Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-08 14:29
In oktober vorig jaar heb ik een tweejarig Vodafone "Bel+Sms+Web Smart" (BSW Smart) abonnement afgesloten bij Vodafone. Ik heb de voorwaarden destijds goed doorgelezen voordat ik akkoord ben gegaan, en heb uitgebreid contact gehad met de klantenservice voor ingang van het contract.

Omdat ik veel tijd in het buitenland (maar binnen Europa) doorbreng en niet steeds van sim kaart wil wisselen omdat ik makkelijk bereikbaar wil blijven voor mijn contacten was voor mij vooral de voorwaarde belangrijk dat ik met dit abonnement 60 dagen in het buitenland gebruik kon maken van mijn beltegoed tegen nationale tarieven. Bij navragen bij de klantenservice voor het aangaan van het contract werd mij verteld dat na die 60 dagen de reguliere buitenland tarieven zouden gaan gelden, wat voor mij acceptabel was.

Na enige maanden kreeg ik echter een sms van Vodafone dat na deze limiet van 60 dagen een 'boete' / 'toeslag' van € 4,50 per dag (!) zou gaan gelden bij roaming. Dit stond niet in de oorspronkelijke voorwaarden die ik oorspronkelijk thuisgestuurd heb gekregen (wel in de verniewde voorwaarden op hun site, uiteraard), en werd mij ook niet verteld door de klantenservice.

Ik heb toen direct contact opgenomen met de klantenservice om verhaal te halen. Na een lange discussie werd ook door de klantenservice geconcludeerd dat de oorspronkelijke voorwaarden dit niet vermeldden, en dat ik een aanbod zou krijgen van een andere dienst.

Daar heb ik vervolgens nooit meer iets van gehoord, en dus heb ik pas opnieuw contact opgenomen. Geen enkele reactie, ook niet na een herinneringsbericht.

Hebben meer mensen ervaring met dit probleem, en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Wat voor vervolgstappen raden de Tweakers mij aan? Wellicht juridische stappen?

Ik zou erg blij zijn met wat voor tip dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit viel mij ook op, ik heb precies hetzelfde abonnement. Ik heb de klantenservice gevraagd of deze 4,50 euro aan kosten per dag ook uitgeschakeld kan worden en ik kreeg het antwoord dat dit niet mogelijk is.

Rare zaak, misschien de reden dat dit abonnement niet meer wordt aangeboden? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Schriftelijk klagen, bij NEE geschil openen bij de geschillencommissie. Vodafone mag best de voorwaarden in jouw nadeel veranderen, mits men je ook de kans geeft om voortijdig kosteloos op te zeggen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb na het plaatsen van dit bericht, en contact zoeken via hun Twitter helpdesk (waar ze wel reageerden) nu het aanbod gekregen om over te stappen op een ander abonnement van Vodafone, en aan te geven welke dat dan zou moeten zijn. De abonnementen zijn inmiddels echter vooral duurder / minder gunstig in voorwaarden geworden, lijkt het.

Wat zeggen jullie: hierop ingaan (en zo ja, misschien suggesties voor abonnementen?), of toch de route via de klachten / geschillencommissie gaan doorlopen als het contract niet aangepast of voortijdig opgezegd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:53
Ik ben benieuwd hoe ze dit bij jou oplossen. Ik kreeg pas ook de melding dat ik mijn 60 dagen bijna op had. Ik woon nl. tegen de Belgische grens en als mijn telefoon overschakelt naar Belgisch netwerk, kost me dat een dag, ook al stuurde ik maar 1 sms of werd ik maar 1x gebeld.

Die €4,50 kon ik me ook niet herinneren, maar ik had nog niet de moeite genomen om actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Een update van de situatie: ik ben tot de conclusie gekomen dat de prijzen en voorwaarden ongunstiger zijn geworden, en heb daarom gevraagd om mijn contract voortijdig te beëindigen. Hiermee gaan ze vooralsnog niet akkoord (of beter gezegd: ze lijken het probleem niet geheel te begrijpen, want verwijzen me naar de nieuwe voorwaarden op hun site).

Ik heb ze tevens verwezen naar deze thread, en voor hun referentie post ik hier links naar de voorwaarden die golden bij het aangaan van mijn contract. Misschien ook handig voor anderen die tegen dit probleem aan lopen in de toekomst:Mocht er nog iemand dingen in deze voorwaarden / tarieven vinden die ik over het hoofd heb gezien, dan hoor ik dat natuurlijk erg graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Schimmige kwestie.

