wat denk je hierover?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com/product/Images/ak75b.jpg

dit wordt binnenkort mijn moederbord (DFI AK75-EC)

maar

ik weet er nog bijna helemaal niets van (ben nu de handleidingen van internet aant halen...) (een review van dit bordje moet ik ook nog steeds voor de eerste keer tegenkomen)

wat denken jullie van de layout?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Is dat weer zo'n mobo waar die condensatoren zo lekker dicht bij je CPU zitten?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Mastakilla
Op dinsdag 27 maart 2001 23:09 schreef Marv het volgende:
Is dat weer zo'n mobo waar die condensatoren zo lekker dicht bij je CPU zitten?
daar heb ik nu geen flauw idee van... (is het echt zo?)

mijn huidig moederbord is namelijk een pentium mmx moederbordje en dan heb je op dat vlak niet echt problemen (ik toch niet)

thx voor de opmerking trouwens (zulke details wou ik horen...)
:)

Verwijderd

ja die ATX voedings aansluiting is niet echt ideaal :)

Verwijderd

mmm en sound onboard is niet echt erg maar VGA niet doon hoor!!!

Verwijderd

mmm en de overklock megenlijk heden ff in de gaten houden oke?

na dat was het dan weer doei ! :)

• Mastakilla
onboard sound: kan ik gewoon uit zetten
onboard video: zit er denk ik ni op (ik ga het in ieder geval ook niet gebruiken)
over het overclocken: dit is het eerste dfi socket A mobo'tje dat serieus overclocken zou moeten ondersteunen (multiplier, fsb en voltage)

en die condensatoren en ATX voedingsaansluiting: wat voor problemen zouden die dan opleveren? (kan ik dan enkel de grootste en beste cooler niet installeren of ook de middelmaten niet?)

ps: thx 4 snelle replys

(die 4 rondjes vlak naast mijn socket, zijn dat zo van die gaatjes om ZWARE coolers aan te bevestigen?)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

bij de kt7a zitten ze er ook dicht tegen aan, bv chrome orb een beetje bijvijlen of hij past niet, van andere koelers weet ik het niet, maar is toch niet aan te raden dat ze zo dicht staan.

*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 27 maart 2001 23:32 schreef Mastakilla het volgende:

die 4 rondjes vlak naast mijn socket, zijn dat zo van die gaatjes om ZWARE coolers aan te bevestigen?
Ja daar zijn ze voor.

Is dat bord van Gigabyte ofzo? komt me bekend voor.

Alle proemn in n drek

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

Sjod

Ik ben goed luisterend

welke chipset heeft dit ding

Verwijderd

Zo te zien zijn ze een ATA100 aansluiting vergeten op het bord te monteren :P
Het lijkt erop dat je 1x ATA100 en 2 normale (of ata33/66) ide connectors hebt. (6 device totaal dus ipv 8).

Maybe important... probably not ;)

• Mastakilla
Het is een DFI model AK75-EC met een KT133A chipset voor socket A processoren

En er is nog maar heel weinig over te vinden (ben nu de handleiding van hun site aan het doorspitten, dat is tot nu toe het enige wat ik over dit bordje kan vinden)

Verwijderd

als je er nog nix van weet, waarom wil je 'm dan hebben?.....:?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat is de url van die site?

Alle proemn in n drek

• Mastakilla
Op dinsdag 27 maart 2001 23:52 schreef MisterSmith het volgende:
Het lijkt erop dat je 1x ATA100 en 2 normale (of ata33/66) ide connectors hebt. (6 device totaal dus ipv 8).

Maybe important... probably not ;)
Het is een KT133A met standaard dus al ATA100
er zit bij mijn weten ook geen extra controller op (zoals bij veel KT133 mobo's)--> maar 4 devices :( (allemaal al volzet...)

maarja
als ik een extra device er op aan moet sluiten koop ik wel zo'n pci ATA100 controller (daar heb ik er toch 6 van)

• Anachronoa
  • Laatst online: 05-11-2004
[quote]Op dinsdag 27 maart 2001 23:52 schreef MisterSmith het volgende:

Ik wil niet lullig doen, maar dit lijkt me gewoon een standaard configuratie met 2 ide-controllers (of het nu ata-100 of ata 66/33 is, is nog daar gelaten) met een gewone floppy controller, en niets anders.

