Waarom een nieuwe PC ?
Ik heb al een paar jaar geen PC meer gehad en het leek me nu een mooi moment om weer is een Game PC te nemen aangezien de Consoles nog wel even lijken door te gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga de voornamelijk op gamen.
Graag zou ik de laatste games (BF3, Skyrim enz.) op max willen draaien rond de 60 FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max is 1300 euro alles daaronder is natuurlijk prima
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga de PC aansluiten op mijn TV, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede GPU zodat ik deze voorlopig niet meer hoef up te graden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger altijd Nvidia gehad en nooit problemen mee gehad, ik had tussendoor een ATI kaart en hier had ik wel problemen mee dus ik neig meer naar een Nvidia kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet stil zijn. De PC moet opzich zelf al goed draaien hier mee bedoel ik dat ik niks hoef te overclocken om een beter resultaat te krijgen.
Gekozen Setup
CPU: Beetje ingelezen op het internet en komt deze CPU als beste naar voren
CPU Koeler: Ook hier weer op internet gekeken en kwam deze als beste naar boven en is nu nog te bestellen
Geheugen: 8GB is volgens mij genoeg voor de games van vandaag dit kan later ook nog geupgrade worden.
SSD: Voor Windows en bepaalde games.
HDD: Voor Films en Muziek en games die niet meer gaan passen op SSD.
Voeding: Volgens mij is dit voldoende voor alle specs die ik nu zo heb
Moederbord: Deze heb ik van de best buy gekozen.
Kast: Ruime kast met voldoende mogelijkheden voor de toekomst voor extra SSD of ooit eventueel naar SLI te gaan.
GPU: Ik heb gekozen voor de Asus aangezien deze het beste terug komt in de benchmarks en dan ook nog redelijk stil en koel blijft. Ik weet dat hij moeilijk leverbaar is maar ik heb deze PC ook niet direct nodig.
Wat vinden jullie er van ?
Mochten bepaalde dingen goedkoper kunnen dan hoor ik dat graag echter moet dit niet ten kosten gaan van de prestaties.
Ik heb al een paar jaar geen PC meer gehad en het leek me nu een mooi moment om weer is een Game PC te nemen aangezien de Consoles nog wel even lijken door te gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga de voornamelijk op gamen.
Graag zou ik de laatste games (BF3, Skyrim enz.) op max willen draaien rond de 60 FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max is 1300 euro alles daaronder is natuurlijk prima
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga de PC aansluiten op mijn TV, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede GPU zodat ik deze voorlopig niet meer hoef up te graden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger altijd Nvidia gehad en nooit problemen mee gehad, ik had tussendoor een ATI kaart en hier had ik wel problemen mee dus ik neig meer naar een Nvidia kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet stil zijn. De PC moet opzich zelf al goed draaien hier mee bedoel ik dat ik niks hoef te overclocken om een beter resultaat te krijgen.
Gekozen Setup
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 98,- | € 98,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,62 | € 15,62 |
| 1 | Antec Eleven Hundred | € 100,82 | € 100,82 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 49,94 | € 49,94 |
| 1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 416,99 | € 416,99 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.305,22 | |
CPU: Beetje ingelezen op het internet en komt deze CPU als beste naar voren
CPU Koeler: Ook hier weer op internet gekeken en kwam deze als beste naar boven en is nu nog te bestellen
Geheugen: 8GB is volgens mij genoeg voor de games van vandaag dit kan later ook nog geupgrade worden.
SSD: Voor Windows en bepaalde games.
HDD: Voor Films en Muziek en games die niet meer gaan passen op SSD.
Voeding: Volgens mij is dit voldoende voor alle specs die ik nu zo heb
Moederbord: Deze heb ik van de best buy gekozen.
Kast: Ruime kast met voldoende mogelijkheden voor de toekomst voor extra SSD of ooit eventueel naar SLI te gaan.
GPU: Ik heb gekozen voor de Asus aangezien deze het beste terug komt in de benchmarks en dan ook nog redelijk stil en koel blijft. Ik weet dat hij moeilijk leverbaar is maar ik heb deze PC ook niet direct nodig.
Wat vinden jullie er van ?
Mochten bepaalde dingen goedkoper kunnen dan hoor ik dat graag echter moet dit niet ten kosten gaan van de prestaties.