Dus het is niet zo dat ik een pci 3.x slot nodig heb ofso?
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
tot slot heb je ook een vertex 3, niet dat dat er wat te maken mee heeft maar ik zou daar erg mee uitkijken want die vallen met bosjes uit (dus geen belangrijke data daar op)
En ja die 7970 past natuurlijk op dat moederbord
[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 14-08-2012 16:06 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Keb wel een voeding, maar die staat niet in de pricewatch, wel staat hij hieronder, bij die tekstA87 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:05:
Zo te zien aan je inventaris heb je er geen voeding bij staan, ofwel je gebruik waarschijnlijk een oude voeding... ik denk dat dat een probleem wordt met die 7970..
tot slot heb je ook een vertex 3, niet dat dat er wat te maken mee heeft maar ik zou daar erg mee uitkijken want die vallen met bosjes uit (dus geen belangrijke data daar op)
En ja die 7970 past natuurlijk op dat moederbord
Overigens hier mijn review over de vertex 3 MI: productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen Toch bedankt dat je me daar even op wees.
650w XFX is meer dan genoeg voor die 7970.
De amd website zegt dit:Pixeltje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:36:
Iets met backwards compatible enzo. Maargoed, dit antwoord had je ook vrij eenvoudig op Google kunnen vinden natuurlijk.
The world’s first 28nm GPU. The revolutionary new GCN Architecture. Ready for DirectX® 11. PCI Express 3.0.1 The AMD Radeon™ HD 7970 is your personal checklist for ground-breaking technology en PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
Maar die pci express 3.0 heb ik niet toch? zie: pricewatch: Asrock P67 Extreme4
Dus is het dan niet zo dat die prestaties flink naar beneden gaan omdat hij op een 2.x komt te staan?
Nee.Stef602 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:44:
[...]
Dus is het dan niet zo dat die prestaties flink naar beneden gaan omdat hij op een 2.x komt te staan?
maar ik heb een 2x 16x 2.x volgens tweakers.netA87 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:19:
je haalt 98% rendement uit 8x PCI/E 2.0
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Trouwens als je een 7970 wilt aanschaffen kan ik je de Asus HD7970 Direct CUII Top aanraden, lekker stil en snel en daarbij lage temperaturen althans bij mij met gamen rond de 63 graden ( Full HD 1920 x 1080 en settings op high in b.v. Just Cause 2 ).
[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 14-08-2012 22:40 ]
beeldschermen hebben er niet mee te maken, bandbreedte PCI/E is puur de videokaarten die in je systeem zitten, hoeveel die er gebruik van maken.Roel1966 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:38:
Als ik mij niet vergis is PCI v.3.0 pas merkbaar wanneer je meerdere schermen gaat gebruiken en dan die banbreedte meer aangesproken word,
[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 14-08-2012 23:55 ]
Ehm, ik wil niets zeggen maar je beeldscherm is gekoppeld aan je videokaart en afhankelijk van de resolutie waarop je scherm staat heeft dit wel degelijk met bandbreedte te maken. Meer schermen vergt meer van je videogeheugen en dit staat weer in verband met je cpu etc..A87 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:54:
beeldschermen hebben er niet mee te maken, bandbreedte PCI/E is puur de videokaarten die in je systeem zitten, hoeveel die er gebruik van maken.
Verwijderd
Indd tweakers is overbodig geworden want er is google.Pixeltje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:36:
Iets met backwards compatible enzo. Maargoed, dit antwoord had je ook vrij eenvoudig op Google kunnen vinden natuurlijk.
[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 15-08-2012 16:55 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Het gaat niet over de bandbreedte van de videokaart maar van het moederbord.Roel1966 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:35:
[...]
Ehm, ik wil niets zeggen maar je beeldscherm is gekoppeld aan je videokaart en afhankelijk van de resolutie waarop je scherm staat heeft dit wel degelijk met bandbreedte te maken. Meer schermen vergt meer van je videogeheugen en dit staat weer in verband met je cpu etc..