Infinity primus ps-8 Defect

Pagina: 1
Acties:

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 13:19
hallo,

Ik heb een Infinity primus ps-8 subwoofer, echter is de versterker module hiervan defect.
Als ik een bron aansluit op de line ingangen dan werkt de subwoofer wel maar heel zacht met de level knop op maximaal.

Draai ik echter aan de level knop terug dan hoor je helemaal geen bass meer maar enkel midden tonen.
De crossover knop lijkt ook nog iets te doen, draai je die helemaal terug hoor je enkel bas.

Het volume dat uit de sub komt is echt minimaal, je ziet hem niet eens bewegen.
Ik heb de subwoofer al open gehad maar kon niet direct iets vreemds ontdekken.

Wel heb ik de woofer getest op een losse versterker en deze werkt perfect.

De subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.omnitrade.pl/img_auction/allegro/CIMG2832.JPG

Nu ben ik bezig geweest om een vervangende versterker te vinden en kom eigenlijk hier op uit:
Klik: http://www.conrad.nl/ce/n...modules-voor-luidsprekers

Nu kan ik ook de originele unit bestellen via de importeur maar dat is toch iets te prijzig.

Iemand een idee of dit nog te repareren is of kan ik het beste een vervangende unit er in plaatsen.

Suggesties voor bepaalde typen sub-amps zijn welkom!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou, als het past, een hypex ds 2.0 of iets vergelijkbaars er in zetten. Betaalbaar (al weet ik niet wat de prijs van de sub zelf is, en of hij het dus waard is) Of wellicht een elektro expert die het probleem kan repareren.

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 13:19
Bedankt voor je reactie, echter is de hypex 2.0 toch net iets te prijzig.

Wel kan ik een zelfde sub terugkopen voor rond de 100 euro, ik denk dat ik dat maar ga doen, lijkt me toch de voordeligste optie!

Dus als iemand interesse heeft in deze sub met "defecte" versterker hoor ik het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door nl-chrs op 15-08-2012 12:12 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
Is het niet mogelijk de versterker te laten repareren? Zijn best wat bedrijven die weten hoe een versterker in elkaar hoort te zitten.