Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HELP] Dell Inspiron 15R SE vs Asus N56VM-S4050V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De tijd is aangekomen, ik moet een nieuwe laptop aanschaffen voor mijn studie. Volgend jaar ga ik de opleiding Technische informatica aan de HvA doen.

Ik heb voorheen nog geen laptop gehad, maar wel vaak mee gewerkt. Nu ik mijn eerste krijg wil ik ook wel een goeie aanschaffen die productief is en waar je af en toe een game op kan spelen. Mijn budget is rond de €850.

De office suite van Microsoft ga ik vaak gebruiken, ook ga ik Adobe Photoshop en Adobe After Effects erop gebruiken. Niet te vergeten games, het zijn niet super zware games. De games die ik graag wil spelen zijn League of Legends, Guild Wars 2 en MineCraft. Dus als de laptop hier aan voldoet is het de perfecte match voor mij.

Ik woon ongeveer 1 uur van mijn school af, elke dag ga ik met de trein naar school. De laptop kan in mijn rugzak. In principe wordt hij vaak meegenomen. Bijna overal waar ik heen ga is er een stopcontact beschikbaar.
Ook heb ik gelezen dat een Full HD scherm een must is voor mensen die de laptop voor een lange tijd achter elkaar gaan gebruiken (programmeren). Daarom zit er ook een Full HD scherm op deze laptops. Ook is een backlit keyboard wel een handig extraatje.

De merken Dell en Asus heb ik nog nooit gebruikt, dus ik heb ook niet echt een voorkeur.

Dell Inspiron 15R SE (Vanaf €799) i5
+ 1 jaar Accidental Damage-support
+ Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
De rest is standaard gelaten
Na alle kortingen (EPP + waardebon + shopkorting) kost hij nog maar €742,03

Dell Inspiron 15R SE (Vanaf €949) i7
+ 1 jaar Accidental Damage-support
+ Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
De rest is standaard gelaten
Na alle kortingen (EPP + waardebon + shopkorting) kost hij nog maar €822,45

Asus N56VM-S4050V (Vanaf €820) i7
http://tweakers.net/pricewatch/311720/asus-n56vm-s4050v.html#tab:info
Volgens mij zijn er geen kortingen dus kost hij €828,98

Al deze laptops zitten binnen mijn budget. Wel is het handig dat je bij Dell ook nog 1 jaar Accidental Damage-support krijgt voor die prijs.

Ik weet niet of er een backlit keyboard bij de Asus N56VM-S4050V zit. Weet iemand hier meer over?
Is er misschien een betere alternatief?

Zou iemand mij kunnen helpen om te bepalen welk laptop beter bij mij past? Als jullie nog meer over mij en mijn eisen willen weten, stel ze gerust.

Alvast bedankt!

• sam000
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik kan je in ieder geval vertellen dat er een backlit tobo op de n56vm s4050v zit.
Heb hem zelf net 2 weekjes (ook voor studie :) ) dus kan er nog niet heel goed over oordelen maar de eerste indruk is echt goed, minecraft draait super op de gt 630m, toestenbord typt fijn en de bouwkwaliteit is ruim in orde. De eerste echte nadelen die ik ben tegengekomen zijn de onhandige plaatsing van de usbpoorten ( zit in de weg bij het muisen..) , de enorme adapter en de matige batterijduur (zo'n 3 uur). Als dat je niet zo veel uitmaakt is het denk ik een geschikte laptop.

misschien wel nog even wat benchmarks checken of die andere twee games die jij noemde ook goed draaien?

Verwijderd

Ik heb de N56VM-S4050V ook. Zoals sam000 al zei zit er een backlit toetsenbord op. Ik zou zelf voor de Asus gaan omdat je dan een sterke, solide laptop krijgt voor een goede prijs. De bouw kwaliteit is perfect, het scherm is schitterend, het toetsenbord typt lekker en hij ziet er ook nog strak uit. De GT630M videokaart is voldoende voor de meeste games, maar al ga je naar zwaardere games zoals Battlefield 3 e.d. zul je deze natuurlijk niet op max kunnen draaien.

De adapter vind ik, integendeel tot sam000, best meevallen in grootte. Het is niets om je zorgen over te maken. Met veel stopcontacten zoals je zei, maakt de batterijduur ook niets uit.

