Toon posts:

Game PC ~ 1200 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Geachte medetweakers!

Onlangs hebben SniperFox (Ook een tweaker op dit forum) en ikzelf een speurtocht op stelten gezet waarbij wij, voor ons, de meest geschikte Gaming-PC hebben opgebouwd. Tijdens deze grote operatie zijn we op systemen uitgekomen die de 1.500 - 1.600 euro bereiken. Doordat wij aan een budget van 1.200-1.300 euro zijn gelimiteerd, denken wij dat wij nu de spijker wel aardig op zijn kop hebben geslagen met een (mooie) prijs van 1.180 euro.

Wij hebben veel onderzoek gedaan naar onder anderen OC mogelijkheden en garantieplannen.
Doordat wij niet super hard gaan OC'en, hebben wij onderzoek gedaan naar hardware waarbij gemakkelijk een goed resultaat te verkrijgen is, zonder al te veel moeite te moeten leveren. (We zijn niet lui, alleen willen we zeker weten dat we de boel niet slopen, en de garantie dus niet vervalt).

Zo zijn we bijvoorbeeld uitgekomen bij de boxed 3570K processor versie en de MSI Z77 mobo met een OC Genie II.

Doordat wij kwaliteit en garantie erg belangrijk vinden, hebben wij de MSI Z77 geschrapt ( Wij lazen 1 jaar garantie, en 2 door Europese wetgeving) omdat deze niet aan onze minimale (3 jaar) garantie eis voldoet.

Nu om terug te komen waar het allemaal om draait; Hebben jullie misschien nog op- of aanmerkingen op het systeem dat hierna volgt, Hebben jullie nog suggesties voor ons, Hebben jullie nog belangrijke meldingen voor ons waar wij rekening mee moeten houden, Of hebben jullie ooit problemen gehad met deze hardware? Vertel ons alles wat op je hart ligt! Dat heb ik immers ook gedaan met deze TL;DR post. Afijn lets do this.

---------------------------

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 131,08€ 131,08
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 96,80€ 96,80
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Zalman CNPS10X Extreme€ 29,90€ 29,90
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 397,-€ 397,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,90€ 59,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,20€ 44,20
1Asus Sabertooth ASUS Sabertooth Z77€ 197,-€ 197,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,50

--------------------------------

Voor de Case hebben wij gekozen voor een Cooler Master Stryker omdat deze er ERG tof uitziet, Qua prijs niet veel afwijkt van een gelijkwaardige case, Dust removers heeft, Goede lucht doorstroming heeft, Een fan regelaar op de voorkant van de case heeft, USB- en Audio slots op de voorkant heeft, en als klapper op de vuurpeil, een SSD slot in de voorkant waar een SSD drive zo ingeklikt kan worden, zonder enige moeite.

Voor de SSD hebben wij helemaal Niets uitgekozen omdat: Wij hier simpelweg nog even mee willen wachten. De SSD markt dropt snel, en over 1 á 2 jaar is de kans groot dat je een 512 gig SSD kan kope voor een aanzienlijk prijsje van 200 euro. Verder hebben wij nog geen baat bij een SSD omdat deze complete case al snel genoeg moet zijn om dingen te booten. Doordat wij voornamelijk een SSD willen kopen voor League of Legends (waar je moet wachten totdat iedereen klaar is met laden), Guild Wars 2 (niet echt nodig), Windows (High pro) en bewerkingssoftware als Photoshop en Flash, hebben wij toch besloten om 1 á 2 seconden langer te wachten, dan nu ons geld uit te moeten geven om alleen maar te kunnen zeggen ''Hey wij hebben een SSD''. Doordat wij later, indien wij een SSD kopen, Windows op onze SSD willen plaatsen, hebben wij nog niet genoeg informatie verzameld of dit wel vlekkeloos te werk gaat. Doordat wij de User files op de HDD willen plaatsen (Waar alle Downloads, Documenten, Bureaublad, etc in staan) zullen wij hiervoor de Registery keys moeten aanpassen. Wij zijn er niet zeker van of dit problemen met zich meebrengt in een latere fase.

