Toon posts:

[MagSafe] Lader wordt gloeiend heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben net rustig aan het surfen op internet en ik begin iets lichtelijk aangebrand te ruiken. Ik ruik aan m'n laptop maar niets. Ik kijk naar m'n lader, raak em aan en hij is zo heet dat hij bijna niet vast te houden is. Ligt hier gewoon naast me op tafel, doe geen rare dingen verder.

Moet ik me hier druk over maken of is dit 'normale' warmte-afgifte? Als ik Google krijg ik afwisselende antwoorden. De meeste in de trant van warmte-afgifte/kan geen kwaad. M'n accu zelf is al niet meer zo goed, maar ik wil ook niet meteen paniekvoetbal spelen en de lader en accu meteen maar te vervangen.

Hij maakt (zoals in andere topics genoemd) geen brommend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Het is best wel normaal dat die dingen behoorlijk warm worden, zeker op warme dagen. Maar het is best moeilijk in te schatten wat effectief té warm is...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit is niet goed, de MagSafe connector hoort gewoon vast te pakken zijn.

De lader zelf kan best warm worden, vooral wanneer je zware activiteiten doet terwijl je je batterij oplaadt. Dit is normaal :)

[ Voor 51% gewijzigd door Zr40 op 14-08-2012 12:51 . Reden: Het gaat om de lader, niet om de connector :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
Zr40 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:49:
Dit is niet goed, de MagSafe connector hoort gewoon vast te pakken zijn.
Zoals hierboven moet goed beet te pakken zijn.

Edit Lol quote wordt in 1 min ondermijnt.

We missen wel wat info, is het een nieuwe mac/adapter welk model etc, wat voor cpu belasting.

Edit 2: probeer te vergelijken met andere eigenaren met vergelijkbare belasting, aangebrand stinken is een slecht teken mijn inziens.

[ Voor 25% gewijzigd door EnderQ op 14-08-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EnderQ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:51:
[...]

Zoals hierboven moet goed beet te pakken zijn.

Edit Lol quote wordt in 1 min ondermijnt.

We missen wel wat info, is het een nieuwe mac/adapter welk model etc, wat voor cpu belasting.

Edit 2: probeer te vergelijken met andere eigenaren met vergelijkbare belasting, aangebrand stinken is een slecht teken mijn inziens.
Sorry gaat inderdaad om de grote witte 'transistor behuizing'. Mijn MacBook is een early-2009 model, aangeschaft eind 2009 (is nu 35 maanden oud). M'n CPU is voor ±25% belast. Van de 4GB werkgeheugen is er nog 1.5GB vrij.

Kan intussen de lader weer wat makkelijker vasthouden maar hij ruikt nog steeds onaangenaam (nog niet verbrand, maar net dat luchtje wat daarvoor komt, zeg maar zoals een Fohn ruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
Dat die geur blijft hangen is wel normaal na zo'n incident, maar om in de toekomst zekerder te zijn kun je het beste even testen. Bijv. cpu naar 100%. Ik weet niet wat een vervangende adapter kost? Je hebt helaas ook een kleine kans dat het aan de Mac zelf ligt.
In dit soort gevallen kun je het zeker voor onzekere nemen afhankelijk van belang machine en budget en of je nog wil investeren in je macbook een andere adapter kopen.
Gaan testen met zware belasting en voelen hoe heet hij wordt, met een risico dat het weer gebeurd.
Gewoon laten zitten en in de gaten houden, (ik zou op korte termijn hem niet zonder toezicht aan laten staan ivm de hitte problemen doorbrand gevaar).
Er zijn ook programma's om de hitte in je mac in de gaten te houden of daar iets vreemds aan de hand is (deze meten niet de hitte in de adapter!)...
Pagina: 1