Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb een Sim Only abonnement bij Telfort, dit is tevens het eerste telefoonabonnement wat ik ooit heb afgesloten. Dit is nog gebeurd onder gunstige omstandigheden, ofwel fair use op internet in plaats van een limiet. Helaas wel belminuten afgerond per minuut. Na bijna 2 jaar krijg ik een mail om te verlengen:
U kunt uw abonnement op dit moment verlengen. U kunt zowel uw bestaande abonnement verlengen (indien beschikbaar) of een geheel nieuw abonnement afsluiten. In beide gevallen behoudt u uw nummer.
Met daaronder alleen de optie om te verlengen. Als ik het goed begrijp ga ik daarmee over na de nieuwe voorwaarden met nieuwe belbundels. Ik verlies dus de fair use. Ofwel ik wil helemaal niet verlengen. Wel krijg ik een 3-tal andere opties: Bel, sms en internet-bundel wijzigen. Maar volgens mij geldt dat alleen maar totaan de einddatum van de belbundel (in mijn geval: Start- en einddatum 06-10-2010 t/m 06-10-2012).

Wat ik eigenlijk zou willen is het volgende: SMS bundel uit, belminuten verlagen en internet houden zoals deze nu is. Kan dit?

Wat gebeurt er als ik geen keuze maak (welke keuze, ik krijg er maar 1 voorgeschoteld)? De website is hier erg onduidelijk in.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je iets wil veranderen, krijg je een nieuw contract, met de actuele prijzen en voorwaarden.
Doe je niets, dan wordt je contract iedere maand met een maand stilzwijgend verlengd, onder de oude voorwaarden.

Met andere woorden: vergelijk wat je nu betaalt met wat je zou gaan betalen als je iets wijzigt, en baseer daarop je keuze. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Als je het zo zegt zou ik nu de 2 bundels kunnen wijzigen zodat mijn internetbundel onder de oude voorwaarden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Ik weet het niet zeker, maar als je niet verlengt ga je volgens mij de prijzen zonder korting betalen na je sim-only contratcsperiode. Dus volgens mij moet je wel verlengen wil je niet veel meer gaan betalen.

Je internetbundel wordt duurder en gemaximeerd op 1GB, tevens zijn je belminuten nog maar 1 maand geldig ipv 2.

Je kunt wel telefonisch opzeggen, ze doen je dan waarschijnlijk een aanbod als je wilt verlengen. Bij mij lukte het vorig jaar om 1 maand gratis te krijgen bij verlengen met 1 jaar. Omdat er geen beter/goedkoper alternatief was ben ik daar maar op in gegaan.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Als ik nu de bundels aanpas naar mijn gewenste settings dan zou ik 18 euro per maand gaan betalen zonder kortingen. Als ik zou verlengen zou ik 19 euro inclusief kortingen gaan betalen. Daarvoor krijg ik trager internet, van nu 3,6Mbit/384Kbit naar 2Mbit/0,1Mbit en een limiet van 1GB. Als je 3 euro bijbetaald krijg je 7Mbit/2Mbit. Niet echt gunstig dus. Ook al zou ik alle 3 de bundels niet aanpassen en het volle pond ga betalen zit ik nog "maar" op 26 euro.