Voor de HDD hebben wij gekozen voor een Western Digital 1TB Black edition. Wij hebben erg veel vertrouwen in WD en de black edition geeft ons een advanced RMA en 5 jaar garantie. Dit zegt al genoeg over het product.

Voor de DVD drive hebben wij gekozen voor een simpele cheapo LG'tje, omdat wij nauwelijks 1 maal per jaar iets per DVD afspelen en amper iets branden. Anderzijds is het onmogelijk om er één weg te denken.

Voor een CPU koeler hebben wij gekozen voor een Zalman. Zalman is één van de beste merken op het gebied van koeling en deze zeer lage prijs van 30 euro'tjes spreekt ons erg aan. (Zelfde product bij andere winkels is hij zelfs ruim 20 euro duurder).

Voor de GPU hebben wij gekozen voor een GTX 670 FTW edition. Hier hebben wij niet veel over te zeggen, alleen dat hij bijna (95%) net zo goed is als een GTX 680. Ook beschikt het over een PCB van een 680, wat uiteraard lekker meegenomen is.
Op deze GPU zit een 3 jaar Advanced RMA warranty.

Voor de processor hebben wij gekozen voor een Intel i5 3570K boxed version. Bij deze processor is het erg toegankelijk om te OC'en. Wij hebben niet gekozen voor een i7 met multithreading omdat wij geen videos renderen en het dus niet nodig hebben. Qua gaming heeft een i7 voor ons dus geen hogere prioriteit.

Voor de voeding hebben wij besloten om te gaan voor een Corsair CX600 V2 watt voeding. 600 Watt is meer dan genoeg (en maar 5 euro'tjes duurder dan een 500 Watt). Wij hebben gelezen dat dit dingetje een gemakkelijke 700 Watt aan kan. Dus mocht het echt uit de hand lopen en hamsters de wereld willen veroveren, dan zitten wij gebakken.

Voor de geheugenslots hebben wij gekozen voor de Corsair Vengeance C9 banken (8 Gig in totaal). Deze banken zijn spotgoedkoop en hebben een lifetime warranty. Een nobrainer lijkt ons.

Tot slot het moederbord, hierbij hebben wij gekozen voor een Asus Sabertooth Z77. Dit bord beschikt over vele leuke features die reeds ook te vinden zijn in andere Z77 series, alleen lijkt dit ons de beste keuze.
Op dit ding zit immers 5 jaar garantie dat ons erg aanspreekt.

Dus,, Hierbij wil het graag laten. Laten we de hoofdvraag nog eens lekker copy-pasten:

''Nu om terug te komen waar het allemaal om draait; Hebben jullie misschien nog op- of aanmerkingen op het systeem dat hierna volgt, Hebben jullie nog suggesties voor ons, Hebben jullie nog belangrijke meldingen voor ons waar wij rekening mee moeten houden, Of hebben jullie ooit problemen gehad met deze hardware? Vertel ons alles wat op je hart ligt! Dat heb ik immers ook gedaan met deze TL;DR post.''

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

nogal tl;dr inderdaad

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Ziet er erg netjes uit. Als ik al een opmerking zou moeten geven zou het de voeding zijn.Deze is niet modulair als ik het goed zie. Ook al heeft je kast kabelmanagement vind ik het persoonlijk altijd lekkerder om zo min mogelijk kabels te hoeven gebruiken maar dat is een persoonlijk iets :P

Ook vind ik wel dat je teveel betaald voor een hard disk van 1TB maar als je perse WD wilt en perse de 5 jaar garantie is dat nou eenmaal zo.

Het moederbord kan ik zeker aanraden. Ik heb de sabertooth 990FX en de bios is te simpel voor woorden :P Alles lekker goed bereikbaar en een asociale hoeveelheid sata en USB aansluitingen :D deze iet er ook gewoon mooi uit :D

I-racing Profile

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Ik zou mij niet teveel verkijken op de garantiejaren boven de 3, daarna wil je toch al gauw zaken vervangen omdat ze verouderen.

