Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor School/Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve dames, heren,

Ik ben op zoek naar een laptop dat ik als student kan gebruiken om in mijn vrije tijd te gamen. Ik ga over 2 jaar een jaar in het buitenland studeren dus het liefst iets dat het tot dan probleemloos mee kan.

Ik heb al een beetje rondgekeken uiteraard en gezien de omstandigheden leek mij bij MyCom het beste om de aankoop te doen. De reden hiervoor is dat ze 3 jaar garantie verstrekken wat dus ideaal is als ik tot en met het derde jaar zeker wil zijn dat ik van een laptop voorzien ben. Verder leek me de HP envy modellen super mooi maar ik heb helemaal geen verstand van laptop specs.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Veel voor school gebruiken onder andere MS office en uiteraard gamen. Het liefst een game als BF3 op een redelijke FPS kunnen spelen. Graphics maakt niet enorm veel uit. Mocht dit niet mogelijk zijn met mijn budget dan ben ik ook tevreden met een game als TF2 op med-high. Dus een combinatie van MS office en een redelijke game machine lijkt mij ideaal.

•Wat mag je laptop gaan kosten?
700-900 euro's.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)Ja, van m'n kamer naar school voornamelijk.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?Niet echt.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verschillende opties voor jou:

- Dell Inspiron 15R SE met HD7730M ~ 800 EUR
- Asus N56VM met GT630M ~ 820 EUR
- Asus N56VZ met GT650M ~ 930 EUR
- Lenovo Y580 met GTX660M ~ 900 EUR

[ Voor 12% gewijzigd door Omni op 14-08-2012 15:24 . Reden: HD7730M foutje, dank MadWeasel ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Omni schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:06:
Verschillende opties voor jou:

- Dell Inspiron 15R SE met GT650M ~ 800 EUR
Dat moet een 7730M zijn, de 17R SE heeft wel de GT650M.

Verwijderd

Topicstarter
Die Asus ziet er goed uit. Is die aan te raden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Dat moet een 7730M zijn, de 17R SE heeft wel de GT650M.
En sowieso is de inspiron € 723 met i7 en € 679 met i5. En heeft de lenovo een i5 voor die prijs.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:09:
[...]

En sowieso is de inspiron € 723 met i7 en € 679 met i5. En heeft de lenovo een i5 voor die prijs.
Merk je het verschil tussen een mobiele i5 en i7 bij het genoemde huis- tuin- en keukengebruik?

Verwijderd

De i7 is natuurlijk 2x zo snel in fatsoenlijk threadende taken. Of je dat merkt, dat hangt ervan af...

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel jullie reacties op prijs maar kunnen we on topic blijven? :/

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Waar gaan we off-topic?

Voor de beste game-performance ga je voor de Lenovo met GTX660M.

Voor de beste prijs-prestatieverhouding kies je de Dell Inspiron met HD7730M, zij het met i5 of i7.

De Asus met GT630M heeft de minst krachtige videokaart, waar je waarschijnlijk niet bijzonder lang mee vooruit kunt. Dit is dezelfde kaart als de GT540M, welke ik zelf heb gehad. Met die kaart was BF3 maar matig te spelen: alles moest op Low en de resolutie moest ik ook flink terugschroeven voor een enigszins speelbare ervaring.

[ Voor 46% gewijzigd door Omni op 14-08-2012 16:43 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een kijkje nemen.

Hoe zit het met de asus, is die in vergelijking inferieur aan wat je nu adviseerd?

Verwijderd

De asus is wel wat steviger gebouwd dan de inspiron, en gaat langer mee op de accu. Over het algemeen vind ik dat de meerprijs wel waard.
Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?"

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!
Pagina: 1