Vodafone beweert dat zij aanvullende diensten mogen wijzigen. De Wet geeft echter (vrij vertaald) aan, dat wijzigingen die niet in het voordeel zijn van de klant, leiden tot kostenloze ontbinding.

Je vijand is in deze de tijd, je had eigenlijk direct moeten reageren en doorpakken. Ik weet niet of deze zaak nog ontvankelijk is voor de geschillencommissie. Mogelijk kan je aantonen dat Vodafone in gebreke is gebleven door niet eerder te reageren, maar ook dan had je zelf na 30 dagen kunnen rappelleren of een geschil openen.

Tip: probeer de oorspronkelijke situatie af te dwingen en ga niet direct voor de ontbinding. Als Vodafone de oorspronkelijke situatie niet wil of kan herstellen, is ontbinding de enige mogelijkheid.

Nog een tip: nooit bellen met de klantenservice over dit soort kwesties, altijd schriftelijk reageren. Zo kan later nooit discussie ontstaan over de inhoud van een gesprek.

[ Voor 10% gewijzigd door PinokkioTV op 17-08-2012 15:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Bedankt voor je reactie, PinokkioTV.

Over die wet dat nadelige wijzigingen tot ontbinding kunnen leiden heb ik inderdaad gelezen, en dat is ook waar ik me nu op wil beroepen. Het zou Vodafone alleen sieren als dat kan zonder de meer complexe (en mogelijk duurdere) weg via de geschillencommissie.

Ik had inderdaad wellicht eerder al de stap naar de geschillencommissie moeten nemen. Van de andere kant zijn de vernieuwde voorwaarden mij nooit meegedeeld (voor zover ik kan nagaan, althans), en moest ik er dus via een 'herinnerings sms' achter komen, die uiteraard pas veel later kwam. Verder is mij destijds inderdaad beloofd dat ze een alternatief aanbod zouden doen, en dit is nooit gebeurt. Ik begreep trouwens dat die 30 dagen gelden nadat er een formele klacht is gedaan. Dat is tot nu toe nog niet het geval geweest (ten minste, als mijn contact met de diverse klantenservices niet als 'formele' klacht gelden), omdat ik pas recentelijk heb gelezen dat dit überhaupt mogelijk zou zijn geweest. Wellicht zou ik dan alsnog een formele klacht (aangetekende brief) kunnen maken, en dan bij geen reactie binnen x dagen de geschillencommissie benaderen?

Verder: wat betreft eerst de oorspronkelijke situatie willen herstellen: dit is inderdaad wat ik aanvankelijk als eerste heb gevraagd bij de (email) klantenservice. Ze vertelden me al direct dat dit niet mogelijk zou zijn. Ook heb ik voorgesteld dat ik de €4,50 per dag zou betalen bij gebruik in het buitenland na 60 dagen, en dat dit dan later gecrediteerd zou worden. Dit zou niet ideaal zijn voor mij, maar wellicht een goede compromis. Ook dit was echter volgens de klantenservice geen mogelijkheid.

Ik zal hier terug rapporteren over wat er verder gebeurt. Ik heb ze er inmiddels nogmaals op gewezen dat de voorwaarden deze 'buitenlandboete' niet vermeldden, en dat de voorwaarden in mijn nadeel zijn veranderd. Ze komen hierover vanmiddag als het goed is bij me terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt daarnaast via Consuwijzer een klacht indienen bij de OPTA, aangezien dit een kwestie betreft die in de telecomwetgeving wordt geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door haribold op 17-08-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Bedankt, Haribold. Die tip zal ik ook zeker meenemen als Vodafone uiteindelijk niet mee wil werken. Jullie suggesties zijn zeer waardevol, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
UPDATE: ze hebben nu geboden om éénmalig € 42,50 (een maand abonnementskosten) te crediteren. Dit lost het probleem naar mijn mening echter niet op, omdat dat bedrag al verdampt is na 10 dagen in het buitenland. Daarnaast weet ik zeker dat ik volgend jaar tegen hetzelfde probleem aan zal lopen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Ter aanvulling: hun redenering is dat in de voorwaarden staat dat het abonnement na 60 dagen in het geheel niet meer gebruikt mag worden in het buitenland. Dit heb ik echter uitvoerig gecheckt via hun klantenservice vóór dat ik het abonnement destijds heb afgesloten. Deze vertelden me toen dat na 60 dagen de reguliere buitenlandtarieven zouden gaan gelden. Volgens de klantenservice nu was dat dus verkeerde voorlichting, maar op basis van die informatie heb ik wel het abonnement afgesloten. Anders had ik hier natuurlijk nooit voor gekozen, en was ik destijds naar een concurrent gegaan.