- Kast is deels een kwestie van smaak, maar kan hoe dan ook goedkoper met even goede of betere features
- Voor hetzelfde geld van de HDD die je nu uit hebt gekozen heb je een 2TB HDD van bijvoorbeeld Western Digital met minimaal 3 jaar garantie.
- Moederbord is veel te duur, je kunt alles wat je hebben wilt vinden op een goedkopere mobo. Zoek even goed in de PW.
- Geen SSD nemen is voor een systeem in deze prijsklasse...onverstandig. All your arguments are invalid. Je haalt zoveel meer uit je systeem met een SSD dan welke andere upgrade dan ook. Met het geld dat je bespaart op een goedkopere kast en mobo kun je met gemak een 128GB SSD kopen.

En het is inderdaad een tikkeltje TLDR, dat kan beter.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het achterwege laten van een SSD lijkt me de grootste fout die je nu kan maken. Het is als een supersnelle Ferrari kopen met 1000pk van een miljoen euro maar niks aan het moeras doen waar je overheen rijdt waardoor je alsnog gelimiteerd bent op 10km/h... 8)7

Mijn tip: koop een goedkope HDD van 1TB voor je bestanden en een SSD van 128GB voor je OS en games. Als ik de keuze zou moeten maken tussen een iets langzamere CPU maar met een SSD erbij en een snellere CPU en HDD erbij dan zou ik zonder enige twijfel gaan voor de iets langzamere CPU en SSD.

Om je nog even te overtuigen: ik heb laatst een laptop aangeschaft met een Core i7 erin en een 500GB HDD. In mijn eigen oude laptop heb ik een P8400 zitten en SSD en het is echt een hel om te werken op de i7 met HDD, Windows start erg traag op, het duurt lang voordat een programma is opgestart en nog het ergste: het CPU-gebruik komt gewoon vrijwel niet boven de 5% uit omdat de HDD continu de bottleneck is...

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 15-08-2012 15:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor 130 EUR zijn er inderdaad betere kasten te vinden. Ik zou eerder geneigd zijn te besparen op de kast en je totaalprijs iets te verhogen om zo toch een SSD te kunnen installeren.

De SSD-markt evolueert niet noodzakelijk zoals de HD-markt, om de capaciteit te verhogen dient het productieproces van de halfgeleiders te wijzigen (waardoor je op eenzelfde chip een hogere capaciteit krijgt). De levensduur van de chips neemt daardoor wel af, anders dan bij HD's waarbij mechanische defecten je vaak de das omdoen. Ik denk niet dat prijzen zo snel zullen zakken, zeker niet van de topmodellen zoals bv. de Samsung 830. Je kan altijd een compromis sluiten en een budgetmodel van bv. Crucial nemen. Die zouden nog altijd een stuk betrouwbaarder moeten zijn dan de meeste Sandforce-modellen.

[ Voor 86% gewijzigd door Borromini op 15-08-2012 16:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik ben het helemaal eens met MensionXL. Het verschil merk je niet enkel in de laadtijd, maar ook in de overall performance van je systeem. Ookal stop je er een klein SSD-tje in van een gig of 120, 80 of zelfs 60.. Voor de bedragen wat ze daar tegenwoordig voor vragen (minder dan €100) hoef je het er eigenlijk niet om te laten.
Doordat wij de User files op de HDD willen plaatsen (Waar alle Downloads, Documenten, Bureaublad, etc in staan) zullen wij hiervoor de Registery keys moeten aanpassen. Wij zijn er niet zeker van of dit problemen met zich meebrengt in een latere fase.
Hmm, zoals iedereen doet tegenwoordig? En wat voor problemen verwacht je 'in een latere fase' dan tegen te komen?

Verder nog even een persoonlijk standpunt; termen als 'grote operatie', 'spijker op zijn kop', 'klapper op de vuurpijl' en 'euro'tjes' (nouja goed, ik kan nog wel even doorgaan) doet je verhaal nogal opblazen. En dat maakt je niet bepaald fatsoenlijk overkomen; eerder iets als een overactieve verkoper. Zoiets af en toe gebruiken is mijns inziens meer dan voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Haha nogmaals sorry voor de TL;DR post.

