Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp gevraagd voor voeding berekenen

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
ik heb mijn radeon 4800 kaart wegens problemen uit mijn pc moeten halen en ik heb er nu een radeon 6870 ingestopt, maar de pc deed helemaal niks toen ik de power erop zette.

Helaas dacht ik dat het simpel klusje zou zijn om even de videokaart te vervangen, maar dat bleek toch anders.
Ik denk wel zeker te weten dat alle kabels goed zitten, dus direct vanuit de voeding naar de kaart.

Meer verstand heb ik er niet echt van en vandaar mijn post.

De PC reageert dus op geen enkele manier als ik de power knop indruk, wel springt alles aan als ik de kaart compleet loskoppel van de voeding.

Kan dit met zekerheid aan de voeding liggen?
Ik heb nu een coolermaster 450w voeding

Moederbord is asus p6t en er zitten 5hd's + ssd in, een core i7 en stuk of 6 ventilatoren,

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 13:49
Heb je al geprobeerd eerst alle schijven en fans los te koppelen? Als je vermoed dat het een powerissue is, kun je proberen elders stroom te besparen waardoor er misschien genoeg is voor de videokaart.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Dennis013
ik hoop dat ik alles goed gedaan heb, ik heb dus alles losgetrokken behalve moederbord en grafische kaart, maar het probleem houd aan.
Als ik de voeding los trek van de grafische kaart springt het wel aan.

450w is toch niet weinig???!?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Videokaart in een andere pc proberen, misschien defect.
Andere voeding proberen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Online kan je genoeg sites vinden die je een indicatie kan geven voor het vermogen dat je nodig hebt. Gebruik die eerst, dan weet je of je 450W genoeg is of niet. Bovendien kunnen voedingen naarmate ze ouder worden teruglopen in het max te leveren vermogen. Als je voeding al een paar jaar oud is, kan je videokaart dus te veel vragen. 450W zou theoretisch genoeg moeten zijn, maar het gaat ook over het vermogen en de stroom die 't kan leveren over de aansluiting. Dat hoeft niet per sé genoeg te zijn.

En defecte kaart is ook heel goed mogelijk. Ik zie dat eigenlijk eerder dan een te zwakke voeding. Heb je de videokaart aansluiting op je andere kaart ook moeten gebruiken? Dan weet je iig zeker dat die kabel in orde is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dennis013
OK, ik heb vooraf gegoolged naar sites die dat berekenden, maar die waren allen offline gehaald.
Ik zal zometeen nog een ronde doen googlen.

Voor wat betreft het testen van de kaart;
Ja, ik heb deze kaart gekocht (natuurlijk) voor mijn meest krachtige pc.
Nou heb ik wel een htpc waar de kaart ook in past (asus p5b e plus moederbord), maar die voeding daarvan is dus 400w ipv de 450w in de werk-pc

Toch geprobeerd, maar ik heb hetzelfde verhaal. PC doet niets met voeding in de kaart, zonder kaart doet de pc opstarten.

KAN HET ZIJN DAT; ik de kabels niet goed aansluit vanuit de voeding op de videokaart, de videokaart heeft 2x een aansluiting voor een 6-pins stekker. Nou heb ik bijv. bij die 400w (be quiet) voeding maar 1 kabel met zo'n 6 pins stekker, die andere 6 pins sluit ik middels een verloop plugje aan.

De handleiding is zeer beperkt op dit punt

En ze passen er maar op 1 manier in he? Dus ze zitten wel altijd goed erop??

• Dennis013
Even een bump, ik heb net dus een berekening gemaakt middels deze site http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
en daarmee kom ik een aanbevolen waarde van totaal 313 watt, minimum verbruik is 263 watt (dus videokaart, moederbord, geheugen, ventilators, cd-rom, hd, etc.)

De voeding, die echt nog redelijk nieuw is, heeft 400 watt output (ik heb dus even de htpc gebruikt vanwege de veel nieuwere voeding)

Dus kan ik nu concluderen dat de videokaart RMA moet?

En kan er iemand mij anders nog even zeggen wat ik mogelijk fout gedaan heb met het aansluiten van de powercables. Indien nodig kan ik een foto maken en plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis013 op 16-08-2012 11:27 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet echt iets verkeerds doen wil je een fout maken met de kabels. Omdat je met een andere PC hetzelfde resultaat krijgt, is er maar 1 conclusie: kaart stuk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dennis013
OK, dan stuur ik m terug. Het is een gloed nieuwe kaart namelijk.
Pagina: 1