Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:52
Hallo mede-Tweakers,

Ik ben relatief nieuw hier (ik lees voornamelijk de artikelen op de homepage, verder lurk ik hier af en toe en post ik in het Lumia800 topic), dus wees alsjeblieft een beetje lief voor mij als deze vraag ongepast is of als ik dit in het verkeerde subforum plaats :) (Er was echter geen aparte Tablet Aankoopadvies sectie, dus daarom plaats ik het hier)

De situatie is als volgt: ik ben zelf niet zo bezig met hardware. Ik kan een paar systemen (of telefoons/tablets) met elkaar vergelijken en dan de betere er uit pakken, maar zelf een systeem in elkaar zetten zie ik mezelf voorlopig nog niet doen. Op andere vlakken is mijn kennis ook vooral kopiëren en plakken van Google, behalve op Linux. Daar weet ik m'n weg wel te vinden. Thuis ben ik toch de enige die wat Tweakersbloed heeft en daarom mag ik vaak alles repareren of de nieuwe aankopen bepalen.

Mijn moeder heeft nu besloten dat ze een tablet wil. Ze weet dat ze geen iOS wil en ook Windows 8 ziet ze niet zo zitten. Dan blijft Android over. Omdat ze geen superhoge eisen heeft (ze browst een beetje en speelt af en toe een spelletje) hoeft het geen high-end device te zijn, maar het moet natuurlijk wel allemaal een beetje vloeiend lopen en haperingen en crashes omdat het systeem niet sterk genoeg is, wil ik voorkomen. Daarom is mijn keus gevallen op de Asus Transformer Pad 300T. (even een bijvraagje: voor haar eisen, is dit een goede, toch?)

Ze wil deze nu gaan halen, maar ik wilde voor de zekerheid even checken of er binnekort niet een nieuwe tablet wordt gereleased die misschien net iets beter is of iets goedkoper met dezelfde specs. Weten jullie dit misschien?

Alvast bedankt!

Unia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
De Asus TP 300T is op dit moment wel een van de beste qua prijs/kwaliteit/performance verhouding. De goedkoopste notering in de pricewatch is op dit moment €377. Veel serieuze alternatieven (met Android) zijn er niet onder de €400, ik kon alleen de Toshiba AT300 vinden. Volgens de reviews: Toshiba AT300: driemaal is scheepsrecht van de Toshiba AT300 door tweakers.net is het verschil met deze tablet klein terwijl de prijs bijna identiek is. Een andere optie die duurder is maar ook interessant is de pricewatch: Acer Iconia Tab A700 32GB Zwart. Deze tablet is ongeveer €70 duurder dan de andere twee maar de Acer Iconia heeft een stuk hogere resolutie namelijk 1920x1200 t.o.v. 1280x800 van de twee andere tablets. Nadeel van de Acer kan zijn dat deze toch een stukkie zwaarder is dan de Asus en de Toshiba. Ik denk dat je het beste even naar een Media Markt of andere winkel kunt gaan om zo de tablets even vast te houden en er mee te spelen zodat je zelf een juiste keuze kunt maken.

Wat ik nog vergeten was te zeggen, de enige tablet waar ik van weet dat deze op korte termijn uit gaat komen in Nederland is de pricewatch: Google Nexus 7 16GB (gemaakt door Asus). Het leuke aan deze tablet is dat deze rond de €250 gaat kosten (is nog niet officieel) en ergens in september uit moet gaan komen. De tablet is 7" en dus een stuk handzamer dan de 10" varianten en draait de nieuwste (stock) Android zonder overbodige meuk maar heeft wel een Tegra 3 aan boord (dezelfde als in de tablets hier boven). Als een 7" tablet ook een optie is zou ik zeker wachten op de Nexus. Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Jorick op 14-08-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Dankje Jorick! Mediamarkt staat inderdaad voor morgen op de planning, zodat ze de tablets allemaal even kan zien en er een beetje mee kan spelen. Ik heb haar de review op Tweakers laten zien over de 300T en ze werd wel heel enthousiast!