@r-vos:

Tjah sorry, ik probeer dit topic lekker luchtig en zo informeel mogelijk te houden tenopzichte van de honderd-tallen gelijkwaarde topics waar alles zo serieus en gewoontjes is.

@ alle andere bovenstaande reageerdeurs:

Bedankt voor de feedback, een SSD is inderdaad een puntje waar ik nog even over na zal denken :).

Verwijderd

Pluspunten voor de manier waarop het topic tot stand gekomen is, is weer eens wat anders. De vraag is echter niet anders dan 'ik zoek een systeem met de 3570K' die gemiddeld 3x per dag wel gesteld wordt. Oftewel, de pro's en cons van al jullie onderdelen zijn in andere topics veelvuldig besproken. Helaas moet sinds het afschaffen van de BBG topics het wiel 3x per dag opnieuw uitgevonden worden :+

Je zou hier meer info kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 16:18 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Rare build inderdaad, bespaar 90 euro op je kast en je hebt een samsung/crucial ssd van 128 gb ;)
Verder zou ik een modulaire voeding pakken
80 euro besparen op een moederbord dat voldoet aan je wensen
andere CPU-koeler, want voor zover ik weet heeft zalman geen goede naam meer op dat gebied (kijk liever naar scythe, prolimatech, noctua)

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:18:
Pluspunten voor de manier waarop het topic tot stand gekomen is, is weer eens wat anders. De vraag is echter niet anders dan 'ik zoek een systeem met de 3570K' die gemiddeld 3x per dag wel gesteld wordt. Oftewel, de pro's en cons van al jullie onderdelen zijn in andere topics veelvuldig besproken. Helaas moet sinds het afschaffen van de BBG topics het wiel 3x per dag opnieuw uitgevonden worden :+

Je zou hier meer info kunnen vinden.
Nee hoor, gewoon linken naar andere topics waar de vraag al eerder werd gesteld, klaar is Kees!

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hmm, het lijkt me dat je beter een kast koopt die wat minder kost, samen met een minder kostende MoBo en met dat geld dan een samsung 830 128gb koopt

voorbeeld:
pricewatch: Corsair Carbide 500R White (ook een tweakers review op)
en
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H (als beste in de tweakers compair review)

en waarom de EVGA gtx 670 met die reference card cooler?
de Gigabyte kost evenveel (nipt minder) en lijkt me toch wel beter: pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
Minder Ghz zeg je? met die cooler kan je stabiel meer dan de EGVA OC'n ^^

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2012 16:23 ]

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:34
Ik kan de specs moeilijk volgen. Redelijk gemiddeld, behalve de GPU. Geen SSD, maar wel stressen over het x aantallen jaren garantie van verschillende onderdelen. Als klap op de vuurpijl een bedrag van 1200 Euro.

Lang geleden dat ik zoveel voor een pc uit wilde geven :) Voor zoveel geld zou een pc toch als een raket rondjes om de maan moeten kunnen draaien tegenwoordig.

Voor wat betreft de SSD. Duidelijk een mening van iemand die er nog niet een heeft. Zoek iemand die er een heeft en probeer het.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

eL_Jay schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:19:
Rare build inderdaad, bespaar 90 euro op je kast en je hebt een samsung/crucial ssd van 128 gb ;)
Verder zou ik een modulaire voeding pakken
80 euro besparen op een moederbord dat voldoet aan je wensen
andere CPU-koeler, want voor zover ik weet heeft zalman geen goede naam meer op dat gebied (kijk liever naar scythe, prolimatech, noctua)
Moederbord is inderdaad zwaar aan de prijs, had ik nog niet gezien o_O.

Zoals anderen ook al zeiden: fixeer je niet op de garantieperiode. MSI maakt echt geen rommel bv.

