Muziek op Sony DAV-740 afspelen via tablet

Pagina: 1
Acties:

• willemthg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11-2021
Beste mensen,

Ik heb een ingewikkelde vraag en hoop dat ik het goed kan formuleren dat jullie weten wat ik bedoel en mij zo kunnen helpen!

Mijn blijkbaar moeilijke vraag: Ik zou graag vanaf mijn tablet die dan op de muur is bevestigt muziek willen afspelen op mijn home cinema, de keuze van de tablet heb ik "NOG NIET" gemaakt omdat ik niet weet welke de beste oplossing bied voor mijn probleem.

Versterker: sony DAV-740 bevat nu alleen nog maar een optical en HDMI ingang.

Ik heb heel google afgezocht naar een oplossing om dit te kunnen aansluiten want dat blijkt nog niet zo makkelijk te zijn.
Nou leek het mij het handigst om dit via WIFI te doen om ook een hoop gedoen met switsches te voorkomen mede omdat de HDMI ingang ook al in gebruik is door mijn TV, dan ook nog de kabels die allemaal van de tablet aan de muur naar beneden lopen en het tablet niet gelijk uit het dock station van de muur kan halen.
Nou bevat mijn Versterker ook geen WIFI dus dit idee gaat niet op, en anders moet ik een hele nieuwe versterker kopen met WIFI en alle kabels van mijn speakers aanpassen omdat deze andere stekkertjes heeft dan de standaart tulp.

Toen kwam ik ook nog op het volgende de Allshare Cast Wireles van Samsung, maar deze is gemaakt voor de tv en het gaat mij juist puur om de muziek en kan nergens vinden dat ik deze alleen in mijn home cinema systeem kan stoppen anders moet ik me tv aanhebben om muziek te luisteren, buiten het feit om dat dit waarschijnlijk alleen voor de s3 is en niet voor de Galaxy tab?

Ik ben te einde raad en zie door de bomen het bos niet meer, ben ik dan echt de enige met dit idee?
Of is gewoon de techniek hier niet rijp voor?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alle tips zijn welkom!

Rick

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier al eens naar gekeken?
http://www.sonos.com/system

offtopic:
Topic titel is natuurlijk waardeloos.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2012 21:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• willemthg
Bedankt voor je reactie,

Ja vond ik intressant maar dan is nog de vraag hoe ik de muziek kan afspelen via mijn home cinema systeem.

Gr.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:32:
Hier al eens naar gekeken?
http://www.sonos.com/system

offtopic:
Topic titel is natuurlijk waardeloos.
Driehonderdnegenenveertig pleuro voor iets wat een $ 25,- Raspberry Pi ook probleemloos kan _O-

Speaking of which, zo'n Raspberry Pi zou je inderdaad kunnen gebruiken.

Of een of andere bluetooth-receiver modden zodat 'ie in je stereo kan. Voor zover die nog niet bestaan.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Osiris schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:39:
[...]

Driehonderdnegenenveertig pleuro voor iets wat een $ 25,- Raspberry Pi ook probleemloos kan _O-

Speaking of which, zo'n Raspberry Pi zou je inderdaad kunnen gebruiken.

Of een of andere bluetooth-receiver modden zodat 'ie in je stereo kan. Voor zover die nog niet bestaan.
Niet iedereen heeft de kennis, zin en tijd om te gaan knutselen. Natuurlijk zijn die Sonos dingen rete duur. Maar het werkt wel gewoon heerlijk.
willemthg schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:38:
Bedankt voor je reactie,

Ja vond ik intressant maar dan is nog de vraag hoe ik de muziek kan afspelen via mijn home cinema systeem.

Gr.
Dat Sonos ding haalt de muziek van een computer of NAS en output het, bijvoorbeeld optisch, naar je home cinema. Dat is dan allemaal aan te sturen met een app op een tablet/smartphone.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2012 22:14 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Waar wil je de muziek vandaan af gaan spelen? Staat de muziek op de tablet en hoeft de muziek alleen van de tablet naar de Sony? Of wil je de muziek ergens op een PC/NAS hebben staan en dat je de tablet puur als bediening gebruikt? In dat laatste geval heb je meer dan genoeg keuze in diverse mediaspelers. Van spelers die puur op audio zijn gericht als de Sonos en Logitech Squeezebox tot spelers die ook video kunnen doen. Overigens zou ik een tablet niet in/op de muur vastmaken, het idee van zo'n ding is juist de vrijheid.

Tevens een topictitelfix, want "Help!" schiet niet echt op...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• willemthg
Dank voor alle vlugge reacties,

Ik ben een vervelend persoon en niet echt bekend met dit soort techniek.
Als ik het goed begrijp kan ik dus alle muziek op mijn mobiel en tablet afspelen op de sonos, als ik daar de app van sonos op heb?
En dit gaat duidelijk alleen om muziek neem ik aan?

Gr.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee die Sonos wordt echt alleen bestuurd met je tablet/smartphone. De muziek komt van een NAS of computer of wat dan ook. Ik zeg ook niet dat die Sonos de beste oplossing is voor jouw situatie, hangt er van af wat jij wilt en makkelijk vindt.

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2012 22:40 ]

• willemthg
Als alles zou gaan zoals gedacht zou dan de muziek op de tablet zelf staan, hij zou hem in theorie eigelijk alleen naar de home cinema moeten 'versturen' om zo af te spelen, het idee dat ik op me tbalet een nummer kies en dan afgespeeld word op mijn home cinema.

Sorry maar is ook best moeilijk uiteleggen doe mij best!

Gr.
Pagina: 1