De opties die ik nu voorgesteld heb:
1) Uitzetten € 4,50 boete.
2) Maandelijkse creditering van alle boetes op mijn factuur.
3) Ontbinding van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ik heb ook een bel+sms+web smart abo uit augustus 2011 en dit is ook nieuw voor mij. Zo nieuwsgierig als ik ben ook maar even de klantenservice gebeld en zoals verwacht kon ze de oude tarievenlijst niet vinden. Heb de tarievenlijst die hier gelinkt wordt naar de beste mevrouw door gemaild en ze zegt volgende week met een antwoord te komen. Ben benieuwd.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
bAdmuTs schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:07:
Ik heb ook een bel+sms+web smart abo uit augustus 2011 en dit is ook nieuw voor mij. Zo nieuwsgierig als ik ben ook maar even de klantenservice gebeld en zoals verwacht kon ze de oude tarievenlijst niet vinden. Heb de tarievenlijst die hier gelinkt wordt naar de beste mevrouw door gemaild en ze zegt volgende week met een antwoord te komen. Ben benieuwd.
Goed om te horen, Badmuts. Overigens heeft Vodafone ook veel van de oude tarieven / voorwaarden op hun site staan, mocht je net op een ander moment je abonnement hebben afgesloten: tarieven, voorwaarden

Houd me op de hoogte van wat er bij jou uitkomt, alsjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

jeroenmoes2 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Goed om te horen, Badmuts. Overigens heeft Vodafone ook veel van de oude tarieven / voorwaarden op hun site staan, mocht je net op een ander moment je abonnement hebben afgesloten: tarieven, voorwaarden

Houd me op de hoogte van wat er bij jou uitkomt, alsjeblieft!
Zodra ik meer weet zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Gewoon aangetekend schriftelijk opzeggen met de reden dat de algemene voorwaarden zijn veranderd waar je niet mee akkoord bent en jou het recht geven je huidige contract kosteloos te ontbinden gezien zij deze niet naleven. Bij juridisch loket hebben ze vast wel voorbeeldbrieven en eventueel nog wat extra advies hierover voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door X-Fire-X op 17-08-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Waarom aangetekend :? Vodafone stuurt binnen een paar dagen een sms dat ze je brief hebben ontvangen. Krijg je deze niet binnen een da of vijf, stuur je je brief toch gewoon nog een keer ...

Ik heb Vodafone al heel wat geschreven en het waren niet allemaal complimenten zal ik maar zeggen, nooit een brief kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik snap niet dat een bedrijf als vodafone zo moeilijk doet in dit soort situaties. Het is toch de moeite/discussie en beschadiging van reputatie niet waard?

Ik had jaren geleden een abo bij vodafone en ben toen weggegaan mede door de slechte service en antwoorden die ik kreeg van de helpdesk. Als ik dit zo lees en men hierover moeilijk doet is er weinig aangepast.

Reden voor mij om daar weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Vodafone en dat soort bedrijvn hebben altijd een stappen plan, ik snap het ook niet maar blijkbaar halen ze daardoor meer winst uit.
Stap 1:
Volhouden dat Vodafone gelijk heeft, en dat je niet moeilijk moet doen en gewoon betalen, zullen al een paar mensen het dan bij laten liggen.

Stap 2:
Een slechte tegenvoorstel doen nog steeds wel volhouden dat Vodafone gelijk heeft.
Zullen ook weer mensen genoegen meenemen

Stap 3:
Naar de klant luisteren, en geven wat hij als eerste vroeg, als het wel een normaal voorstel was.
Vodafone zal dan nog wel kijken of we de klant nog kunnen behouden en als dat eigenlijk niet mogelijk is opzeggen.

Vroeger duurder stap 1 veel langer en kwam je bijna nooit tot stap 3.
Maar nu met het internet elke slechte tweet, ergens een slecht verhaal van Vodafone dat willen ze zoveel mogelijk voorkomen.