Ter vergelijking: ik heb voor een vriend een videobewerkingssysteem samengesteld voor minder dan 1300 €. i7 3770, 32 GB (!) RAM, MSI moederbord, GTX 560 Ti 448 (CUDA), 128 GB Samsung SSD. Dan denk ik dat jij met een i5 en een stuk minder RAM toch wel een paar honderd euro lager moet kunnen uitkomen, mits je doordachte keuzes maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 15-08-2012 16:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• SmokingCrop
  • Niet online
JakeNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:23:
Ik kan de specs moeilijk volgen. Redelijk gemiddeld, behalve de GPU. Geen SSD, maar wel stressen over het x aantallen jaren garantie van verschillende onderdelen. Als klap op de vuurpijl een bedrag van 1200 Euro.

Lang geleden dat ik zoveel voor een pc uit wilde geven :) Voor zoveel geld zou een pc toch als een raket rondjes om de maan moeten kunnen draaien tegenwoordig.

Voor wat betreft de SSD. Duidelijk een mening van iemand die er nog niet een heeft. Zoek iemand die er een heeft en probeer het.
persoonlijk zou ik eerder voor deze combi gaan (koop ik binnenkort):
(zelf heb ik nooit meer dan 200gb nodig dus ssd voor mij all the way ^^, indien ik nog wat nodig heb dan koop ik toch gwn even een hdd, tegen dan zijn er al weer goedkopere/verbeterde uitgekomen)

is trouwens voorbereid op SLI :9 (anders neem je mindere MoBo en Power supply)

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Corsair Carbide 500R White€ 97,10€ 97,10
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 387,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX PRO650W€ 79,59€ 79,59
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,20€ 44,20
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,91

• Omni
  • Niet online

Omni

^ Dat is een mooi lijstje. Doe daar nog bijvoorbeeld een 2TB schijf bij en dan heb je een mooi systeem binnen je budget.

• SmokingCrop
  • Niet online
^ Yup en als deze in de winkel te duurt uitkomt dan kunnen ze nog altijd de 128gb versie nemen met die 1 of 2tb hdd :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle feedback, dat is inderdaad een leuk systeempje wat je daar heb gepost @ Smoking. Alleen zit ik nu al met een tergende hekel aan een 500 gig HDD, dus een 256 gig SSD'tjes voldoet niet aan mijn eisen. Een andere optie is dan inderdaad een 1-2 TB en 128 gig SSD.

Maar om verder terug te komen op de SSD;

Wie van jullie verplaatst de User files naar de HDD? of laat je het gewoon op je SSD staan? (Op de SSD lijkt mij persoonlijk een verloedering). Hoeveel van jullie hebben er moeite mee (gehad) en zijn jullie problemen tegen gekomen door het op je HDD te laten plaatsen i.p.v de SSD? (Problemen als in gebeurtenissen nadat je het op je HDD hebt geplaatst.

Verwijderd

Wat voor gebeurtenis? Je kunt het toch gewoon aanklikken en openen, ongeacht of het op je HDD of SSD staat?

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-04 16:29
Waarom voldoet een 256GB SSD niet als je hem toch niet wilt gebruiken en alles op je HDD zult plaatsen?
Wat een logica weer.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:46:
Wie van jullie verplaatst de User files naar de HDD? of laat je het gewoon op je SSD staan? (Op de SSD lijkt mij persoonlijk een verloedering). Hoeveel van jullie hebben er moeite mee (gehad) en zijn jullie problemen tegen gekomen door het op je HDD te laten plaatsen i.p.v de SSD? (Problemen als in gebeurtenissen nadat je het op je HDD hebt geplaatst.
Tja, het lijkt me sterk dat je met die 256GB tekort komt aan system / user files. Ik zou gewoon films, muziek, etc. op je HDD zetten en je userfiles op je SSD houden. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen, de backup van je belangrijkste files moet je IMO toch op een externe HD doen (die niet thuis ligt) / online. Dit als je laptop bijvoorbeeld gestolen wordt / er brand uitbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
@ Xenergy: Natuurlijk kan je het openen, maar dat is het punt niet. Mijn punt gaat erom dat ik alleen bepaalde software geïnstalleerd wil hebben op de SSD. Software die voornamelijk maar eenmalig geïnstalleerd hoeft te worden en een lange tijd mee gaat. Denk aan Windows, Photoshop, Flash etc. Mijn SSD Moet zo junk-free mogelijk blijven. Ik wil er geen Captured Screenshots, Downloads, Videos, Temp files, Muziek, Films en troep op vinden. Om telkens een SSD op te schonen / files te rewriten, gaat het na een tijdje ten kosten van de performance van de SSD. Dit vind ik zonde van een hoop geld dat je ervoor neer moet leggen, vooral als ik maar 128 gig tot mijn beschikking wil nemen.

