Netgear Stora foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Goedemorgen/middag/avond/nacht medetweakers,
Ik ben in het bezit van de Netgear Stora met 2x 1TB disk in JBOD opstelling. (ja ik weet het, JBOD, maar ik heb mijn data evengoed nog ergens anders op een backup staan)
Ik wilde een paar dagen terug wat films converteren omdat mijn mediaspeler ze anders niet lekker hapt, dus ik die films via het netwerk van dat ding af getrokken en geconverteerd, tot zo ver geen probleem.
Nu het probleem: bij het terugzetten van die films krijg ik via de Verkenner de volgende foutmelding:
Fout 0x8007045D fout in I/O apparaat
En de film wordt dus niet gekopieerd. Als ik via de webinterface de Stora benader, kan ik de drag&drop utility starten en de film gaan uploaden, dit gaat gewoon. Totdat ik in de map kijk waar die film zou moeten staan, waar ik dan alleen een lege map zie. Terwijl het echt 10/15min heeft geduurd totdat m'n film was verzonden.

Ik heb natuurlijk Google al geraadpleegd met deze foutcode, en het lijkt erop dat ik een bad sector heb. Nu kan ik:
1: mijn hele data eraf halen (want dat gaat wel) en tijdelijk ergens opslaan,
2: proberen om over het netwerk met een tool mijn Stora te scannen en evt. te repareren.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2, maar ik kan nergens een tool vinden die een netwerkdisk kan scannen.

Mijn vraag dus aan jullie: kan ik via het netwerk een disk scannen en repareren eventueel? Of bestaat hier simpelweg niets voor en heb ik jullie 5 minuten voor niets laten lezen?? :X

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ondertussen het probleem gevonden, na veel zoeken. De harddisk waar ik de films tijdelijk heb opgeslagen heeft een bad sector. Na deze schijf te verwisselen en de films nogmaals te kopieeren en converteren was het probleem opgelost. Het lag dus niet aan de netwerkschijf maar aan mijn eigen harddisk.