Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment de Panasonic 50 G20 Plasma tv, na de teleurstellende LG PK 990 (extreme IR) erg tevreden over dit scherm. Wel nog wat last van IR van ondertiteling maar lang niet zo erg als bij de LG.

Door een verandering van huis zitten wij nu op 4,5 meter van de tv en ik vind de 50 inch een beetje klein worden. Wij kijken voornamelijk series, films en sport.

Series en films kijken wij via de Philips BDP 9600 Blu ray speler, ik denk dat 60% blu ray is en 40% dvd (helaas zijn niet alles series in Blu Ray te koop).

Sport kijk ik via KPN in HD op BBC HD, Eredivisie Live HD en NOS HD, ik denk dat dit 720P is?

Het liefst wil ik een beamer, echter wij kunnen de huiskamer niet volledig verduisteren en mijn vrouw ziet het niet zitten om een scherm, beamer en kabels in de huiskamer te hebben.

Ik heb als budget max. 2000 euro, daarom zit ik te kijken naar de volgende tv's:

-Samsung PS 60 ES 6500 plasma tv
-Sharp LE 60 635 en LE 830 LED tv
-LG 60 PM 6700 plasma tv
-Panasonic 65 ST 50 (wel boven mijn budget)

Iemand die mij hierin kan adviseren?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
Een beamer wordt voor "dagelijks gebruik" over het algemeen niet als prettig ervaren. Even snel het nieuws kijken of een serie van een half uurtje is op de beamer niet heel gebruiksvriendelijk. De beamer kan je beter zien voor "erbij". Je kan dat natuurlijk wel combineren door een electrisch bedienbaar scherm boven je tv te hangen. Wil je groot beeld (film of aantal afleveringen van een serie), dan laat je het scherm even voor de tv zakken en kun je daarop kijken. Via een selector-switch kun je dan kiezen naar welke output de signalen worden gestuurd (naar tv of naar beamer).
De moderne beamers produceren tegenwoordig dermate veel lumen dat volledige verduistering helemaal niet meer nodig is. Zolang het niet extreem licht is in de ruimte kan je met een kwalitatief goede beamer een prima beeld krijgen, zolang je ook maar een goed scherm met hoge reflectie hebt hangen. Mogelijk dat dit "best of both worlds" voor je kan bieden?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Interessant inderdaad, ga ik nog eens over nadenken.

Ik zou dan denk ik voor een handmatig rolscherm gaan denk ik van Kingpin. Die zijn rond de 3 a 400 euro en dan heb ik nog 1600 euro over voor een beamer en een muurbeugel voor de beamer.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er trouwens winkels waar ik een aantal beamers kan uitproberen? Ik zie namelijk voornamelijk online shops. Ik woon in Rotterdam.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
Kan zelfs bij de Media Markt, maar wil je een goede keuze kunnen maken, dan zal je toch naar een speciaal-zaak moeten gaan. Mag je vaak wel een zak geld meenemen ;)

iRacing Profiel

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
De goede speciaalzaken zijn niet eens zo veel duurder dan de webshops/dozenschuivers. Daar staat wel een betere service tegenover. Zoals een ISF calibratie en hercalibratie na een bepaalde tijd. Nauwkeurige controle van het beeld (dus panelen) voordat deze naar de klant gaat. Speciaalzaken keuren soms projectoren af, daar waar de webshops dit gewoon afdoen met het bekende verhaal; "valt binnen de tolerantie"

Kijk eens bij de sponsoren op het HTforum (www.htforum.nl). Hier zal vast een speciaalzaak tussen zitten die in de buurt van de Rotterdam zit.
Pagina: 1