Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niewe PC start niet door bij cold boot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een PC zelf samengesteld, in elkaar gezet en geinstalleerd met win7 en draait prima.

Het probleem zit in het opstarten van de computer, bij een cold boot start de PC wel op maar kan de schijven niet vinden, na een paar keer uit en aan zetten start de PC wel door, nadat het gestart is en weer uitgezet en ik start het weer op dat gaat dat wel zonder problemen. Als ik na 1 uur ong weer probeer de PC opnieuw te starten dan kan hij weer de schijven niet vinden.

Ik weet niet precies wat er mis gaat, bios settings zien er goed uit. Ik draai op de laatste bios versie.

Hebben jullie enige idee waar het aan kan liggen?

SPECS:

ASRock H67M-GE/HT (RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX)
Seagate ST2000DM001 (SATA 600, Barracuda 7200.14)
Cooler Master Elite 431
MS-TECH MS-N750-VAL
Hyper TX3 EVO FAN
ASUS HD7850-DC2-2GD5 ASUS - Graphics Card
Intel® Core™ i7-2600K
Card Reader 54 in 1
Shark Fan 12cm Black Edition
Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit
LiteOn IHAS124 DVD

Alvast bedankt voor het mee denken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Al geprobeerd zonder de cardreader aangesloten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, ik zal het even doornemen en het een en ander testen.

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.. ga ik doen.. dank je wel..

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd zonder card reader, helaas werkt het nog steeds niet..

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
-

[ Voor 97% gewijzigd door tomdabom op 15-08-2012 15:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met een niet intel port? De schijven verkeerd aangesloten?

Zijn mischien mij specs niet compatibel met elkaar? :F

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 15:34 ]

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
Volgens mij heeft dit moederbord enkel de 2 SATA3 poorten (witte connectors) die door de chipset toegevoegd worden, geen losse SATA3 chip dus.

Vraagje: hoe haal de je elektriciteit van je pc? alleen de powerknop op de pc of misschien ook met zo'n stekkerdoos met een aan/uit knop zodat de stroom er compleet vanaf is?

Oh, en ik zie ook dat er meer mensen zijn met vergelijkbare problemen (hier bijvoorbeeld]) volgens hun gaat het om een 'timing problem', het moederbord zoekt te snel naar de hdd terwijl die nog niet correct geïnitialiseerd is (als ik het goed begrijp althans). Gebruik je de quick boot options van het moederbord?

[ Voor 39% gewijzigd door Pixxel op 15-08-2012 15:41 ]

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik zie een vrij onstabiele voeding, iets waar ik, omwille van dit soort problemen, niet op zou hebben bespaard. Beter een voeding van 550w die stabiel blijft dan een van 750w die de 500w nog niet eens goed kan leveren, reken er maar op dat €35 voor een voeding van 750w geen wonderen verricht.(wat een reviewtje kan bevestigen)
tomdabom schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:30:
Misschien aangesloten op een niet-intel port ?
Dat klinkt erg interessant, leg uit? (EDIT:geen zorgen iedereen maakt fouten)
Pixxel schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:36:
(hier bijvoorbeeld]) volgens hun gaat het om een 'timing problem', het moederbord zoekt te snel naar de hdd terwijl die nog niet correct geïnitialiseerd is (als ik het goed begrijp althans). Gebruik je de quick boot options van het moederbord?
Das de oplossing ;) Niet helemaal vrees ik :+

Wat zegt hij precies? No drives found?

[ Voor 31% gewijzigd door Achilles op 15-08-2012 15:50 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• tomdabom
Ik was ff niet aan t na denken sorry ^^

• tomdabom
Ik kan me herinneren dat er in de bios een bepaalde optie zit om te wachten voor je HDD.

Ik weet niet of jij die er ook in hebt zitten ?

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/kwws58g5f/IMG_20120815_155218.jpg

Klik voor groter beeld !

[ Voor 59% gewijzigd door tomdabom op 15-08-2012 16:01 . Reden: Foto bijgevoegd. ]

Verwijderd

Als je via Google zoekt op dit probleem krijg je 85.000 resultaten. Ongetwijfeld zitten er goede tips voor je bij :)

Als je iets wilt toevoegen in je topic terwijl je zelf als laatste een reply hebt gedaan dan kun je het edit knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gifgebruiken. Door een nieuwe post toe te voegen kick je jouw topic en dat is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Pixxel: Ik haal de spanning weg door het aan en uit knop van de PC en van de voeding te gebruiken.

@Achilles: Dank je wel voor de hands up, ik had inderdaad wat meer moeten investeren in de voeding, kan nog altijd. Zou dit het probleem met de schijven kunnen veroorzaken dan?

@tomdabom: Eh.. dat moet ik even checken, ik weet niet zeker of de optie aanwezig is..

@XeNeRgY: Ik heb inderdaad gekeken op de heilige google en ik heb het volgende gevonden http://forums.seagate.com...a_drives&message.id=29117 weet nu niet helemaal wat te doen.

Ik ga iig checken of de optie waar tomdabom over heeft aanwezig is in de BIOS, ben het eerlijk gezegd niet tegen gekomen.. 2 keer checken kan geen kwaad..

voor de rest als jullie andere ideeen, ingevingen krijgen dat lees ik dat graag! :-D

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik zou inderdaad een andere voeding eens proberen. Lijkt mij het eerste onderdeel om te proberen.

Sowieso zou ik niet snel een dergelijk merk voeding inzetten bij deze prijzige hardware.

[ Voor 32% gewijzigd door fonsoy op 15-08-2012 16:10 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• tomdabom
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:07:

Ik ga iig checken of de optie waar tomdabom over heeft aanwezig is in de BIOS, ben het eerlijk gezegd niet tegen gekomen.. 2 keer checken kan geen kwaad..
Of anders iets wat er op lijkt...

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
Volgens mij heet de optie die tomdabom suggereert ook wel 'staggered spinup', vooral handig bij het voorkomen van een hoge piekbelasting op je voeding bij het opstarten als je veel schijven gebruikt.

Heeft je pc hetzelfde probleem wanneer je de powerknop op de voeding gewoon aan laat staan? In principe is de powerknop op je case namelijk voldoende.

• tomdabom
Pixxel schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:22:
Volgens mij heet de optie die tomdabom suggereert ook wel 'staggered spinup', vooral handig bij het voorkomen van een hoge piekbelasting op je voeding bij het opstarten als je veel schijven gebruikt.

Heeft je pc hetzelfde probleem wanneer je de powerknop op de voeding gewoon aan laat staan? In principe is de powerknop op je case namelijk voldoende.
http://www.computeridee.n...re/bios/harddisk-weg-bios

Bios is waarschijnlijk gewoon sneller klaar met zijn POST dan dat de hardeschijf is opgestart..

En staggered spin-up heb je volgens mij alleen maar met raid-kaarten/echte high-end moederborden.
Ik ben het iig nog nooit tegengekomen op een mobo.

[ Voor 18% gewijzigd door tomdabom op 15-08-2012 17:26 . Reden: Stukje over staggered spin-up ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ben inmiddels niet meer in de buurt van de PC, zodra ik weer in de buurt ben (in het weekend) zal ik er naar kijken.. hopelijk is het een kwestie van BIOS instellingen.

• tomdabom
Ik hoop het ook voor je !
Pagina: 1