Maar ja alleen maar om winst gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Ik ga dit topic maar goed in de gaten houden....
Ondertussen ook een eerste mail naar vodafone verstuurd, maar nog geen reactie.
ik heb mijn gsm nu vastgezet op vodafone netwerk om te voorkomen dat hij overschakelt op Belgisch netwerk en ik meteen €4,50 aan kosten krijg.

Toch vreemd van Vodafone om de voorwaarden ineens zo nadelig te wijzigen....vond het juist een sympathiek iets aan dit abonnement dat je ook in het buitenland vanuit de bundel belde. Dat slaat nu weer om in negatief door de slinkse manier van Vodafone om er weer wat extra geld uit te persen

Overigens zag ik dat de PDF met tarieven geldig vanaf augustus 2011 pas eind december op hun site gezet zijn. Dus het klopt dat ik andere voorwaarden heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
En ook ik ga dit topic heel goed in de gaten houden, dit is heel handig! Dank voor de oplettendheid, want van die 4,50 per dag extra heb ik ook nooit gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Ik ben net even juridisch advies gaan inwinnen. Heeft iemand van jullie op enig moment gewijzigde voorwaarden ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik heb niks ontvangen, heb ik ook gemeld toen ik gebeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomg its Harro
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 15:54
jeroenmoes2 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:43:
Ik ben net even juridisch advies gaan inwinnen. Heeft iemand van jullie op enig moment gewijzigde voorwaarden ontvangen?
Ik heb hier ook nooit bericht van gehad, digitaal noch schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 16:25
Wel beetje offtopic: je moet dus zelf bijhouden hoeveel dagen je gebruik hebt gemaakt in het buitenland. Er is geen overzicht....

Kreeg tijdens vakantie na 9 dagen een smsje dat ik al 0 dagen gebruik had gemaakt..... Hoezo nauwkeurig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Als ik het goed begrijp zijn de 'originele' voorwaarden van Augustus 2011 dus in december 2011 vervangen met de huidige voorwaarden, toevallig ook augustus 2011 genaamd?

Dus de wijziging is afgelopen december ingegaan en niet pas afgelopen maand ofzo met het verzenden van de smsjes met dagen gebruikt en eventuele extra kosten?

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Na gister nog een meeltje te hebben gestuurd heb ik eindelijk antwoord. Niet hetgeen ik gehoopt had maar had het wel verwacht.

Beste heer,

Deze informatie is terug te vinden op onze website, waarin duidelijk het dagtarief na 60 dagen buitenland wordt aangeduid.
Ik hoop u via deze weg voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben, neemt u aub telefonisch contact
op met onze klantenservice.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29zshw8.jpg

http://www.vodafone.nl/Vo...smart_1_augustus_2011.pdf

Verdere correspondentie via dit e-mailadres zal niet langer worden beantwoord.

Hartelijke groeten,
Femke Maas / Vodafone Klantenservice

Ze hebben volgens mij niet eens gekeken naar de tarievenlijst die ik heb meegestuurd en gewoon gelinkt naar degene die nu op de website staat.

[ Voor 15% gewijzigd door bAdmuTs op 23-08-2012 09:24 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb een zelfde abonnement en ben wekelijks minimaal 1 dag in Duitsland, heb nog nooit zo''n SMS''je gehad. Zal toch eens beter naar mijn factuur gaan kijken en ook goed dit topic in de gaten houden.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• weertenaar
bAdmuTs schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:15:
Na gister nog een meeltje te hebben gestuurd heb ik eindelijk antwoord. Niet hetgeen ik gehoopt had maar had het wel verwacht.

Beste heer,

Deze informatie is terug te vinden op onze website, waarin duidelijk het dagtarief na 60 dagen buitenland wordt aangeduid.
Ik hoop u via deze weg voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben, neemt u aub telefonisch contact

[afbeelding]

Hartelijke groeten,

Ze hebben volgens mij niet eens gekeken naar de tarievenlijst die ik heb meegestuurd en gewoon gelinkt naar degene die nu op de website staat.
toon volledige bericht
ik heb vorige week ook een mail gestuurd, maar nog geen antwoord en idd. het antwoord wat jij gekregen hebt slaat natuurlijk nergens op....het staat NU duidelijk op de site, niet toen je het abonnement afsloot.

