Toon posts:

Ultrabook met UEFI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op op zoek naar een nieuwe laptop die gebruik maakt van UEFI en het moet ook een Ultrabook zijn.
Daarnaast gebruik ik vaak visual studio 2010 dus een goede videokaart is zeer vereist.

Zodra Windows 8 uit is wil ik deze installeren op de nieuwe laptop. Volgens de Microsoft site zijn de requirements voor Windows 8 Release Preview hetzelfde als Windows 7. Zal de echte release versie van Windows 8 dezelfde requirements behouden?

groetjes

Verwijderd

Je wilt een ultrabook met UEFI.

Reality check: waarom precies? Ultrabook is -voor de kenners- zo ongeveer de meest falende marketing term ooit. Niet dat marketing termen ooit ergens op slaan, maar toch. De precieze voordelen van UEFI zijn mij ook niet duidelijk.

Los daarvan: een goede videokaart, voor VS?

Ik denk dat je eerst eens moet kijken wat je precies nodig hebt. Welk formaat, welke resolutie. Welke accuduur. En vergeet die marketing termen. Daar heb je als consument weinig aan.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Zoals ik al een lange tijd zeg... Ultrabook = Marketing... Een goede gpu vind je niet in een ultrabook, daarnaast heeft een ultrabook gewoon zo een 40/50% minder rauwe cpu kracht vanwege het gebruik van de ULV chips ten opzichte van de normale processoren.

Als je mobiel wilt zijn, een goede accuduur wilt hebben, en een goede gpu wilt hebben is er op dit moment maar daadwerkelijk een sterke aankoop die je kunt maken: De Vaio S13... Beter dan dat vind je voor het geld niet. En tevens, sinds wanneer heb je een GPU nodig voor een programma zoals "Visual Studio 2010"

http://www.microsoft.com/...ional/system-requirements
De IGP van Intel is veel meer dan genoeg.

Volgens heeft toch bijna elke laptop tegenwoordig al een Unified EFI koppeling... Of vergis ik me daarin?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:04:
Volgens heeft toch bijna elke laptop tegenwoordig al een Unified EFI koppeling... Of vergis ik me daarin?
Ik ken er niet een in de consumer space.