•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil als het mogelijk is een HTPC maken, maar die ook de beveiligings cameras rond ons huis weer geeft en opslaat. Verder wil ik graag dat de HDD vanaf andere PC's kan worden geopend, voor back ups, muziek en films, En dit systeem moet kunnen download als het even kan. (torrents) ik zou alleen niet weten hoe dit moet.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet geheel onbelangrijk, maar als dit alles kan rond de 1000euro
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niet veel alleen een 2tb WD 7200rpm HDD
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4x 2tb, en die vervolgens in raid-5(?)(goed keuze?) zetten.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
hij moet eigenlijk geluidstil zijn, en zo min mogelijk energie gebruiken om dat die 24/7 aan zal staan.
ik heb nog niet zelf geprobeerd omdat ik nog niet precies weet hoe dit zal moeten werken.
UPDATE!:
Omdat de NAS op een andere locatie zal komen te staan dan in de woonkamer of kantoor mag deze geluid maken, als is dat bij de huidige oplossing geen probleem omdat deze zo goed als stil is.
Het plan is nu als volgs:
Een aparte NAS en een aparte HTPC hierdoor kan een zuinig NAS worden gekozen en mag de HTPC wat meer slurpen. Verder zal de 2tb HDD die ik op dit moment heb back-up worden voor het NAS systeen(belangrijke data).
NAS:
en de HTPC:
welke mss AMD zal worden omdat die niet altijd aanstaat en AMD beter ingebouwde GPU heeft.
UPDATE:
toetsenbord/muis zal vervangen worden voor:
pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard
Ik wil als het mogelijk is een HTPC maken, maar die ook de beveiligings cameras rond ons huis weer geeft en opslaat. Verder wil ik graag dat de HDD vanaf andere PC's kan worden geopend, voor back ups, muziek en films, En dit systeem moet kunnen download als het even kan. (torrents) ik zou alleen niet weten hoe dit moet.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet geheel onbelangrijk, maar als dit alles kan rond de 1000euro
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niet veel alleen een 2tb WD 7200rpm HDD
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4x 2tb, en die vervolgens in raid-5(?)(goed keuze?) zetten.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
hij moet eigenlijk geluidstil zijn, en zo min mogelijk energie gebruiken om dat die 24/7 aan zal staan.
ik heb nog niet zelf geprobeerd omdat ik nog niet precies weet hoe dit zal moeten werken.
UPDATE!:
Omdat de NAS op een andere locatie zal komen te staan dan in de woonkamer of kantoor mag deze geluid maken, als is dat bij de huidige oplossing geen probleem omdat deze zo goed als stil is.
Het plan is nu als volgs:
Een aparte NAS en een aparte HTPC hierdoor kan een zuinig NAS worden gekozen en mag de HTPC wat meer slurpen. Verder zal de 2tb HDD die ik op dit moment heb back-up worden voor het NAS systeen(belangrijke data).
NAS:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 139,- | € 278,- |
| 1 | Synology Disk Station DS212+ | € 275,- | € 275,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 553,- | |
en de HTPC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G530 Boxed | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Sony NEC Optiarc AD-7640S Zwart | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Streacom F7C | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Crucial CT51264BD160B | € 24,38 | € 24,38 |
| 1 | Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit | € 63,15 | € 63,15 |
| 1 | Samsung 830 series 64GB | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Asus P8H77-I | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 430,88 | |
welke mss AMD zal worden omdat die niet altijd aanstaat en AMD beter ingebouwde GPU heeft.
UPDATE:
toetsenbord/muis zal vervangen worden voor:
pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard
[ Voor 68% gewijzigd door Rubm93 op 15-08-2012 17:21 ]