[ Voor 17% gewijzigd door weertenaar op 23-08-2012 13:53 ]

• PinokkioTV
Lijkt me een gevalletje Geschillencommissie, als je zeker bent en kunt aantonen dat dezenregeling niet van kracht was, op het moment dat je contract begon.

Vergeet in je eisen bij de Geschillencommissie niet de € 50 klachtengeld op te voeren als door Vodafone te vergoeden bedrag ...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:00

knakworst

Get more sats!

bAdmuTs schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:15:

Beste heer,

[afbeelding]

Hartelijke groeten,

toon volledige bericht
Dit is niet netjes. Onderaan staat (c) 2012. Datum document is 28 juni 2012 (!). Dan zijn het tarieven geldig vanaf 1 augustus 2011???

edit: er staat 1 augustus 2012. Kunnen ze niet laten zien wat de algemene voorwaarden hiervoor waren? 8)7

edit 2: Overigens geef ik je een goede kans bij de geschillencommissie. Stel je hebt het abonnement afgesloten met het idee van ik ga elke avond een SMS sturen naar mijn partner dat alles nog OK is. Dan ben je als je veel in het buitenland zit, bijvoorbeeld een stuk of 200 keer EUR 4,50 kwijt is 900 euro. Terwijl de EU een maximum tarief stelt van 12 cent per SMS! Dat mag dus helemaal niet wat Vodafone doet!

Het lijkt mij dat Vodafone het moet aanpassen naar de normale passport tarieven, met een MAXIMUM van EUR 4,50 per dag.

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 23-08-2012 12:38 ]

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Na weer gebeld te hebben en 10 minuten in de wacht te hebben gestaan weer de afspraak gemaakt dat ze (andere persoon) en naar gaat kijken met haar baas. Ze belt me volgende week dinsdag tussen 14:30 en 15:00 terug. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen maar vrees alvast het ergste.

• haribold
  • Niet online
Ik zou er niet te veel van verwachten. Vodafone is nu eenmaal geen integer bedrijf, zo is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Ik kreeg net mail van vodafone met onderstaande reactie:

>>
U heeft echter 2 andere opties:
1) het abonnement omzetten naar een andernieuw abonnement.
2) In plaats van uw toestel op automatisch netwerk te laten zoeken, uw toestel via het menu > instellingen, op handmatig netwerk, in te stellen .Hiermee voorkomt u de ongewenste kosten.
<<

Die 2de had ik zelf ook al bedacht _/-\o_ helaas vind mijn RAZR dat automatisch zoeken wel handig is nadat ik een reboot gedaan heb...dus ik moet nu elke keer opletten.

Maar uiteindelijk niet concreet een oplossing, ik mag mijn abonnement al verlengen, maar volgens mij gaat dat nieuwe abonnement pas in als mijn huidige afloopt, dus daar schiet ik niks mee op. Dan zeg ik liever op aan het einde van mijn looptijd (dec 2012) en ga naar T-mobile oid, hopelijk ook minder storingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 17:56
Beetje jammer dat ze deze abo's niet meer aanbieden. Alleen zakelijk nog InBusiness Passport (waar niks van een 60-dagenlimiet bij staat maar wat wel duur is: €22,50 ex BTW zonder belminuten, maar wel met gratis gebeld worden in het buitenland, maar weer geen buitenlandbundel voor internet en fixed € 0,25 per MB betalen wat weer veel duurder is dan met een dagbundel... wel 50 MB maandbundel trouwens, maar die geldt ook voor in Nederland, waar ook hetzelfde MB-tarief geldt :')).

Ook geen normale internet-only-dagbundel meer en hogere buitenbundeltarieven in de buitenlandbundels:
- particuliere abo's gaan van 0,25 per MB naar 0,83 per MB
- zakelijke abonnees (OBWeb) gaan van 0,025 per MB naar 0,70 per MB (28x hoger buitenbundeltarief)
- buiten de EU in bijv. Australië na je 20 minuten ineens € 1,95 per minuut (terwijl je daarvoor € 2,00 voor 20 minuten betaalde, wtf)
- zakelijke abonnees gaan incl. BTW ineens 4 euro per dag betalen ipv 2 euro per dag, ws omdat ze het kunnen lijen (dan wel 40 MB ipv 35 MB :+ en 40+40+40 minuten/sms ipv 20+20+20)

Dus wat nou hun strategie is... geen idee. Maar juist nu de EU-tarieven steeds lager worden lijkt het mij logisch dat ze juist die geïntegreerde abo's behouden, heel relaxed is dat namelijk.

