Game PC configuratie check

Pagina: 1
Acties:

• Flippertj
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08-2025
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe game pc en ik wil deze zelf samenstellen.
Het doel bij deze pc is om de huidige games op de maximale settings te kunnen spelen (bijvoorbeeld skyrim) en voor de komende drie jaar in ieder geval goed te zitten qua specs dat in ieder geval high / higher mogelijk blijft om als setting te gebruiken zonder problemen. De pc zal voornamelijk voor gaming gebruikt worden de overige activiteiten hebben geen bijzondere pc nodig (internet/films /office e.d.). Ik ben geen grote expert qua overclocken of iets dergelijks dus het lijkt mij dan ook niet handig dat ik hier aan ga beginnen.

Dus mijn vraag is dus of ik met onderstaand systeem mijn bovengenoemde wens kan realiseren (voor zover kijken in de toekomst natuurlijk mogelijk is) en of er misschien onderdelen tussenzitten waarvan een combinatie niet handig is of beter kan. Het maximale budget is 1.500 en ik moet in principe alles hebben (dus ook OS en muis en dergelijke).

Qua makkelijkheid heb ik voor alternate gekozen (bij mij om de hoek) voorkeur is ook dat mijn apparatuur daar vandaan komt maar ik sta altijd open voor goedkopere oplossingen.

Specs vanuit de pc-builder van alternate http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-699529810

Specs:
Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5
Intel® Core™ i5-2500K
Corsair CMPSU-750TXV2
Antec Nine Hundred Two V3
LG GH24NS70
Samsung MZ-7PC128B/WW
MSI Z77A-G43
Western Digital WD20EARX
Corsair 16 GB DDR3-1866 Kit
Iiyama E2473HDS-B1

Alvast hartstikke bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enig idee waarom je voor Sandy Bridge gaat i.p.v. het "nieuwere" Ivy Bridge platform? Vind dat wel een interessante keuze :)

- geheugen veel te duur. Tenzij je later wil upgraden, heb je voldoende aan 4x 4GB
- PSU veel te sterk; een mooie 500W PSU moet het ook aankunnen
- 560Ti is wat "oud"; heb je deze gekozen op basis van prijs en/of benchmarks?

[ Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2012 12:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flippertj
Dat is omdat van wat ik begrepen heb (en dat is ook waarom ik het hier nog even langs laat gaan voor advies ;p) de Sandy bridge beter om gaat met meerdere berekeningen en dus ook meer zijn volledige potentie kan gebruiken.

Als dit compleet nergens op slaat zou dat ook net zo goed kunnen maar dat is wat ik op basis van eerder advies besloten heb :)!

*edit*
-Geheugen aanpassen, check! Ik ga iets zoeken :)!

- 560 ti heb ik voornamelijk gekozen voor de prijs / kwaliteit verhouding. De iets nieuwere kaarten schieten al snel 150 euro naar boven toe. De vraag is natuurlijk of ik met mijn 'expertise' hier goed genoeg naar gekeken heb of niet. En of de nieuwere series echt een verschil zijn van hemel en aarde.

[ Voor 34% gewijzigd door Flippertj op 15-08-2012 12:17 ]

• MAX3400

MAX3400

Je zegt geen zware dingen te gaan doen; koop dan 8GB geheugen, een 550W PSU en een mooie & snellere GPU... Kost uiteindelijk hetzelfde maar doet wel een stuk meer in games, zeker op hoge resoluties/details.

Daarbij, de CPU die je hebt uitgezocht is "unlocked" en kan juist goed/extra gebruikt worden voor overklokken. Ik vermoed dat je met een iets goedkoper broertje uit dezelfde serie het verschil niet merkt maar wederom een paar tientjes bespaart.

Geen idee waar jij het advies vandaan hebt maar als je hier nog iets over weet of de argumenten erover, post even wat; krijgen wij beter inzicht in je keuzes.

• Flippertj
http://www.alternate.nl/h...550K/981866/?event=search

Dan zou bovengenoemde een betere keuze zijn, of toch de ivy bridge serie nemen?
Als 8gb geen probleem geeft met het gamen of iets dan ben ik daar niet op tegen om het geheugen naar beneden te schroeven (ben niet van plan om op meerdere schermen te gaan gamen of iets).

Het advies komt van iemand waar ik vaker mee game. Dus niet gewonnen vanuit een winkel.

