Gaming en Muziek Productie Desktop rond 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furiae132
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-11-2017
Beste mensen,

Mijn pc van nu is al 4 jaar oud en begint nu een beetje aan het einde van zijn latijn te komen en ik wil dus een nieuwe pc hebben, zodat ik weer verder kan gaan met de nieuwste games en opname programma's.

Wat wil ik met mijn pc?:

Gamen (Dota 2, LOL, SC2, maar ook sterkere games hoeft niet per se de hoogste kwaliteit maar mooi beeld is altijd mooi meegenomen.)

Opnemen (Ik ben zelf een muzikant en neem mijn gitaar nu op via een audio interface, alleen ik wil het sneller kunnen verwerken dan ik nu doe. Als jullie me ook goede software kunnen aanraden buiten het budget zelf om, dan zou dat heel fijn zijn.)

en andere basic dingen zoals internet enzo

Wat neem ik mee?:

Mijn logitech G510 Gaming keyboard.

Mijn oude Kenwood versterker die van tulp naar 3,5mm jack gaat. (Het hoeft niet per se een 3,5 mm jack te zijn maar dat is wat ik nu gebruik.)

2 Sata HDD's

Wat ik denk allemaal nog nodig te hebben:

Graag wil ik een serverkast hebben omdat er dan genoeg ruimte is om te upgraden (indien nodig)

Ik wil graag dat mijn pc wel een paar jaar vooruit kan en dat het dan nog altijd te upgraden valt.

DVD brander (altijd handig om te hebben) .

Wat mag het kosten?:

Rond de 900 Euro

Zelf heb ik geen idee welke componenten bij welke passen dus mijn excuses voor het gebrek aan componenten die ik al heb uitgezocht.

Het kan van verschillende winkels komen ik ken zelf genoeg mensen die hem voor mij in elkaar kunnen bouwen.

Bij voorbaat mijn dank,

Dominic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb even snel een systeempje voor je in elkaar geflanst

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 87,10€ 87,10
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1XFX Pro 550W€ 58,10€ 58,10
1Samsung 830 series 128GB€ 98,95€ 98,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,70€ 44,70
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 145,-€ 145,-
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,37

Er zijn echter nog wel een paar dingen die ik van je moet weten. Er kan op basis van die antwoorden namelijk nog wat veranderen.
- Ondersteunt je software HyperThreading? Dan kun je namelijk naar een i7 upgraden.
- Hebben muziekproductie programma's veel geheugen nodig? Ik heb geen ervaring hiermee dus ik vraag het maar even. Dit maakt namelijk het verschil tussen de keuze tussen 8 en 16GB.
- Ga je overklokken? Dit kost je namelijk €40 tot €80 meer.
- Waarom precies een serverkast? Ik heb nu een grote kast uitgezocht waar veel HDD's in kunnen.

De spellen die jij noemt zijn grafisch niet heel intensief, dus je hoeft ook niet veel uit te geven aan de GPU. Hiermee ben je wel zo'n beetje klaar.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

TheAmassama schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:32:
- Ondersteunt je software HyperThreading? Dan kun je namelijk naar een i7 upgraden.
De meeste ondersteunen geen Ht, maar weinig developers zijn daar zo ver mee als bijv. adobe. Ik ga ervan uit dat de upgrade naar i7 zich niet terugverdient
- Hebben muziekproductie programma's veel geheugen nodig? Ik heb geen ervaring hiermee dus ik vraag het maar even. Dit maakt namelijk het verschil tussen de keuze tussen 8 en 16GB.
Dat licht eraan, in principe is 8gb genoeg, zeker wanneer je alleen je eigen gitaar record.
- Ga je overklokken? Dit kost je namelijk €40 tot €80 meer.
Tegen de TS zou ik zeggen doen! Neem in dat geval de Intel Core i5 3570K Boxed en de Scythe Mugen 3 Rev. B
Graag wil ik een serverkast hebben omdat er dan genoeg ruimte is om te upgraden (indien nodig)
Niet nodig
- Waarom precies een serverkast? Ik heb nu een grote kast uitgezocht waar veel HDD's in kunnen.
Redelijk prijzig, maar goed te verdedigen. Eigenlijk moet je een kast zelf in de pricewatch uitzoeken, tis meer een kwestie van smaak.
De spellen die jij noemt zijn grafisch niet heel intensief, dus je hoeft ook niet veel uit te geven aan de GPU.
Als je nog geld over hebt -en dat heb je- zou ik je de Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 aanraden, nieuwe generatie, factory oc'ed.
furiae132 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:28:
Opnemen (Ik ben zelf een muzikant en neem mijn gitaar nu op via een audio interface, alleen ik wil het sneller kunnen verwerken dan ik nu doe. Als jullie me ook goede software kunnen aanraden buiten het budget zelf om, dan zou dat heel fijn zijn.)
Zit je ook na te denken over een nieuwe interface?
En hoe stil moet de pc zijn?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furiae132
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-11-2017
Heel er bedankt allebij. Ik gebruik nu op het moment mijn line 6 toneport UX1 maar zit er over na te denken om op een axe fx over te gaan van fractal systems. Mijn pc hoeft niet super stil te zijn aangezien ik toch alles digitaal opneem. 8GB lijkt mij ook meer dan zat ik schrijf dan wel voor 3 gitaren maar dat doe ik toch laag voor laag ik neem niet veel meer op dan 1 instrument tegelijk. en wat edoel je met een nieuw interface ?

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

furiae132 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:39:
wat edoel je met een nieuw interface ?
Nou dit :)
Ik gebruik nu op het moment mijn line 6 toneport UX1 maar zit er over na te denken om op een axe fx over te gaan van fractal systems.
Ik vroeg me af wat je gebruikte voor de opnames. De pc kan de interfaces die jij noemt met gemak aan ;)

Wat gaat t worden? 6870 of 7850?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Verwijderd

Voor alleen opnemen van gitaar OP ZICH kun je zelfs met een Pentium 2 uit de voeten. Het gaat er om wat je gaat gebruiken om de achtergrond muziek te maken en hoeveel dingen je tegelijkertijd wil draaien (zoals plugin effecten, etc.). Dit is ook afhankelijk v/h soort muziek dat je wilt maken.

Op zich moet 8 GB dan nog steeds volstaan, maar mensen die bijv. extreem grote sample libraries gebruiken zoals Drumkit From Hell en East West Hollywood Strings, etc., die hebben waarschijnlijk baat bij 16 GB.

Ik heb zelf 16GB maar heb 't eigenlijk niet nodig. Ik heb alleen gemerkt dat het soms later moeilijk is om exact hetzelfde merk/type geheugen te krijgen voor het inmiddels oude moederbord (als je lang met een PC doet, zoals ik), dus heb daarom voor het eerst in m'n leven nu alles vol gepropt met RAM. Ook heb ik nu maar een kleine pagefile ingesteld. Sommige DAW gebruikers zetten het virtueel geheugen zelfs helemaal uit, maar niet iedereen vind dit verstandig.
Pagina: 1