Ook bizar nu: als je bundel bijna op is en je wilt toch een tijdje bellen en je zit aan de grens, dan bel je gewoon even 20 minuten via buitenlands netwerk. Da's ruim 3x goedkoper dan Nederlands buitenbundeltarief 8)7

Erg raar dat er zo'n gat valt in hun butenlandaanbod ineens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Ook ik heb contact gehad met Vodafone, en ze hebben mijn abonnement omgezet naar een nieuw abonnement, waarmee ik ook nog eens m'n resterende 3 maanden 50% korting nog mee krijg. Ter compensatie heeft ze me een maand extra 50% gegeven. Zeer netjes, in Europa kom ik dit jaar sowieso niet meer, alleen buiten Europa. Voor mij een prima oplossing! Onbeperkt Vodafone klanten bellen komt voor mij namelijk ook erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Eindelijk antwoord. Ze heeft niet gebeld maar toch een emailtje gestuurd.
Hallo,

Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en deze ook meegestuurd naar u. Bij artikel 8. 3 staat;

Vodafone mag de tarieven op ieder moment eenzijdig wijzigen. Vodafone zal je voorafgaand aan een wijziging informeren. Als je dan het recht hebt om de overeenkomst te beëindigen, dan zal Vodafone jou daar ook op wijzen en mag je de overeenkomst beëindigen voordat de wijzigingen ingaan.

Ik kan helaas niks voor u betekenen.

U kunt niet meer op dit bericht reageren.

MVG

Katerina Nitsios
toon volledige bericht
Moet niet veel gekker worden met vodafone, vindt de communicatie best wel asociaal :X. Denk dat ik maar weer ga bellen en me nu niet laat afschepen.

[ Voor 6% gewijzigd door bAdmuTs op 28-08-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ze kunnen het niet onderbouwen, daarom sturen ze steeds weer nieuwe onzinantwoorden. Maar kennelijk bedoelt ze in haar antwoord dat je het recht hebt op beëindiging van de overeenkomst, ze kan dus verder wel wat voor je betekenen. Dit is dus die "integriteit" van Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Na een half uur aan de lijn te hebben gehangen heb ik nu de keuze om mijn abo om te zetten naar een gelijkwaardig nieuw abo met dezelfde einddatum of als ik het niet eens ben met de algemene voorwaarden/prijslijst een klacht brief te sturen naar vodafone. Ze geven dus nu eindelijk min of meer nu toe dat ze fout zitten. Maar weer even vergelijken dus.

Oude prijslijst 2011
Web
Het bundeltegoed kan gebruikt worden in Nederland en Vodafone Passport landen.
Nieuwe prijslijst 2012
Web
Het bundeltegoed kan gebruikt worden in Nederland.
Heeft die goeie man van de klantenservice het niet over gehad, is maar goed dat ik het zelf even wilde doornemen. Ga een brief sturen en opzeggen en zie wel wat er van komt.

edit: brief is klaar, morgen aangetekend versturen en we zien wel hoe of wat

[ Voor 43% gewijzigd door bAdmuTs op 28-08-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmoes2
Update: ik heb een week gewacht op een laatste verzoek per email, maar niks gehoord. Ik doe vandaag ook de aangetekende brief met het verzoek tot opzeggen de deur uit. Ik zal wat laten weten over het vervolg.

Edit: ik ben overigens van plan een geschil te openen, als ze ook op de aangetekende brief niet reageren.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroenmoes2 op 01-09-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Heb mijn aangetekende brief opgestuurd naar Vodafone afd: special services, Postbus 1500, 6201BM Maastricht op woensdag 29-8 en de bezorgdatum wordt elke dag met een dag vooruit geschoven :X. Nu is de bezorgdatum al maandag 3-9. Vraag me af of ze daar uberhaupt wel post aannemen :?.

edit: net gebeld en ze zeggen van wel alleen niet op zaterdag, nou zal me maandag benieuwen of de brief eindelijk aankomt.

edit2: en natuurlijk is de bezorging doorgeschoven naar dinsdag :(, tijd voor een belletje denk ik.

edit3: na een telefoontje heb ik de brief die maar niet aankomt via de mail mogen sturen, ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren :).

