Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer een systeem aan de gang te krijgen waar ik de volgende set-up wil gebruiken:

1. Media Streamer/Player (met of zonder interne HDrive) die direct van interne Hdrive of USB-stok afspeelt
2. Deze moet volledig bedienbaar zijn via interface op Ipad (kan met externe app), dus geen ander scherm nodig!
3. Media streamer/player verbonden met TV en Versterker (speakers) bekabeld.

De bedoeling is dat de media streamer/player met component aan de versterker (speakers) komt en met hdmi aan de TV. Vervolgens wil ik muziek kunnen afspelen door mijn speakers door via mijn Ipad muziek te selecteren en zo de media player aan te sturen. Daarnaast moet het mogelijk kunnen zijn om door de opgeslagen muziek op de media player te bladeren via mijn Ipad. Hetzelfde moet mogelijk zijn voor film/foto etc (maar dan uiteraard via HDMI naar de TV, óók via Ipad). De Ipad is dus de enige bron van navigatie en media selectie !!

Ik heb een WD live streaming media player gekocht, en in principe werkte dit (met de ZappoTV app op Ipad, interface niet geweldig, maar hij deed het), het probleem is echter dat ik voor mijn toepassing geen internetconnectiviteit heb, en de Zappo app daarom niet werkt.

Kortom, de set-up moet ook kunnen werken via een router die NIET op internet is aangesloten!

Ideas anybody?

Thanks a million.

Groet
Pieter

• Lord Driminicus
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Volgens mij moet dit te doen zijn met upnp. Ik heb daar alleen ervaring mee met muziek; mijn vader heeft een NAS die als upnp server werkt, en een upnp reciever. Hij gebruikt dan een ipad app (volgens mij plugplayer) om de muziek uit te kiezen. Dat werkt prima. Volgens mij moet dat ook met video kunnen, maar dat heb ik zelf niet gedaan.

Ikzelf heb een HTPC met MediaPortal. Je kan dat aansturen met je ipad via wifi-remote en mpextended (op de htpc) en couchpotato (op de ipad). Dan heb je geen upnp nodig, maar een nas, of gewoon een harde schijf op je pc. Een usb-stick in prikken en daarvan videos kijken/muziek luisteren is ook geen probleem.

Daarnaast kan je ook een upnp reciever maken van je htpc met een mediaportal plugin.
Je HTPC kan je natuurlijk ook als upnp server instellen (met tvmobili)

Beide moet werken zonder internetverbinding, maar je hebt natuurlijk wel een netwerkverbinding nodig, al dan niet via wifi.

[edit] verduidelijking

[ Voor 19% gewijzigd door Lord Driminicus op 14-08-2012 17:19 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

franssie

Save the albatross

Iets kopen waar XBMC op draait misschien een optie? (raspberry, oude Apple TV)
En dan bijvoorbeeld deze (er zijn er meer) http://itunes.apple.com/u...trol-for-ipad/id416082141 om de boel aan te sturen.
In XBMC kan je een mapping maken naar een netwerkschijf - hoeft dus geen upnp/DNLA te zijn, gewoon een samba share is voldoende. Wifi router kan vaak al een USB HD delen op het netwerk.

Voordeel is dat je evt ook video kan gebruiken.

edit:// en welkom op GoT!

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 14-08-2012 17:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik kan dus beter kijken naar een HTPC dan naar een dlna servertje?

Voor de duidelijkheid ik heb voor de toepassing waar ik het wil gebruiken (op een boot) geen andere PC aanwezig. De MediaServer/NAS (de HTPC dus!?) moet dus al het werk voor zijn rekening nemen.

Het de bedoeling dat een kleine DLNA server (of HTPC) het geluid en beeld direct vanuit een HD of USB kan uitlezen en uitzenden naar de versterker of TV (led tv van Philips), met alleen de Ipad als interface. Geen scherm, geen PC.

Nogmaals, met de WD TV Live leek het te lukken totdat ik er achter kwam dat de App internet moest hebben. Waarom brengt WD niet zelf een degelijk app uit vraag je je op dat moment af, dan hebben ze een volwaardig media systeem in 1 oplossing (a la Sonos).

Uiteraard heb ik wel een router en dus een netwerk, anders werkt het zeker niet.

Ik ben geen expert dus wellicht vraag ik dingen dubbel. Een HTPC kan denk ik wellicht een goede optie zijn. (?)

• Lord Driminicus
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Wellicht heb ik je niet helemaal goed begrepen, maar het lijkt erop dat je het volgende wil:
TV alleen gebruiken om full screen video te kijken. Met andere woorden; je wil niet de interface van XMBC of Mediaportal zien op je tv om muziek danwel films uit te kiezen.
Alle keuzes wil je op je Ipad maken, dus je Ipad moet een lijst weergeven met muziek/films en als je dat aanklikt moet het direct full screen beginnen op je tv (voor video) of direct beginnen te spelen (voor muziek.)
Klopt dat?

In dat geval is volgens mij een DLNA server (en dat lijkt me in de vorm van een NAS dan het best) en een DLNA receiver voor je tv en muziek het best. Dan kan je een dlna/upnp client voor je ipad uit de appstore halen (daar zijn er meerdere van.) Ik heb alleen ervaring met een synology nas in combinatie met een ipad (synology heeft daar apps voor uitgegeven in de appstore) en dat werkt prima. Een usb hardeschijf kan je in de meeste (voor zover ik weet alle) NAS-en wel gebruiken, zonder probleem.

Als een interface op de TV wilt zien, kan je voor een htpc met xbmc of mediaportal kiezen, en die pc dan aansluiten op je tv.

Overigens kan je ook een pc gebruiken als dlna server en receiver, zodat je geen xmbc/mediaportal interface op je tv hoeft te zien en ook geen aparte NAS en receiver hoeft te kopen.

[edit]oh, ik heb over het boot-onderdeel heen gelezen 8)7. In dat geval is het wellicht verstandiger om een simpelere oplossing te kiezen. Dan zou ik eerder gaan voor 1 pc (als een pc wat stroomvoorziening betreft lukt) op een tv aangesloten (al dan niet met upnp) of de oplossing die franssie hieronder aandraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord Driminicus op 15-08-2012 15:31 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

franssie

Save the albatross

Voor op een boot zou ik een USB HD direct op de TV aansluiten. Werkt iets minder hip dan met een iPad, maar is wel hoe ik het doe aan boord, en dat werkt gewoon.
Servers etc is wel leuk, maar gebruikt alleen maar stroom die op een boot niet altijd ruim voorradig is. Zo heb ik de Grundig 22 VLE 2100 omdat die én 12V, Digitenne en DVD aankan, plus USB HD ingang heeft. Meer heb ik niet nodig aan boord zonder internet.

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 15-08-2012 15:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1