Wat heb je nu aan 3 ide-controllers en geen floppy controller. OK een flop is mischien wat achterhaalt, maar tot nu toe worden de meeste MOBO nog steeds met geleverd.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• Mastakilla
Op dinsdag 27 maart 2001 23:54 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je er nog nix van weet, waarom wil je 'm dan hebben?.....:?
bij de groothandelboer hadden ze enkel het oude model van deze, de ak74-ec (niets overclockmogelijkheden en maar een kt133 chipset) of de nieuwe...

voor 4000 bef (210gld) kan ik denk ik ook niets beter krijgen...

DE URL:

www.dfi.com en van daaruit naar de ak-75 gaan, daar staat ALLES wat ik er tot nu toe over weet (behalve een aankondiging dat ze hem op Cebit gingen tonen, die ik op X-bit labs was tegengekomen)

(een specifiekere url gaat niet aangezien ze met frames werken)

of toch:
de manuals in pdf formaat:
www.dfi.com/download/MANUAL/47801108.PDF (de jumpersettings)

www.dfi.com/download/MANUAL/47800108.PDF (printed manual)

www.dfi.com/download/MANUAL/47800106.PDF (cd version manual)

• Mastakilla
Ik heb altijd al wel een beetje gevreesd voor de issues met de KT133A waar ze het bij Anandtech laatst over hadden
(www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440)

maar nu zie ik hier net in die jumperhandleiding dat er jumpers voor mijn multiplier op mijn bord staan!

betekend dit nu dat ik deze problemen NIET ga tegen komen?????

(er zit darentegen wel een 100-133mhz jumper op en ik weet nog niet of die multiplier misschien OOK in het bios geregeld kan worden, voltage regelen is ook met jumpers mogelijk)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 27 maart 2001 23:56 schreef Mastakilla het volgende:

[..]

maarja
als ik een extra device er op aan moet sluiten koop ik wel zo'n pci ATA100 controller (daar heb ik er toch 6 van)
aha dus dan koop je er maar weer 1 bij terwijl je er al 6 hebt :P DOH!

anyways nu de 266 borden uit zijn zou ik nooit een 133 bord kopen. dit bord kost in de pricewatch 295 piek, de asus A7A266 zit nu rond de 475. misschien wel een verschil van 180 piek, maar leg ze maar eens naast elkaar, dan snap je het verschil wel >:)

• Mastakilla
Op woensdag 28 maart 2001 11:27 schreef sjuk het volgende:

[..]

aha dus dan koop je er maar weer 1 bij terwijl je er al 6 hebt :P DOH!

anyways nu de 266 borden uit zijn zou ik nooit een 133 bord kopen. dit bord kost in de pricewatch 295 piek, de asus A7A266 zit nu rond de 475. misschien wel een verschil van 180 piek, maar leg ze maar eens naast elkaar, dan snap je het verschil wel >:)
ik 6 PCI sloten en maar 2 IDE controllers voor dus maar 4 devices
maar als ik meer dan 4 devices wil aansluiten op mijn IDE controller dan koop ik gewoon een extra IDE controller bij (deze past dan nog met gemak in 1 van die 6 PCI sloten)
snap je?

en over dat ddr moederbord:
1) Als ik moet w8ten tot dat uitkomt bij die groothandel, dan zit ik waarschijnlijk nog een jaar met deze oude rotbak :)
2) Ik heb hier 384mb pc133 RAM liggen wat ik niet ongebruikt ga wegsmijten :)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Waarom speciaal het merk DFI? Als je wilt gaan overclocken zou dit merk moederbord niet nemen. Dan kun je beter kijken naar A-merken ;), zoals Abit, Asus of Aopen.
Pagina: 1