Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

H100 Fans aansluiten op moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Tweakers,

Op mijn Asus Sabertooth Z77 kan ik vrij veel fans aansluiten en met het programma AI Suite II kan ik m.b.v. Fan Xpert 2 alle fans laten regelen. Wanneer ze langzamer gaan/sneller met hoe heet de kast of cpu wordt.

Nu heb ik een H100 en zitten die fans op de fancontroller van de H100 aangesloten.
Maar is het ook mogelijk op die 2 fans aan te sluiten op de CPU pin connector? Want dat lijkt me ook wel erg handig. Of kan ik alleen maar 1 fan aansluiten.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja hoor dat kan je gerust doen want die fans op de H100 zijn gewoon standaard Corsair fans met een 3 pins aansluiting. Met AI Suite kan je dan je fans instellen qua temperatuur en RPM maar je kan beter de fanheader van je pompje op de cpu fan aansluiten. Vervolgens dan de 2 fans van de radiator op een andere fanheader zetten maar het kan dus zonder problemen verder.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Roel1966 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:52:
Ja hoor dat kan je gerust doen want die fans op de H100 zijn gewoon standaard Corsair fans met een 3 pins aansluiting. Met AI Suite kan je dan je fans instellen qua temperatuur en RPM maar je kan beter de fanheader van je pompje op de cpu fan aansluiten. Vervolgens dan de 2 fans van de radiator op een andere fanheader zetten maar het kan dus zonder problemen verder.
Ja ik heb al van de pomp op de moederbord aangesloten.

Ik dacht namelijk dat het beter was om de 2 fans aan te sluiten op de CPU fan maar zo te lezen maakt dat dus niet uit.

Edit: Ik heb de pomp aangesloten op CPU_OPT.

[ Voor 3% gewijzigd door Grudgie op 14-08-2012 23:17 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Grudgie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:00:
Ja ik heb al van de pomp op de moederbord aangesloten.

Ik dacht namelijk dat het beter was om de 2 fans aan te sluiten op de CPU fan maar zo te lezen maakt dat dus niet uit.
Maakt inderdaad niet uit zo lang je er maar voor zorgt dat de fans niet beneden een bepaald rpm draaien i.v.m.het te warm lopen van je cpu. Je kan trouwens ook als tip er 2 Noctua fans op zetten wanneer je die herrie van de 2 Corsairfans eens moe zou zijn. Deze pricewatch: Noctua NF-P12, 120mm Noctua's zijn prima geschikt voor radiatoren en heerlijk stil en koelen prima.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ja, had al de stock fans vervangen voor deze, pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm

Of zijn die Noctua beter?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
De Noctua's zijn erg goed, alhoewel voor radiatoren de Noctua NF-F12 nog iets beter zijn. Desondanks, de Gelid Wings zijn zeer capabele fans en als je die al hebt, is het niet de moeite waard deze te vervangen voor Noctua's.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1