Op dit moment is dit mijn PC (in de tabel hieronder), en het liefst zou ik voor zo'n €250,- mijn PC willen upgraden en dan met name om Guild Wars 2 op high settings te spelen. Het liefst upgrade ik 1 ding, want over 2-3 maanden wil ik weer zo'n upgrade uitvoeren voor ongeveer hetzelfde bedrag. Volgens velen gebruikt Guild Wars 2 toch voornamelijk de CPU voor berekeningen, en is een goede CPU dus ook erg belangrijk voor de performance ingame.
Wat doe ik vooral met mijn PC (waarbij rekenkracht komt kijken):
Guild Wars 2 spelen
Filmpjes bewerken in After Effects (zowel Guild Wars 2 gameplay footage als het maken van visuals voor VJen)
Wat kan ik het beste nu upgraden, en wat over 2-3 maanden?
Hierbij denk ik aan:
- Beste boost voor m'n geld nu.
- Meest efficiënte aankoop ivm misschien nog prijsverlagingen van bepaalde componenten komende maanden.
Zelf heb ik deze onderdelen in gedachten:
Videokaart:
Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
Processor:
AMD FX-8150 Black Edition
Deze processor is een AM3+ processor, en mijn moederbord ondersteunt maar AM3, gaat dit een probleem worden of haal ik dan gewoon niet de volledige snelheid uit mijn processor? Dus, moet ik bij deze processor dan toch een nieuw moederbord hebben?
Of een nieuw moederbord + intel processor (bijv.):
MSI Z77A-G43
en:
Intel Core i5 3570K Boxed
Graag jullie advies!
Wat doe ik vooral met mijn PC (waarbij rekenkracht komt kijken):
Guild Wars 2 spelen
Filmpjes bewerken in After Effects (zowel Guild Wars 2 gameplay footage als het maken van visuals voor VJen)
Wat kan ik het beste nu upgraden, en wat over 2-3 maanden?
Hierbij denk ik aan:
- Beste boost voor m'n geld nu.
- Meest efficiënte aankoop ivm misschien nog prijsverlagingen van bepaalde componenten komende maanden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB | € 67,96 | € 67,96 |
| 1 | Antec Sonata III 500 | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | AMD Athlon II X3 450 Boxed | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
| 1 | Asus M4A89GTD PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 6750 1GB GDDR5 | € 102,49 | € 102,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 370,75 | |
Zelf heb ik deze onderdelen in gedachten:
Videokaart:
Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
Processor:
AMD FX-8150 Black Edition
Deze processor is een AM3+ processor, en mijn moederbord ondersteunt maar AM3, gaat dit een probleem worden of haal ik dan gewoon niet de volledige snelheid uit mijn processor? Dus, moet ik bij deze processor dan toch een nieuw moederbord hebben?
Of een nieuw moederbord + intel processor (bijv.):
MSI Z77A-G43
en:
Intel Core i5 3570K Boxed
Graag jullie advies!