Op mijn fileserver staat een mapje _DELETEME, niet zo groot (53MB), dat ik met geen geweld wegkrijg. Het is een restant van een oud systeem - de ProgramData folder om precies te zijn, die was redirect naar een array om de SSD te sparen - en er staat iets teveel data op die array om hem te herformateren (3TB in miljoenen filetjes).
Dit is volgens mij al behoorlijk zwaar geschut: als SYSTEM zowel TAKEOWN, CACLS als RMDIR uitvoeren zonder resultaat. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.
Edit: Oops, in WOS geplaatst. Maar het is een probleem dat identiek zou zijn op een W7 of W8 client.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| D:\>WHOAMI nt authority\system D:\>TAKEOWN /F _DELETEME /R SUCCESS: The file (or folder): "D:\_DELETEME\Windows NT\MSScan\WelcomeScan.jpg" now owned by user "YELLOW\YELLOWSRV01$". [100x] D:\>CACLS _DELETEME /G YELLOW\YELLOWSRV01$:F [of NT AUTHORITY\SYSTEM] Are you sure (Y/N)?Y processed dir: D:\_DELETEME D:\>RMDIR _DELETEME /S /Q Access is denied. |
Dit is volgens mij al behoorlijk zwaar geschut: als SYSTEM zowel TAKEOWN, CACLS als RMDIR uitvoeren zonder resultaat. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.
Edit: Oops, in WOS geplaatst. Maar het is een probleem dat identiek zou zijn op een W7 of W8 client.
[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 15-08-2012 00:22 ]