[ Voor 41% gewijzigd door bAdmuTs op 03-09-2012 16:29 ]

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Net weer even gebeld en de brief die maar niet leek aan te komen is 5 sept eindelijk aangekomen en is in behandeling genomen. Ze hopen binnen 10 werkdagen contact met mij op te nemen. Eindelijk lijkt er een beetje schot in de zaak te zitten :) We wachten weer even af.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik heb eindelijk bericht van vodafone gehad. Elke dag dat ik na die 60 dagen gebruik maak van mijn telefoon in het buitenland gaan ze die 4.50 euro terug storten op mijn rekening. Kosteloos opzeggen kon niet volgens mevrouw omdat ik al blij mocht zijn met deze oplossing.

Nou is het alleen de schriftelijke bevestiging nog afwachten.

• Sorcerer8472
Jeej :)
Wel raar, opzeggen willen ze niet dus ze verdienen wel nog aan je blijkbaar :+

Vind het sowieso raar dat ze meteen 4,50 per dag vragen, want da's gewoon erg veel. Ook raar dat het hele abo inmiddels niet meer bestaat en dat ze alleen een zakelijk alternatief bieden dat bijna altijd veel duurder uitvalt dan hun dagbundel, behalve voor de echt extreem-grootverbruiker, maar juist weer duurder is qua data.

Overigens zijn ook alle dongle-abo's in het buitenland veel duurder geworden qua buitenbundeltarieven. Vind het een beetje rare acties. Verdienen ze nou zo veel meer op buitenbundelgebruik? :/

• weertenaar
Da's beter dan de oplossing die ze mij aanbieden..ik mag kosteloos omzetten of verlengen naar een ander abonnement. Maar ik ben er klaar mee en neem een sim-only van Telfort of tele2.

@badmuts; zou je die schriftelijke bevestiging tzt via dm of email kunnen doorsturen? (naam en andere gegevens doorgestreept) altijd handig als ik zelf te maken krijg met die boete.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

weertenaar schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:59:
@badmuts; zou je die schriftelijke bevestiging tzt via dm of email kunnen doorsturen? (naam en andere gegevens doorgestreept) altijd handig als ik zelf te maken krijg met die boete.
Zal ik doen

• jeroenmoes2
Ook even een update van mijn kant: mij hebben ze dezelfde deal aangeboden. De € 4,50 wordt gecrediteerd voor elke dag dat ik mijn abonnement in het buitenland gebruik na die 60 dagen. Ik moet daarvoor wel steeds even bellen met een rechtstreeks nummer om dat maandelijks teruggestort te krijgen. De schriftelijke bevestiging volgt als het goed is deze week.

Gek genoeg was dit ook mijn eerste voorstel in maart 2011 (!!), maar konden ze dat toen niet regelen. Ter compensatie voor deze investering van tijd en moeite bieden ze twee extra maanden 50% korting. Het kostte erg veel moeite om Vodafone zo ver te regelen, maar dit is uiteindelijk wel een acceptabele oplossing, vind ik. Het is nu in elk geval geregeld...

Sterkte aan iedereen die nog in de 'strijd' verwikkeld is!

• jeroenmoes2
P.S. Ik vraag me trouwens wel af of opzeggen niet sowieso mogelijk zou zijn (geweest) als puntje bij paaltje komt. Ze hebben de voorwaarden immers gewijzigd zonder ons hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53
In feite zou je op die grond het abonnement inderdaad kunnen ontbinden. De voorwaarden zijn namelijk eenzijdig gewijzigd zonder mensen ervan op de hoogte te brengen, iets wat natuurlijk niet kan en niet mag. Overigens weet ik niet hoe lang je de tijd hebt om zoiets te ontbinden.

Echter denk ik dat Vodafone zo weinig klanten heeft die van deze dienst gebruik maken dat ze het er maar op hebben gegokt, in de hoop dat 'niemand' het zou ontdekken. Dus commercieel gezien is het wel een slimme zet geweest. Klantgericht gezien natuurlijk helemaal niet.

