Ik bezit al een tijdje een Raspberry Pi. Deze heb ik voorzien van een 2GB SD kaartje met de Debian Squeeze distro die op de site van de R Pi staat...
Ik ben geen "n00b" wat betreft Linux en kan hier en daar al wat commando's uitvoeren en basic dingen opzetten (LAMP-servertje, wat browsen in de dir's, een scriptje fabriceren), maar de opzet van pakketten installeren en alles automatiseren zoals Mar2zz deed met het LaSi.sh script nog niet...
Uiteraard, voor uniformiteit en altijd dezelfde config te hebben, gebruik ik het LaSi.sh script van Mar2zz... Hierbij kom ik eigenlijk wat problemen tegen... Aangezien ik het script net nog getest heb op een full Ubuntu verwacht ik dat het probleem zit in het feit dat ik enkele componenten die essentieel zijn voor het runnen van het script mis op de R Pi Debian distro... Vind ik ook wel een beetje vreemd, wat uit mijn ervaring met Mar2zz weet ik dat hij altijd heel grondig te werk gaat en ik had begrepen dat dat script alle benodigde dependencies en packages zelf ging installeren om als resultaat een werkend programma te hebben...
Volgende output krijg ik na het doorlopen van het question driven script:
Ik ben geen "n00b" wat betreft Linux en kan hier en daar al wat commando's uitvoeren en basic dingen opzetten (LAMP-servertje, wat browsen in de dir's, een scriptje fabriceren), maar de opzet van pakketten installeren en alles automatiseren zoals Mar2zz deed met het LaSi.sh script nog niet...
Uiteraard, voor uniformiteit en altijd dezelfde config te hebben, gebruik ik het LaSi.sh script van Mar2zz... Hierbij kom ik eigenlijk wat problemen tegen... Aangezien ik het script net nog getest heb op een full Ubuntu verwacht ik dat het probleem zit in het feit dat ik enkele componenten die essentieel zijn voor het runnen van het script mis op de R Pi Debian distro... Vind ik ook wel een beetje vreemd, wat uit mijn ervaring met Mar2zz weet ik dat hij altijd heel grondig te werk gaat en ik had begrepen dat dat script alle benodigde dependencies en packages zelf ging installeren om als resultaat een werkend programma te hebben...
Volgende output krijg ik na het doorlopen van het question driven script:
Packagelist is up to date 2012-08-10 19:07:51 URL:http://dl.dropbox.com/u/18712538//LaSi_Repo/couchpotato.deb [4566/4566] -> "/tmp/couchpotato.deb" 1 Preparing to replace couchpotato 2012.07.17 (using /tmp/couchpotato.deb) ... Unpacking replacement couchpotato ... Setting up couchpotato (2012.07.17) ... Cloning into /opt/couchpotato... remote: Counting objects: 9251, done. remote: Compressing objects: 100% (3028/3028), done. remote: Total 9251 (delta 6280), reused 9062 (delta 6108) Receiving objects: 100% (9251/9251), 4.52 MiB | 532 KiB/s, done. Resolving deltas: 100% (6280/6280), done. dpkg: error processing couchpotato (--install): subprocess installed post-installation script returned error exit status 1 Errors were encountered while processing: couchpotato Solving dependencys... Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. 1 not fully installed or removed. After this operation, 0 B of additional disk space will be used. Setting up couchpotato (2012.07.17) ... fatal: destination path '/opt/couchpotato' already exists and is not an empty directory. dpkg: error processing couchpotato (--configure): subprocess installed post-installation script returned error exit status 128 configured to not write apport reports Errors were encountered while processing: couchpotato E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Failed! Installing CouchPotato didn't finish, try again or: Copy the text above and report an issue at the following address: https://github.com/Mar2zz/LaSi/issues