kantoor - grote usb opslag met muziek afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Ik heb een (volle) 32 GiB usb-stick met muziek waar ik me onder werktijd mee vermaak.
Een 64 GiB model of een externe harde schijf zit er binnenkort aan te komen. maar
de huidige afspeelapparatuur voldoet niet helemaal.

Ik heb nu een Sony CMT-EH26 mini-stereoset staan. Qua volume / kwaliteit voldoet dat
prima, maar de navigatie door de usb opslag heen is nogal waardeloos. Switchen van
folder duurt gauw een seconde, de naam van folder of de naam van het liedje zijn slechts
even zichtbaar.

De bestandsstructuur is nu als volgt:

<genre>/<album>/<song>
rock/album1/song1.mp3
/song2.mp3
/album 2
/album 3
metal/album 1
/album 2

Is er ook apparatuur die meer dan 1 niveau in directories aan kan, zodat je gelijk van rock naar
metal kunt springen? Een mini-stereoset met 8" touch-screen? Of moet ik dan toch naar een
ipod-achtig iets (heb ik nu niet, als ik fiets wil ik graag auto's horen aankomen) met een docking
station er onder? Of een autoradio met trafo? Uiteraard moet het geheel grote usb-geheugens
ondersteunen (geen 255 folders beperking, bijvoorbeeld).

Als het dan ook nog niets kost en onbeperkt garantie heeft, is het perfect. Maar dat hoef niet
perse :-)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Ik snap het niet helemaal wat je nu wilt, maar een iPod Classic met een jack naar tulp kabel lijkt me de beste oplossing....

Wat is je budget? Of wat zoek je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Nu online

thunder7

Topicstarter
Wat ik zoek ik een vervanging van mijn huidige sterosetje waarbij ik beter door veel mappen met mp3's kan bladeren. Budget tot 200 euro, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
thunder7 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:
Wat ik zoek ik een vervanging van mijn huidige sterosetje waarbij ik beter door veel mappen met mp3's kan bladeren. Budget tot 200 euro, denk ik.
Media Speler + Radio: http://tweakers.net/price...2-8gb-zwart.html#tab:info
Opslag: http://tweakers.net/price...m-sdhc-32gb-class-10.html
Speakers: http://tweakers.net/price...system-z623.html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Nu online

thunder7

Topicstarter
Mmm, daar kan geen externe HD aan, alleen een sd kaartje. En als ik de reviews mag geloven

http://www.blogcoward.com...-X-Fi-2-64-GB-Review.aspx

dan is er een harde 8000 files en meer niet limiet, zelfs op de 64 GiB uitvoering.

Om het extra interessant te maken bedenk ik me dat mijn collega in het kantoor graag nog
wel eens een cd'tje af wil spelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:26
PC + Winamp + smartphone op wifi met winampremote? of winamp webbased servertje installeren.

Op deze webbased winamp kan men dan tracks toevoegen en worden ze vanzelf afgespeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door nl-chrs op 14-08-2012 15:24 ]

• thunder7
  • Nu online

thunder7

Topicstarter
Het lijkt er op dat een Squeezebox Touch in de buurt komt, hoewel het net vol staat met
kommerverhalen dat de USB-support een beetje een ondergeschoven kindje is en dat
het eigenlijk bedoelt is om op een netwerk te werken - maar dat doen we maar niet in
een kantooromgeving...

Verwijderd

Zoals al eerder geopperd zou ik gewoon gaan voor een iPod. Je moet gewoon even een tweedehands iPod Classic zoeken met bijvoorbeeld 120GB opslag of eventueel minder. Die hang je aan je huidige setje middels jack. Je koopt ook tweedehands een dock met remote erbij en je kunt een aantal handelingen via remote regelen :). Via het dock kun je de iPod ook constant laten opladen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)?

Ook is er andere opensource firmware voor beschikbaar zodat je meer vrijheid en mogelijkheden hebt: Wikipedia: Rockbox - http://www.rockbox.org/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 20:31 ]

Verwijderd

Kijk eens naar een Sonos systeem. Werkt qua besturing via een android of IOS apparaat en komt een goed geluid uit en interface is geweldig. Hierbij gaat het wel om afspelen van een netwerk schijf, of het afspelen van een internet stream. Geluid is goed! zeker van de s5 set maar die is wat prijzig. je zou eventueel naar een S3 kunnen kijken.

http://www.sonos.com/

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je het goedkoop wil houden regel je een oud eee pctje of vergelijkbare netbook. Muziekspeler met webinterface (of eventueel een remote desktop server). 3.5mm audiokabel naar de aux-ingang, en usb stick in de netbook. Klaaarrrr!

edit: of staat ie op je bureau? Waarom dan niet meteen van je pc naar de aux-ingang van je stereoset?

[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 16-08-2012 21:29 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Nu online

thunder7

Topicstarter
Er zijn dingen die ik in een kantoor-omgeving niet doe, en het aan het bedrijfsnetwerk koppelen van een externe harde schijf met 100 gigabyte mp3 files valt daar ook onder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
je mediaspeler (pc in kantoor omgeving) laat je toch lekker stand-alone en flink offline zijn werk doen ?
Pagina: 1