Ik heb thuis een kleine server staan waar nu nog Windows Server 2008 R2 x64 draait. In de toekomst wil ik hier ESXi op gaan draaien. Deze zal ik vanaf afstand gaan beheren, aangezien de server in de meterkast staat waar ik hem dan ook graag wil houden. Op dit moment heb ik onderstaande configuratie:
Behuizing: Lian Li Mini-Q PC-Q07
Voeding: Be quiet! Pure Power BQT L7-350W
Moederbord: ASRock H61M-ITX
Processor: Intel Core i3 2120
Geheugen: Corsair XMS3 8 GB
Opslag: WD10EARS 1TB
Vanzelfsprekend is ESXi via Telnet te benaderen, maar ik ben niet altijd thuis en een VPN-verbinding is ook niet altijd handig. Ik wil de ESXi server in de toekomst kunnen benaderen via een webinterface waarmee ik de volledige controle heb (incl. overnemen van het scherm, het kunnen rebooten vanaf afstand, etc.). Nu ben ik op zoek naar iets wat daar voor zou kunnen zorgen. Ik weet bijvoorbeeld dat IBM een zogenaamde IMM (Integrated Management Module) heeft, maar ik heb geen IBM, dit is een zelfbouw machine.
Enig idee welke kaart ik er in moet steken? Een softwarematige oplossing bestaat denk ik niet, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Behuizing: Lian Li Mini-Q PC-Q07
Voeding: Be quiet! Pure Power BQT L7-350W
Moederbord: ASRock H61M-ITX
Processor: Intel Core i3 2120
Geheugen: Corsair XMS3 8 GB
Opslag: WD10EARS 1TB
Vanzelfsprekend is ESXi via Telnet te benaderen, maar ik ben niet altijd thuis en een VPN-verbinding is ook niet altijd handig. Ik wil de ESXi server in de toekomst kunnen benaderen via een webinterface waarmee ik de volledige controle heb (incl. overnemen van het scherm, het kunnen rebooten vanaf afstand, etc.). Nu ben ik op zoek naar iets wat daar voor zou kunnen zorgen. Ik weet bijvoorbeeld dat IBM een zogenaamde IMM (Integrated Management Module) heeft, maar ik heb geen IBM, dit is een zelfbouw machine.
Enig idee welke kaart ik er in moet steken? Een softwarematige oplossing bestaat denk ik niet, maar dat kan ik verkeerd hebben.