Maar argumenten heb ik enkel voor de cpu / gpu. De overige onderdelen heb ik zelf met mijn niet echt aanwezige expertise gekozen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Flippertj schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:14:
Dat is omdat van wat ik begrepen heb (en dat is ook waarom ik het hier nog even langs laat gaan voor advies ;p) de Sandy bridge beter om gaat met meerdere berekeningen en dus ook meer zijn volledige potentie kan gebruiken.
Wait wot? Dit klinkt wel heel erg als een Dixons advies. Als je zou gaan overklokken kan ik het me voorstellen, maar dit is gewoon onzin.
Dan zou bovengenoemde een betere keuze zijn, of toch de ivy bridge serie nemen?
Als 8gb geen probleem geeft met het gamen of iets dan ben ik daar niet op tegen om het geheugen naar beneden te schroeven (ben niet van plan om op meerdere schermen te gaan gamen of iets).
Ook hier kan ik je niet volgen, waarom zou 8 GB geheugen problemen opleveren met gamen en wat heeft het te maken met meerdere schermen :?

[ Voor 30% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-08-2012 12:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MAX3400

MAX3400

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012 ?

Lees even goed wat erover wordt gezegd en wat er wel/niet inzit ten opzichte van jouw eerste voorstel in dit topic.

Met wat schuiven en passen, kom je met je budget van 1500 heel ver om er een mooi systeem van te maken. Ik denk dat je in ieder geval de CPU, moederbord, PSU & RAM in de genoemde URL niet hoeft aan te passen.

• Flippertj
Hoi allemaal.

Ik heb inderdaad de best buy guide bekeken en ik ben met onderstaande configuratie gekomen (aantal delen veranderd wegens levertijd e.d.):

XFX HD7870 Double Dissipation (FX-787A-CDFC)
Intel® Core™ i5-3570K
Iiyama E2473HDS-B1
XFX PRO650W Core Edition
Aerocool CyborgX
LG GH24NS70
Samsung MZ-7PC128B/WW
Logitech G110 Gaming Keyboard
MSI Z77A-G41
Samsung HD204UI
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

Zijn hier nog op of aanmerkingen op of is dit een prima systeem voor de doelen die ik er voor ogen mee heb?

• MAX3400

MAX3400

Speakers, operating system?

Ga je ook zelf bouwen of laat je het doen; eventueel bij je prijs meenemen :)

• Flippertj
Excuses. Ik was inderdaad het een en ander vergeten te posten :p.

http://www.alternate.nl/h...?id=104441&kind=pcBuilder

OS zit erbij (64 bit w7).
Speakers ben ik inderdaad vergeten...
Maar ik zit nu totaal op 1380 dus ik zit nog goed binnen het budget.

*edit*
Is het trouwens nodig dat ik een extra fan neem voor mijn cpu als ik deze (nog) niet van voornemens ben om te overclocken?

[ Voor 17% gewijzigd door Flippertj op 15-08-2012 14:32 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 12:50
Persoonlijk zou ik nog een SSD op 1 of andere manier erin verwerken, ik zou een nieuwe PC niet meer zonder kunnen bedenken...

edit:

Ah over het hoofd gezien

[ Voor 15% gewijzigd door Ikke_Niels op 15-08-2012 14:34 ]

User Error -- Please Replace User

• MAX3400

MAX3400

Ik ga niet alles aanklikken maar case-fans voor de luchtstroom?
Andere CPU-cooler die stiller / koeler / mooier is?
Ikke_Niels schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:32:
Persoonlijk zou ik nog een SSD op 1 of andere manier erin verwerken, ik zou een nieuwe PC niet meer zonder kunnen bedenken...
Die zit erin: Samsung MZ-7PC128B/WW

[ Voor 54% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2012 14:33 ]

• Flippertj
Er worden 2 case fans meegeleverd met de kast welke ik nu heb opgenomen.
Ik kan wel eens in de CPU koelers kijken, maar overclocken of geluidsoverlast is niet mijn eerste probleem op het moment (niemand die er echt last van heeft).

*edit*

Is een aparte geluidskaart nog nodig, of zijn de on boards van tegenwoordig afdoende genoeg?

[ Voor 18% gewijzigd door Flippertj op 15-08-2012 14:36 ]

Pagina: 1