080p afspelen
  • SSD is een pre
  • Ultrabook form factor zou erg nice zijn
  • HDMI / DVI uitgang om 2e scherm aan te sluiten
Thanks voor jullie input.

Verwijderd

Welke laptops heb je zelf al gevonden? Als je door het Laptop Aankoopadvies forum gaat zie je voldoende laptops van 500€ waar de voor- en nadelen van besproken worden. Dat zou je moeten helpen bij het maken van je keuze :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
13.3 inch is op dit moment de Dell Vostro V131 de absolute winnaar... Als je toch absoluut SSD wilt hebben kun je deze in de Dell inbouwen...

Zoek je toch nog iets meer in de vorm van een ultrabook, dan moet je kijken voor de Vaio T... Maar dan wel het absolute budget model van 649 euro... Deze heeft wel een ssd, en heeft ook een lager gewicht.. Aan de andere kant is deze zoveel duurder dan de Dell, en heeft de dell ook een zoveel betere accuduur dat ik gewoon de Vostro zou kiezen als ik jou was.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:44:
Welke laptops heb je zelf al gevonden? Als je door het Laptop Aankoopadvies forum gaat zie je voldoende laptops van 500€ waar de voor- en nadelen van besproken worden. Dat zou je moeten helpen bij het maken van je keuze :)
My bad - ik heb de topics van de afgelopen week doorgepluist en via de Pricewatch sorteeropties het een en ander proberen te verzamelen, kwam toen bij de Asus X301A-RX079A
Echter kon ik hier weinig verder over vinden en was erg benieuwd wat men zou adviseren :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Samsung NP535 zou evt ook een optie zijn. Met als voordeel dat deze typisch ultrabookgewicht heeft én een stevige GPU voor de form-factor. Kost net aan 595 oid.

Of je pakt een <13,4" AMD E-350/450 model en doet er voor 150e ofzo een 128gb SSD in.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 15-08-2012 17:21 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• powerninja
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-11 23:47
rippance schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:54:
[...]

My bad - ik heb de topics van de afgelopen week doorgepluist en via de Pricewatch sorteeropties het een en ander proberen te verzamelen, kwam toen bij de Asus X301A-RX079A
Echter kon ik hier weinig verder over vinden en was erg benieuwd wat men zou adviseren :)
Die Asus heb ik gisteren besteld. Als ik 'm binnen heb zal ik hier m'n bevindingen posten.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

powerninja schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Die Asus heb ik gisteren besteld. Als ik 'm binnen heb zal ik hier m'n bevindingen posten.
Ik lurk even mee, en ben benieuwd naar je bevindingen. Nergens iets te vinden over dat apparaat.

Tesla M3LR '21

• powerninja
Las Vegas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:46:
[...]

Ik lurk even mee, en ben benieuwd naar je bevindingen. Nergens iets te vinden over dat apparaat.
Verwacht niet teveel, ik ben eerder een gemiddelde consument dan een tweaker.

• powerninja
Voorlopige conclusie over de Asus X301;
- Mooi, strak design (subjectief natuurlijk)
- Dun (niet ultrabookdun, maar toch) en licht
- Mooi beeld (maar uit mijn vingers getypt zegt dit niet zoveel)
- Toetsenbord is toereikend, verder niets bijzonders.
- Scherm voelt stevig en niet wiebelig aan
- USB 3.0 en HDMI

- De behuizing daarentegen valt een beetje in te drukken en is niet "waterpas"; tegen de randen is er een
lichte kromming in de behuizing. Voelt daardoor misschien wat goedkoper aan, maar is niet storend of hinderlijk tijdens het werken.
- Trackpad is wat stroef (maar wellicht een kwestie van mijn vingers/gewenning)
- Intel Core i3 is toereikend, maar minder krachtig dan ik had verwacht. Ter vergelijking, m'n 4 jaar oude laptop had een Intel Pentium Dual Core van 1,46 Ghz en deze Asus klokt op 2,3 Ghz. Het verschil hiertussen is niet zo groot als ik had verwacht, maar dat ligt denk ik toch vooral aan mijn verwachting (aangezien ik op dit gebied een leek ben en weinig vergelijksmateriaal heb).
- De laptop heeft geen optische drive (maar dit wist ik van tevoren)

Ondanks dat het lijkt alsof er nogal wat nadelen aan de Asus X301 zitten, vind ik het toch een laptop waar je jezelf voor +/- 500 euro geen buil aan kan vallen.

Verwijderd

Kloksnelheid zegt niet al te veel bij dit soort laptops. Een i3 blaast een Dual Core weg.

• powerninja
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:11:
Kloksnelheid zegt niet al te veel bij dit soort laptops. Een i3 blaast een Dual Core weg.
Dat was dus juist ook mijn verwachting. Die Asus X301 die ik nu gekocht heb heeft een i3 en het loopt allemaal aardig, maar hij blaast m'n 4 jaar oude laptop met Dual Core nou niet bepaald weg. Althans, niet in de mate die ik ervan verwacht had.

Verwijderd

Dat is ook procentenwerk. De i3-2330m is zo'n 20% sneller dan mijn antieke dual core. Aan de andere kant is de i7-3610QM multithreaded 5x zo snel.

Als je nog een core-2-duo hebt of goedkoop kunt krijgen met een goed scherm, dan lijkt dat mij in combinatie met een SSD een betere investering dan een nieuw model in deze prijsklasse. Of pak pricewatch: Lenovo Thinkpad T410 (NT929MH).
Pagina: 1