Cisco troubles.... Aironet 1130AG als bridge

Pagina: 1
Acties:

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Jaja hier komen de n00b vragen :P
Ik snap er totaal helemaal geen zak van....

Situatie: 1 Eurodocsis (cisco) kabel router met wifi en ruk bereik.
2x Cisco Aironet 1130AG.

Wat ik wil bereiken is dat ik de 2 Aironets als draadloze repeaters/ bridges kan gebruiken. Dus zonder draadje maar met bestaande SSID.
Hoe krijg ik dat in hemelsnaam voor elkaar?

Aks ik het goed begrijp uit de manual moet je eerst de radio G aanzetten in de opties (zie radio.pdf), daarna je SSID configureren en daarna iets anders doen... Nu lukt het me al niet eens om de radio aan te zetten want dan gaat hij het volgende mekkeren:
No SSID configured. Dot11Radio0 not started.

Maar van de SSID config snap ik de ballen....

1) Kan het uberhaupt wat ik wil met deze hardware?
2) Klopt het dat ik dan de stand Repeater moet gebruiken in de instellingen?
3) Hoe krijg ik het in godesnaam voor elkaar? :X
4) Wat is het verschil tussen de 802.11A en 802.11G. A is toch 11 mbit max en G iss toch 54 mbit max?

Ik heb alle 3 de schermen die boeiend zijn (wat ik zo kan inschatten....) bijgevoegd. Iemand die me hiermee kan helpen? O+

Owja het huidige netwerk staat op WAP2 met AES erbij. Lijkt me toch geen probleem?

Settings:
www.xan.nu/upload/radio.pdf
www.xan.nu/upload/security.pdf
www.xan.nu/upload/ssid.pdf

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34
Kan je eens een screenshot maken van die bovenste pagina, wanneer je het bolletje "repeater" hebt geselecteerd? Komen er dan nog opties te voorschijn?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Dan zegt je dat ik eerst dingen via de SSID manager moet instellen.....

Is een schop naar NT een idee? :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Babbelt dat ding wel wpa? Want die optie zie ik nergens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op verzoek:
A61 > NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, dingetje heeft wel lekker veel opties :)
Wat is het verschil tussen de 802.11A en 802.11G. A is toch 11 mbit max en G iss toch 54 mbit max?
802.11a werkt op 5GHz, 802.11g op 2.4GHz. Beide hebben een linkspeed van 54Mbit/s. Het voordeel van 5GHz is minder interferentie met 802.11b/g netwerkjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-08-2012 12:41 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je die dingen nou nog niet aan de praat.
Dat ding moet in repeater mode komen te staan. Hij kan echter enkel de repeater worden van een AP in root mode. Ik weet niet of hij dat ook slikt van een eurodocsis.

Bridge mode gebruikje om een bridge te bouwen tussen twee APs als je geen touwtje kan leggen. Voor dit soort vage meuk kan je beter de CLI gebruiken die handleiding is veel beter
http://www.cisco.com/en/U...uide/s38rf.html#wp1083005

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Blijkbaar kan je dat ding alleen gebruiken met 2 Aironet apparaten.... Dus niet van EuroDocsis naar Aironet.... Hmpf, :/

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan je dan geen touwtje legen van de eurodocsis naar de eerste aironet en dan die 2e als repeater instellen.WIFI op areonet gewoon uitschakelen dan.
Pagina: 1