Toon posts:

i5-3570K of i7-3770K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een i5-3570K en zit te twijfelen om up te graden naar een i7-3770K.
Dit ivm ik meerdere applicaties te gelijk ga doen, meer berekeningen en een cursus webdesign en fotobewerkingen ga volgen.
Heb via internet wat gezocht maar ik kom er niet uit nu.
Sommige zeggen dat ik er voldoende aan heb en een ander zegt dat ik er niet genoeg aan heb.
Draai dit met 4 x 4 gb G-Skill 2133Mhz memory en een Asus P8Z77-V moederbord.
Hopelijk zijn er mensen hier die me wat meer kunnen vertellen of ik die upgrade zou moeten maken of dat ik inderdaad genoeg heb aan de 3570K.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is het verschil tussen beide CPU's? Enkele MHz en HT...

Geen idee welke applicaties je nu gebruikt of denkt te gaan gebruiken maar ik denk dat dan de vraag wordt of die applicaties wel gebruik kunnen maken van HT, al dan niet in combinatie met je OS.

16GB RAM lijkt me voldoende tenzij je echt hele grote bewerkingen gaat doen, zoals een Photoshop CS6.0 + 30 RAW-photos + scripted bewerkingen etc.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2012 10:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor webdesign heb je echt geen snelle CPU nodig (dat werk doe ik op een 1.2GHz singlecore Celeron...) en voor fotobewerkingen is een vlotte bak fijn, maar het verschil tussen die i5 en i7 gaat niet wereldschokkend groot zijn dat het de moeite waard is om te investeren.

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 14:56
Misschien simpel gedacht, maar waarom niet gewoon afwachten of je er genoeg aan hebt? Nieuw kopen kan altijd nog, toch?

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:16
Het prestatieverschil in deze upgrade is minimaal, want het enige echt te merken verschil zou HT zijn. Tenzij je je i5 voor vrijwel de nieuwprijs kan verkopen zou ik het niet doen

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:13
Yes - wat anders als je nog een hele nieuwe setup zou gaan samenstellen. En dan nog kun je je afvragen of die paar seconden / minuten snelheidswinst de meerprijs waard zijn.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik zou deze CPU houden en investeren in een SSD mocht je die nog niet hebben. Dat gaat je veel meer prestatiewinst opleveren :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Verwijderd

Terrz schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:46:
Ik zou deze CPU houden en investeren in een SSD mocht je die nog niet hebben. Dat gaat je veel meer prestatiewinst opleveren :)
Als TS nog geen SSD heeft. Beaam ik dit. Een snellere CPU is zooo overrated.

Wat moet je doen om je huidige systeem een boost te geven? Zoek je bottleneck. Een systeem is gewoon een buis waar wat uitrolt. Zo moet je het zien.
Als er in die bus een deuk zit en ergens anders juist een hele grote diameter heeft.. Dan is er iets mis.
Alles moet op elkaar afgestemd zijn.

Dus zoek je bottleneck en koop daar iets snellers/beters voor. Als je een slome ouwe HDD hebt is o.a. een SSD zeker aan te raden. De i5-3570K is nog rap sneo. En anders klok je hem toch stukje hoger? immers koop je niks voor niks natuurlijk de "K" versie.
Pagina: 1