Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25
hello,

ondertussen iets meer dan 5 jaar geleden heb ik na vele verschillende mp3 spelers gehad te hebben de cowon iaudio 7 aangeschaft vanwege (in volgorde van "importance" ):
-lange batterij duur
-klein formaat
-speelt vele formaten muziek af (belangrijkste: FLAC en MP3)
-goede kwaliteit geluid
-FM-radio (hoewel die achteraf niet echt werkt...)

hij begint nu echter steeds vaker probleempjes te vertonen en ik ben dus nu eigenlijk op zoek naar een goede vervanger. ik kan echter naast de ipod nano niets vinden, en die is van apple dus wmb alleen een optie als er echt niets anders zou zijn, ik hoop alleen dat iemand hier mij kan helpen :)

anyone?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Ik begrijp de verwarring, maar MP3-spelers vallen onder Mobile en aankoopadviezen in dit geval onder Mobile Aankoopadviesforum. Schopje die kant op :)

CEA >> MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik was een verhaaltje aan het typen over de Cowon J3... die kan alles wat jij wilt/wenst denk ik. Alleen is dat ding zo te zien EOL. Ik haal met MP3 met gemak 55 uur, klein (okee, geen Idingus nano of zo).

Maar Cowon heeft nog wel nieuwere exemplaren, al ben ik niet zo kapot meer van het design. Vandaar dat ik gelukkig was dat ik eind vorig jaar via Ebay nog een nieuwe J3 kon kopen. Okee, video gebruik ik niet en dat hebben alle Cowon apparaten ook volgens mij. Daar betaal je wel voor natuurlijk. Maar qua gebruik, kwaliteit en geluid ben ik altijd te spreken geweest over Cowon.

Maar gezien dat je de nano noemt... is dat het formaat wat je zoekt? Want klein formaat is natuurlijk rekbaar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik geloof dat veel mensen op AnythingButIpod je dan een Sansa Clip van Sandisk aanraden. Die zouden goed moeten klinken, je kunt er goed Rockbox op draaien en ze zijn ook wel betaalbaar. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
FeaR schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:58:
Ik begrijp de verwarring, maar MP3-spelers vallen onder Mobile en aankoopadviezen in dit geval onder Mobile Aankoopadviesforum. Schopje die kant op :)

CEA >> MAA
ok, sorry. niet goed doorgezocht dus, toen ik eenmaal dacht dat ik het juiste forum gevonden had :P

@bastien

ja ik was inderdaad ook erg te spreken over mijn cowon (geen enkele mp3 speler heeft het zolang volgehouden bij mij :P) maar volgens mij zijn alle nieuwe inderdaad ook helemaal bedoeld om videos op te kijken en dat hoeft van mij dus gewoon niet. Ik ben een muziek liefhebber en heb dus niet zo'n groot apparaat nodig, als ik mobiel video's zou willen kijken doe ik dat wel op een tablet ofzo.
klein is inderdaad een rekbaar begrip maar ik zit ook niet vast op bepaalde afmetingen. ik vind alleen die volledige touchscreen dingen ter grootte van smartphones bijvoorbeeld veel te groot.

@cyphax
thanks, ik zal die sansa clip eens nakijken :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:55:
Ik geloof dat veel mensen op AnythingButIpod je dan een Sansa Clip van Sandisk aanraden. Die zouden goed moeten klinken, je kunt er goed Rockbox op draaien en ze zijn ook wel betaalbaar. :)
Batterijduur is alleen in verhouding tot een Cowon zeer kort ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:16:
[...]

Batterijduur is alleen in verhouding tot een Cowon zeer kort ;)
Dat zou kunnen. :)
Ik heb zelf een D2+, die heeft een hele lange batterijduur, maar als dat niet 30+ uur was geweest, maar iets van 10 uur, dan had ik het ook goed gevonden. Ik heb 'm toch altijd bij, hij laadt op via de USB dus hij is echt nooit leeg.
Ik zou de geluidskwaliteit en ondersteunde audioformaten (daar is Cowon goed in) zwaarder laten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:50:
[...]

Dat zou kunnen. :)
Ik heb zelf een D2+, die heeft een hele lange batterijduur, maar als dat niet 30+ uur was geweest, maar iets van 10 uur, dan had ik het ook goed gevonden. Ik heb 'm toch altijd bij, hij laadt op via de USB dus hij is echt nooit leeg.
Ik zou de geluidskwaliteit en ondersteunde audioformaten (daar is Cowon goed in) zwaarder laten wegen.
Dat is zeker zo ;)

Ik heb een Clip + gehad wasmachine + droger vinden ze niet tof en ik heb een Clip Zip.

Daarnaast 2 D2's een 16GB en een 8GB (in onderdelen die laatste vanwege een gebroken digitizer) Die 16GB draait op D2+ firmware :+

Ik weet genoeg van die apparaten :>

Cowon moet je halen uit het buitenland. Als je het geld ervoor kwijt wilt zijn en de moeite wilt doen zeker doen! Cowon is imho beter dan Sansa alleen niet als het aankomt op prijs kwaliteit. Daar zijn die sansa's wel verdomde goed in :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn D2+ (16GB) voor veel te weinig geld (130 euro geloof ik) bij Redcoon besteld. Dat viel niet mee overigens! Ik heb ze een paar keer moeten vragen wanneer het ding eindelijk eens kwam, en na 3 keer kreeg ik wat uiteindelijk het juiste antwoord bleek te zijn. Ik geloof dat ik al met al anderhalve maand heb gewacht. Ding is het absoluut waard geweest. Het enige dat jammer is is de firmware: een 16GB SD-kaartje volstoppen met muziek + intern geheugen ook vol resulteerde bij helaas consistent in een corrupte database. Heb ik nooit een oplossing voor kunnen vinden. :'(

