NoxiuZ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:26:
Ik wou net zeggen, de kabel is een zeer goed alternatief voor het magere koperlijntje van de KPN. Maar Telfort zit op het KPN-netwerk en zij zouden dus evenveel kunnen bieden als KPN zelf.
Als je ook nog TV wilt kijken zou ik zeer zeker voor een tripleplay abonnementje gaan bij Ziggo (kost je 40 euro in de maand en dan heb je dezelfde internetsnelheid als Telfort en XS4ALL (waarschijnlijk nog ietsje meer).
Bovendien vind ik het fijn dat Ziggo maandelijks opzegbaar is. Bij gezeik ben je er snel weg en zit je een jaartje bij een ADSL-boer
EDIT:
[...]
Als ze 8-10mbit halen ben ik benieuwd wat er gebeurt met je internet als je de TV aan zet
Ik weet dat er bij Ziggo streams zijn van 8mbit voor de HD-kanalen. Dusssss...
Niet iedereen kan of wil naar Ziggo, je doet een aanname dat Zigo op zijn adres leverbaar is.
Ja, een kabelboer kan meer snelheid leveren, echter als ik kijk naar mijn kabelboer (Caiway) dan word ik beroerd van de prijzen die ze berekenen voor een internet signaal, voor mijn TV pakket zijn ze goed genoeg maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor een matige internetverbinding.
De KPN koperlijn afdoen als een armzalig koperlijntje vind ik dus iets te kort door de bocht, aangezien het een ander soort techniek is als het internetsignaal van de kabelboer.
De afgelopen 10 jaar heb ik diverse xDSL providers gehad en mijn huidige ervaringen met Telfort zijn voor mij doorslaggevend om daar voorlopig te blijven. Telfort is 1 van de weinige die de beloofde snelheid ook daadwerkelijk levert, uit het verleden weet ik dat Tele2 tot 20 Mb snelheid bood maar ondanks dat ik de volle snelheid kon halen (gezien de afstand tot de centrale) vonden ze het nodig om mijn lijn te kappen op 15 Mb.
Toen ik van mijn contract afkon ben ik overgestapt naar Wannadoo/Orange/Online/T-Mobile. Lijn was stabiel maar aangezien zij geen VDSL konden of willen leveren ben ik vorig jaar overgestapt naar Telfort.
Shoppen voor je diverse abbo's zoals telefoon, xDSL en TV is altijd aan te bevelen.
Dus ja, Telfort is betrouwbaar alsmede T-Mobile, Tele2 zou ik afraden, XS4ALL is betrouwbaar maar in mijn ogen te duur, daarnaast beginnen ze op het gebied van service aardig in te leveren.
Kabelboeren heb ik weinig ervaring mee afgezien van Caiway die zoals hierboven al aangegeven te duur is voor de geboden snelheid.
Edit:
En wat ik nog vergat in het hele verhaal, Telfort is 1 van de weinige die je volledige toegang geeft tot je modem, daarnaast geven ze gedeeltelijk support op "vreemde" modems.
Als tweaker was dat ook 1 van mijn wensen, niet een volledig dichtgetimmerd modem ala KPN of Tele2
[
Voor 5% gewijzigd door
Speedmaster op 17-08-2012 23:57
]