Zelf heb ik hem voor 830 bij de Media Markt gehaald. Normaal gesproken kost ie 900 euro, maar na aandringen dat de laptop bij veel andere winkels, waaronder MyCom en Dixons 70 euro goedkoper is, kreeg ik hem daar ook voor die prijs mee. Ze willen maar al te graag dat je bij hun koopt :) Asus heeft standaard ook 1 jaar garantie.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 19:00 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou in jou geval voor de Dell Inspiron 15R SE i5-3210M versie gaan, omdat je daar meer waar voor je geld krijgt. Je krijgt gewoon meer voor minder geld. En echte issues heb ik nog niet gelezen. Ervaringen kan je vinden in [Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition (ik volgt dat topic overigens zelf niet).

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik weet niet of factoren zoals geluid en warmte productie bij jou ook meespelen? Ik kan je wel vertellen dat de N56 serie behoorlijk warm kan worden bij de palmsteunen!
De Dell Inspiron heb ik geen ervaring mee, maar de spec's zien er in ieder geval wel goed uit!

//offtopic
Kan iemand mij vertellen waarom een full hd scherm zo'n must is voor programmeren?
Ik heb zelf een 1366 x 768 resolutie op mijn 15,6 inch laptop & vind dit eigenlijk veel fijner werken dan een 1920 x 1080 resolutie!
Bij de 1920 x 1080 resolutie op een 15,6 inch laptop vind ik alles wat te klein aanvoelen.

Verwijderd

Het is tijd voor.. http://www.specsavers.nl// :P

Met een 1080p scherm kan ik 2x zo veel regels code kwijt. En dan bedoel ik niet naast elkaar. Fatsoenlijk multitasken met een 768p scherm is gewoonweg niet mogelijk.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Heb toevallig laatst nog mijn ogen laten testen, maar daar was gelukkig niks mee :P
Meschien een persoonlijke kwestie, ik heb liever alles net iets groter & duidelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Geluid is voor mij niet echt een belangrijk punt. Wordt hij ook behoorlijk warm bij gewoon gebruik in de lessen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:03:
Geluid is voor mij niet echt een belangrijk punt. Wordt hij ook behoorlijk warm bij gewoon gebruik in de lessen?
Hij word wel warm, maar niet enorm. Ik stoor me er persoonlijk niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi. Ik denk dat ik dan voor de Asus ga.
Jammer dat het op dit moment langer dan 2 weken duurt voordat ik hem binnen kan krijgen.

• CyberCube
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 12:03
Ik ben zelf voor de Dell gegaan.

Ga je toch voor de ASUS dan is het misschien de moeite waard om even op de site van MyCom te kijken. Zij bieden 3 jaar garantie bij de laptop en je hebt hem dan de volgende dag in huis!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik misschien weten waarom jij de Dell heb gekozen?
Zijn er dingen die de Dell beter heeft dan de Asus?

Verwijderd

de asus wordt ook op campusshop.nl goedkoper aangeboden. Is de Sony S15 niks voor je?

Verwijderd

CyberCube schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:27:
Ik ben zelf voor de Dell gegaan.

Ga je toch voor de ASUS dan is het misschien de moeite waard om even op de site van MyCom te kijken. Zij bieden 3 jaar garantie bij de laptop en je hebt hem dan de volgende dag in huis!
Lees dan eerst even de voorwaarden door. De 3 jaar garantie is echt een wassen neus..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:41:
de asus wordt ook op campusshop.nl goedkoper aangeboden. Is de Sony S15 niks voor je?
Welke Sony S15 heb jij in gedachten? Als ik hem opzoek komt hij ver boven mijn budget uit en heeft hij slechtere specs.

Verwijderd

Je koopt een S dan ook niet voor de specs, maar omdat-ie een kilo lichter is dan de N56 incl oplader.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Dell heeft geen numpad, maar de Asus wel.
Is het aangeraden om wel een numpad te hebben?

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het heel fijn om te hebben, maar op laptops waar het niet op zit voelt het niet alsof er iets belangrijks mist, het is voor mij geen dealmaker of -breaker. Als je veel met getallen gaat werken is het natuurlijk wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er veel mee programmeren, zelf weet ik niet of ik daarbij veel cijfers moet gebruiken.
Zijn er programmeurs hier met ervaring?

Verwijderd

Dat verschilt per persoon. De voornaamste reden dat ik de inspiron 15R zou nemen ligt in het feit dat er juist geen numpad op zit. Je gebruikt de home/end/pgup/pgdn knoppen veel vaker dan de nummertjes. Die wil je zo bereikbaar mogelijk hebben

/me is TI-er.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu echt van plan om de Inspiron 15R SE te nemen omdat de Asus niet beschikbaar is.
Of is het verstandiger om te wachten op de Asus?

Verwijderd

Dat kan. De inspiron heeft voor en nadelen. Belangrijkste zijn de toetsenbordlayout en touchpad. Het zijn allebei goede keuzes.
Pagina: 1