Maargoed; ik zou ook wel willen dat Cowon wat meer spelers maakte. Ik vind het nog steeds veel fijner zo'n los apparaatje te gebruiken dan m'n telefoon (hoewel die het meeste ook gewoon kan). Wat dat betreft vind ik dit een mooi topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cyphax schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:33:
Maargoed; ik zou ook wel willen dat Cowon wat meer spelers maakte. Ik vind het nog steeds veel fijner zo'n los apparaatje te gebruiken dan m'n telefoon (hoewel die het meeste ook gewoon kan). Wat dat betreft vind ik dit een mooi topic. :)
Afgezien van dat, het zou mooi zijn als ze weer in NL verkocht gaan worden. Is er nog altijd geen nieuwe importeur nadat de vorige failliet is gegaan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raven schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:35:
[...]

Afgezien van dat, het zou mooi zijn als ze weer in NL verkocht gaan worden. Is er nog altijd geen nieuwe importeur nadat de vorige failliet is gegaan?
Nope is nog geen nieuwe en ik denk dat ondertussen de markt ook te klein is in NL om een nieuwe importeur aan te wijzen. Is denk ik weinig geld meer mee te verdienen.
Cyphax schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:33:
Ik heb mijn D2+ (16GB) voor veel te weinig geld (130 euro geloof ik) bij Redcoon besteld. Dat viel niet mee overigens! Ik heb ze een paar keer moeten vragen wanneer het ding eindelijk eens kwam, en na 3 keer kreeg ik wat uiteindelijk het juiste antwoord bleek te zijn. Ik geloof dat ik al met al anderhalve maand heb gewacht. Ding is het absoluut waard geweest. Het enige dat jammer is is de firmware: een 16GB SD-kaartje volstoppen met muziek + intern geheugen ook vol resulteerde bij helaas consistent in een corrupte database. Heb ik nooit een oplossing voor kunnen vinden. :'(

Is geen fix voor. Hoort bij de charme van de D2(+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:43:
[...]

Nope is nog geen nieuwe en ik denk dat ondertussen de markt ook te klein is in NL om een nieuwe importeur aan te wijzen. Is denk ik weinig geld meer mee te verdienen.
Een Duitse of Belgische importeur kan natuurlijk ook nog wel. Ik vind het ook niet bezwaarlijk om zoiets uit de UK te bestellen ofzo. Ik doe liever iets meer moeite voor precies die speler die ik graag wil hebben dan maar genoegen nemen met iets dat in NL kan bestellen. :) Dat heb ik voor de D2+ ook gedaan.
[...]

Is geen fix voor. Hoort bij de charme van de D2(+)
Hoewel er genoeg dingen charmant zijn aan de D2+ vind ik dit toch wel iets dat ik het liefst gefixt zie (maar ik denk dat ze bij Cowon hard gaan lachen als ik ze nu nog vraag om een fix :+). Ik weet ook niet precies waar de grens ligt. Dat is eigenlijk het enige dat ik jammer vind aan het apparaat. Verder ben en blijf ik gek op 't ding. :)
'k Kan nog wel een keer rockbox proberen maar die wordt niet echt actief ontwikkeld voor de D2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
hmm, lange batterijduur vind ik zelf wel erg prettig omdat ik er niet vaak aan denk om mijn speler aan de lader/usb te hangen. vandaar dat die sandisk me toch niet heel erg aanspreekt met zijn 15 uur ipv de 60 die ik nu heb.

ik vond het inderdaad ook al raar en jammer dat ik bijna geen cowon meer kan kopen in nederland. Coolblue heeft er nog wel een paar maar die vind ik dan weer net te groot; ik heb niet zo'n groot scherm nodig voor mijn muziek. verder zijn er dus geen importeurs meer zie ik nu?
hebben jullie nog een idee waar ik moet zijn voor een buitenlandse importeur dan? een duitse of belgische webshop ofzo?

edit: die D2 had mij inderdaad wel leuk geleken :)

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 17-08-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk dat http://www.mp3-player.de/ de beste optie is.

De D2 is inderdaad leuk, heb die al jaren. 't is mijn 3e MP3 speler (daarvoor de Cowon G3 en daarvoor een 64MB :X ding van Inovix) maar bevalt uitstekend _/-\o_ Wel 2 minpuntjes though: Trage USB overdracht en speelduur gaat aardig wat (~7½u) achteruit als er een geheugenkaart aanwezig is.

[ Voor 72% gewijzigd door Raven op 17-08-2012 13:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
hmm, kijkend op mp3player.de zie ik de cowon c2 staan. ik denk dat dat wel een mooie vervanger is die het dichtst in de buurt zou komen. misschien moet ik nog even op zoek naar andere webshops om te kijken of er nog grote prijsverschillen zijn; 30 euro verschil tussen zwart en wit vind ik namelijk nogal veel alleen om de kleur (en zwart is natuurlijk mooier/duurder) :P

[ Voor 20% gewijzigd door superwashandje op 17-08-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb die van mij zoals gezegd via Ebay gekocht (.de dan). Daar was ie een stukje goedkoper dan in de 'gewone' webwinkels, al was het apparaat moeilijk te krijgen. Hij werd echter verzonden vanuit Nederland, ergens iets op Schiphol-Rijk geloof ik.

Edit: hmm, zo te zien niet echt goedkoper a.t.m.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 17-08-2012 15:14 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1