Toon posts:

Mbp defecte ramslot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een paar maanden geleden een macbook pro aangekocht online met zogezegd applecare.

De macbook pro 13 mid 2009 aangekocht in februari 2010

De 2,26GHZ 2GB ram versie.

Ik dacht ik ga lekker mijn ram upgraden naar 2 X 2GB, eens de onderplaat los gevezen zie ik dat er maar 1 x 2GB insteekt ipv 2 x 1GB.

Na het testen zie ik dat de onderste ramslot stuk is.

Als ik een werkende ramkaart onderaan insteek (die werkt op de bovenste slot) dan krijg ik de mbp maar niet opgestart ==> 3 beeps en blinking led ==> online word er dan gesproken van faulty ram maar dat is het niet.

2gb ram werkt in slot 1 maar niet 2.

online heb ik gekeken en is er een firmware restauration cd voor mbp die deze probleem kan herstellen.

Maar er is geen fw restauration cd voor de macbook pro 5.5 (mid 2009).

Online zie ik verschillende versies staan van oplossingen maar niets heeft geholpen.

Ik dacht ik ga lekker profiteren van Applecare want de pc is 2jaar en half en Apple Care is 3 jaar.

Ik bel hun op ==> meneer u heeft geen applecare.

Bij het aankopen van de macbook pro zei de verkoper dat er een applecare op was maar hij kon mij het aankoop bewijs niet geven omdat deze bij zijn boekhouder is omdat er ook de apple care staat van zijn iMac dat hij heeft aangekocht op naam van zijn bedrijf.

Apple wil dit in orde brengen maar ik moet een aankoopsbewijs voorschotelen.

De verkoper zijn nummer is niet meer geldig en ik krijg geen antwoord via mail.

Heeft er iemand een oplossing voor me.

Kan ik de ramslot laten herstellen? zo ja welke kost prijs?

Zoniet kan ik online op ebay een applecare aankopen met een aankoop bewijs van 2010/2011?

Ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.

Mvg

ZeRoCooL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Applecare moet je aanschaffen en activeren binnen het eerste jaar na aankoop van de MacBook, dus dat is geen optie.

Een herstelling zal een vervanging van het logicboard inhouden wat best een dure grap kan zijn (enkele honderden euro's).

Een optie om toch 4GB RAM te hebben is om één DIMM van 4GB te plaatsen in het werkende slot. Een MBP mid-2009 ondersteunt tot 2x 4GB RAM.

Het klinkt een beetje alsof de verkoper je belazerd heeft... Triest eigenlijk

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de AppleCare niet geregistreerd is en je hebt ook het nummer zelf niet bestaat 'ie wat Apple betreft niet (logisch-- anders kan die vorige eigenaar 'm op een andere macbookpro registreren en zitten zij gratis service voor niks te verlenen).

En als je dan de originele verkoopbon niet kunt krijgen zit er niks anders op dan de reparatie zelf te betalen ad ongeveer 450 euro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan ook gewoon even bij de Apple store in Amsterdam langsgaan. Daar zijn ze vaak erg coulant met dit soort dingen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
Dit past misschien ook....

http://tweakers.net/aanbod/cat/user/469565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

fsfikke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:57:
Je kan ook gewoon even bij de Apple store in Amsterdam langsgaan. Daar zijn ze vaak erg coulant met dit soort dingen.
Dat zou ik trouwens absoluut aanraden boven elke andere winkel. Bij Apple zelf zijn ze idd wat makkelijker met dit soort zaken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Inderdaad ik had gedacht op 1 maal 4 te zetten maar had in men gedacht eigenlijk 2 x 4GB en een ssd.

Het feit dat ik de volledige capaciteit van de mac niet kan gebruiken is er vervelend.

Kan ik 1 maal 8gb gebruiken?

Ik heb online gezien op hun site dat ze 8gb ondersteunen ==> kan dat dan 1 x 8gb zijn of verplicht 2 x 4GB?

Voor de Applecare, ik heb een dossier nummer gekregen van bij Apple en ik kan mijn AppleCare laten registreren als ik aankoop bewijs van de applecare in 2010 hun bezorg.

450euro is vrijduur voor een herstelling aangezien ik de macbook pro voor 380euro hebt aangekocht.

450euro is de waarde van de mbp op mac2sell momenteel.

Ik heb de naam van de verkopen op de factuur staan van de macbook pro.

Kan ik met zijn naam vragen achter een copy van applecare (veronderstellend dat hij die ook daar heeft aangekocht)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tja.. een mid 2009 MBP met applecare voor 380 euro.. het klinkt een beetje alsof je goed belazerd bent.

Tis lullig om te zeggen maar de gemiddelde mid 2009 pro gaat voor minimaal 650-700 euro weg, geldige applecare kan daar makkelijk nog 5 tientjes bovenop doen. Het feit dat de verkoper geen factuur kon overleggen van de Applecare is al verdacht. Een telefoontje naar de boekhouder zou voldoende geweest zijn om de factuur gescand te krijgen oid.

MAW: ik denk dat je een kat in de zak gekocht hebt. Breng je laptop even langs bij Apple (bij voorkeur amsterdam) en kijk of ze daar iets voor je kunnen betekenen. Wellicht dat je via Facebook of Linkedin of een mailadres wat je nog hebt, de verkoper nog kunt bereiken, dat scheelt je tijd en werk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik woon in brussel, dus amsterdam is niet meteen naast de deur. Ik kan eventueel een uitstap organiseren naar amsterdam en eens binnenspringen in een applestore.

Voor de aankoopprijs ik had me toen gebaseerd op de prijs van mac2sell en omdat de onderkant van zijn macbook pro nog aan heel wat schade (krassen) had.

Kan ik een ramstick gebruiken van 1 x 8gb?

mvg

ZeRoCooL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 10:21

ResuCigam

BOFH

Zoals iemand hierboven al schreef kan er maximaal 2x4GB in. En is er geen Apple store in Brussel?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

nope er is nog geen applestore in belgië, jammer genoeg.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Er kan geen 8GB module in je mac, helaas. Er is geen Applestore in België, maar er zijn voldoende aanbieders die wellicht je probleem kunnen helpen oplossen;
http://www.apple.com/benl...&strCountry=BEL&q=brussel
De bovenste vier winkels zijn authorised sellers én solution experts. Succes!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1