• jeroenmoes2
alex3305 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:54:
In feite zou je op die grond het abonnement inderdaad kunnen ontbinden. De voorwaarden zijn namelijk eenzijdig gewijzigd zonder mensen ervan op de hoogte te brengen, iets wat natuurlijk niet kan en niet mag. Overigens weet ik niet hoe lang je de tijd hebt om zoiets te ontbinden.

Echter denk ik dat Vodafone zo weinig klanten heeft die van deze dienst gebruik maken dat ze het er maar op hebben gegokt, in de hoop dat 'niemand' het zou ontdekken. Dus commercieel gezien is het wel een slimme zet geweest. Klantgericht gezien natuurlijk helemaal niet.
Dat denk ik inderdaad ook; alleen had ik alle zin en energie verloren om dit conflict nu nog verder op de spits te drijven, en doe ik het maar met deze regeling. Alles bezien is dit ook hoe het me voorgeschoteld is voordat ik het abonnement afsloot (hoewel ze dit aan de telefoon wijselijk niet erkenden ;) ).

Commercieel op de korte termijn slim, misschien, maar klantgericht inderdaad niet. Dat betekent dus ook dat ik in elk geval zeker niet meer bij Vodafone verder ga na afloop van mijn contract. Commercieel gezien op middellange termijn dus niet zo slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik had ook geen zin meer om er verder nog werk van te maken maar nu zat ik eens te kijken naar je beltegoed cashen via sms en kom ik het volgende tegen.

oude prijslijst: Het bundeltegoed is 1 maand geldig.

nieuwe prijslijst: Het bundeltegoed is 1 maand geldig. Met het Abonnement kun je in Nederland onbeperkt SMS-en naar andere Nederlandse vast en mobiele
telefoonnummers. Het SMS-en naar en ontvangen van betaalde SMS-diensten (zoals premium sms-diensten) valt niet binnen de bundel. Hiervoor worden
extra kosten in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven

Nu weet ik niet of ik in de oude prijslijst ergens overheen heb gekeken maar het lijkt mij dat smsjes naar betaalde nummers volgens de oude prijslijst uit je bundel gaan en in de nieuwe prijslijst apart worden afgerekend.

Ze houden me wel bezig zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36
bAdmuTs schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:16:
Ik had ook geen zin meer om er verder nog werk van te maken maar nu zat ik eens te kijken naar je beltegoed cashen via sms en kom ik het volgende tegen.

oude prijslijst: Het bundeltegoed is 1 maand geldig.

nieuwe prijslijst: Het bundeltegoed is 1 maand geldig. Met het Abonnement kun je in Nederland onbeperkt SMS-en naar andere Nederlandse vast en mobiele
telefoonnummers. Het SMS-en naar en ontvangen van betaalde SMS-diensten (zoals premium sms-diensten) valt niet binnen de bundel. Hiervoor worden
extra kosten in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven

Nu weet ik niet of ik in de oude prijslijst ergens overheen heb gekeken maar het lijkt mij dat smsjes naar betaalde nummers volgens de oude prijslijst uit je bundel gaan en in de nieuwe prijslijst apart worden afgerekend.

Ze houden me wel bezig zo :)
toon volledige bericht
Betaalde nummers / sms gaan niet uit je bundel.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Megapaul schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Betaalde nummers / sms gaan niet uit je bundel.
Bellen kan ik vinden in de prijslijst maar vind niks over smsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Heeft iemand misschien pdfjes met de eerdere voorwaarden dan die nu op de site staan, die zonder de 21% edit van oktober, en de ninja edit met de 4,50 clausule daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:54

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Wanneer zijn de voorwaarde aangepast? Wie kan mij dat vertellen?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:08:
Heeft iemand misschien pdfjes met de eerdere voorwaarden dan die nu op de site staan, die zonder de 21% edit van oktober, en de ninja edit met de 4,50 clausule daarvoor?
Ik denk dat je hier alles kunt vinden.
http://www.vodafone.nl/kl..._abonnementen_en_prepaid/

Zelfs hele oude.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38
Mhh, herkenbaar verhaal hierboven

[ Voor 92% gewijzigd door Zingo op 08-03-2013 16:59 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Vodafone heeft trouwens nieuwe (zakelijke) abo's waarvan ook de hele databundel in het buitenland gebruikt kan worden, met onbeperkt bellen/sms'en. Zou voor sommigen wellicht een alternatief kunnen zijn aangezien het ongeveer hetzelfde is :)

Pagina: 1