@ Keejoz: Zoals ik al eerder heb aangegeven terg ik mij nu al aan een 500 Gig HDD. Dit is gewoon niet genoeg opslag voor mij. Een 256 Gig SSD zal dan wel sneller zijn, maar dit gaat tenkoste van alle bestanden die ik er op kwijt wil kunnen. Anderzijds wat mij tegenhoudt van een 256 Gig SSD is de prijs. Daarbij heb ik niets aan een 256 Gig SSD als ik maar een beperkt aantal software erop wil gooien. Ik verwacht ongeveer 70 gig minimaal en 90 Gig maximaal (Inclusief een 10 Gig bufferzone) te gaan gebruiken. Een SSD met meer dan 128 Gig is voor mij simpelweg, weggegooid geld.

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:05:
@ Xenergy: Natuurlijk kan je het openen, maar dat is het punt niet. Mijn punt gaat erom dat ik alleen bepaalde software geïnstalleerd wil hebben op de SSD. Software die voornamelijk maar eenmalig geïnstalleerd hoeft te worden en een lange tijd mee gaat. Denk aan Windows, Photoshop, Flash etc. Mijn SSD Moet zo junk-free mogelijk blijven. Ik wil er geen Captured Screenshots, Downloads, Videos, Temp files, Muziek, Films en troep op vinden. Om telkens een SSD op te schonen / files te rewriten, gaat het na een tijdje ten kosten van de performance van de SSD. Dit vind ik zonde van een hoop geld dat je ervoor neer moet leggen, vooral als ik maar 128 gig tot mijn beschikking wil nemen.

@ Keejoz: Zoals ik al eerder heb aangegeven terg ik mij nu al aan een 500 Gig HDD. Dit is gewoon niet genoeg opslag voor mij. Een 256 Gig SSD zal dan wel sneller zijn, maar dit gaat tenkoste van alle bestanden die ik er op kwijt wil kunnen. Anderzijds wat mij tegenhoudt van een 256 Gig SSD is de prijs. Daarbij heb ik niets aan een 256 Gig SSD als ik maar een beperkt aantal software erop wil gooien. Ik verwacht ongeveer 70 gig minimaal en 90 Gig maximaal (Inclusief een 10 Gig bufferzone) te gaan gebruiken. Een SSD met meer dan 128 Gig is voor mij simpelweg, weggegooid geld.
Sorry maar je slaat echt klinkklare onzin uit. Dat de vele schrijfacties ten koste gaan van je ssd ga je na 8 jaar gebruik héél misschien merken. Ik denk dat je beeld van performance degradatie een beetje scheef is ;)

Edit: en downloads kun je ook op je hdd zetten, kwestie van 1 keer instellen in je browser en je downloadprogramma en klaar is kees ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kayakyak op 15-08-2012 17:09 ]