Ik zal nu even kijken naar die andere twee, al denk ik dat ze haar eigen beslissing al gemaakt heeft. Toch rest voor mij de vraag: komt er binnekort een nieuwe tablet van 10.1 inch uit, die misschien interessanter is? Ik snap dat dit moeilijk te beantwoorden is, maar met Google's tablet die misschien ook in 10.1 uitkomt en Windows 8 voor de deur....

EDIT: sorry, ik had dit in de eerste post moeten zeggen: ze wil een 10 inch tablet hebben. Met 7 inch is ze bang dat alles te klein/compact is voor haar ogen (ookal is ze pas 52 :D)

[ Voor 13% gewijzigd door Unia op 14-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
Binnenkort moet ook de pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB WiFi Zwart te verkrijgen zijn welke ook wel interessant is (hier een review: http://nl.hardware.info/t...axy-note-101-video-review). In de pricewatch staat deze tablet voor rond de €460-480 wat hem wel direct zo'n €100 duurder maakt dan de Toshiba en de Asus. Als extra's krijg je de S-Pen, 2GB werkgeheugen en één van, zo niet de snelste SoC's van dit moment (Exynos 4412).

Verder zijn er op dit moment weinig concrete geruchten van tablets die op korte termijn gaan verschijnen. De Surface tablet met Windows 8 (RT) gaat eind oktober verschijnen alleen het is nog niet bekend wat die moet gaan kosten. Ik denk zelf dat Windows 8 tablets zeker een goede concurrent kunnen zijn van iOS en Android tablets maar het is natuurlijk nog afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Mag ik vragen waarom de iPad afvalt? De iPad 2 staat in de pricewatch voor €370 wat vergelijkbaar is met de Asus en Toshiba en wat een goeie prijs is voor een goede tablet. Het voordeel van de iPad is dat het aanbod van tablet-specifieke applicaties een stuk groter is, hier heeft Apple gewoon een voorsprong op de concurrentie.

Ook gaan er geruchten dat Samsung nog dit jaar met een highend tablet komt met een 11" scherm, 2560x1600 resolutie en de recent aangekondigde Exynos 5250 SoC. Als deze geruchten kloppen dan gaat dit een zeer mooie tablet worden waar waarschijnlijk ook wel een prijskaartje aan komt te hangen. Als je blijft wachten op geruchten dan weet je zeker dat je volgend jaar nog geen tablet hebt. De beste tablet (of PC, mobiel etc.) koop je tenslotte morgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 14-08-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Dat laatste is zeker waar. Ik wilde alleen weten of er binnen een maand (iig op korte termijn) niet iets uitkomt wat beter is. Al zal ze dat zelf toch niet merken, als de tablet nu snel genoeg is voor haar dan is die dat volgend jaar ook nog wel ;)

De iPad valt af omdat ze geen iOS wil. De laptop beneden (die zij gebruikt) is al een jaar of 7 à 10 oud en draait om die reden Linux. Dat combineert niet echt lekker met een iPad en ik zie haar ook geen iTunes (leren) gebruiken op de PC van pa boven. Het is voor haar gewoon makkelijk om de tablet op welke PC dan ook in te pluggen en bij de bestanden te kunnen.

Windows 8 interesseert haar niet zo. Ik weet niet waarom, misschien wil ze niet wachten op die tablets. Zelf zit ik daar wel even op te wachten, maar als zij aangeeft geen interesse te hebben... het wordt haar tablet :)

EDIT: Heel erg bedankt voor je hulp Jorick! Morgenochtend gaan we langs de Mediamarkt om even alles uit te proberen en dan zal ze denk ik haar keuze gaan maken. Ik laat je weten welke het geworden is!

[ Voor 10% gewijzigd door Unia op 14-08-2012 21:09 ]

• Unia
Het heeft een dagje langer geduurd, want de tablet was in vijf winkels niet in het blauw, zonder 3G en zonder dock te krijgen. Vandaag is hij binnengekomen nadat we hem online hadden besteld.

Wat een prachtding! Heel verleidelijk om er zelf ook eentje te halen ;) Bedankt nogmaals Jorick, voor je hulp!
Pagina: 1