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:05:
Om telkens een SSD op te schonen / files te rewriten, gaat het na een tijdje ten kosten van de performance van de SSD. Dit vind ik zonde van een hoop geld dat je ervoor neer moet leggen, vooral als ik maar 128 gig tot mijn beschikking wil nemen.
Als je je OS op de juiste manier configueerd is dit niet echt aan de orde. De meeste moderne SSD's hebben read/writecycles genoeg en de echte performance hits krijg je pas als je heel veel hele kleine files erop zet. En in dagelijks gebruik mis je er weinig van dat je naar verloop van tijd misschien 50mb/s write hebt, mits het gewoon een rappe sata-600 SSD is. Natuurlijk wel een issue als je elke dag een benchmark draait (maar ja, dat wordt juist afgeraden omdat dat ook slecht is voor je performance) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:18:
Doordat wij kwaliteit en garantie erg belangrijk vinden, hebben wij de MSI Z77 geschrapt ( Wij lazen 1 jaar garantie, en 2 door Europese wetgeving) omdat deze niet aan onze minimale (3 jaar) garantie eis voldoet.
Ik zou niet de kwaliteit van een mobo puur op garantie-duur baseren, MSI, Gigabyte en Asus zijn alle tier1 fabrikanten.

http://techgage.com/artic...-gd55_motherboard_review/

De Asus in deze review kost 212€ vs 119€ van MSI.

Edit: Ik denk bv dat deze twee mobo's hebben betere componenten dan die Gigabyte in jouw lijst. De zogenaamde Military-Class componenten van MSI zijn gelijk aan die van UD series van Gigabyte denk ik.
Edit: 36 maanden garantie

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 05:14 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:27:
[...]
Edit: Ik denk bv dat deze twee mobo's hebben betere componenten dan die Gigabyte in jouw lijst. De zogenaamde Military-Class componenten van MSI zijn gelijk aan die van UD series van Gigabyte denk ik.
Ik baseer me op deze review van tweakers zelf: reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken waarbij die gigabyte als beste uitkomt tegen 5 andere moederborden waaronder een 160 euro kostende MSI ^^

Verwijderd

SmokingCrop schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Ik baseer me op deze review van tweakers zelf: reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken waarbij die gigabyte als beste uitkomt tegen 5 andere moederborden waaronder een 160 euro kostende MSI ^^
Noem je dat een review? Plz dat is een miezerig lap tekst en een excuus voor een review, alles is synthetische en wordt niks gezegd over aantal VRM enzo bv. waardeloos review.

Hier hecht ik veel meer waarde aan.

productreview: Gigabyte GA-Z77X-D3H review door Hans1990

En zo wordt een review geschreven bijv.

http://www.hardwarecanuck...5-motherboard-review.html

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben altijd voor gigabyte gegaan maar het gebruik van veel foxconn componenten, via spu en geen intel netwerk chip doet voor mij af dat ze te veel bezuinigen op de mid-range moederborden. Dat is erg zonde omdat de rest van de componenten gewoon erg goed zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:27:
[...]

Ik zou niet de kwaliteit van een mobo puur op garantie-duur baseren, MSI, Gigabyte en Asus zijn alle tier1 fabrikanten.

http://techgage.com/artic...-gd55_motherboard_review/

De Asus in deze review kost 212€ vs 119€ van MSI.

Edit: 36 maanden garantie
Drie jaar klinkt al een stuk beter, krijg je die drie jaar enkel bij azerty of bij elke winkel? Op de website van MSI stond namelijk dat alle moederborden slechts twee jaar garantie hadden ( en in enkele delen van de wereld 1 jaar ). Ook zag ik online heel veel 'horror stories' in verband met de customer service van MSI, veel meer dan andere fabrikanten, maar dit verloopt voor ons gelukkig via de winkel dus wij hebben hier niets mee te maken. Drie jaar geeft mij een stuk meer vertrouwen en is ook mijn minimum voor onderdelen, omdat de focus van dit systeem op kwaliteit ligt, het moet ongeveer 5 jaar mee gaan. Zo lang is mijn huidige systeem ook mee gegaan en hij werkt nog prima.

Verwijderd

Bij deze jongens is het 2 jaar, ik zou dus kijken wie langer garantie geeft.

Wat idiot trouwens.

Edit: Ik denk voor een goed Giga mobo moet je dus de UD series hebben, daar heb je alleen maar top componenten denk ik

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 16:45 ]

Pagina: 1