Hallo iedereen,
Na wat zoekwerk op het internet heb ik zelf een pc samengesteld en zou graag nog eens een tweede opinie krijgen.
Verder ben ik nog opzoek naar een andere GPU van rond de 170 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, oa TF2, GW2, Torchlight II, Starcraft II, CS enz..
Ultra settings hoeven niet, maar zou toch graag alles op high spelen met een deftige fps (40-50).
Geen idee of dit haalbaar is met een kaart van 170 euro, maar dat laten jullie me wel weten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht zo aan 900 euro, incl scherm. (strak budget dus
)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig denk ik aan de volgende componenten
---> Van die GPU die ik gekozen heb kan ik helaas geen prijs vinden op tweakers, wel op alternate (link)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik verkies Intel boven AMD, maar voor de rest maakt het mij niet uit zolang het maar prijs/kwaliteit is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou deze desktop zo "futureproof" mogelijk willen houden.
Mocht ik later niet meer tevreden zijn over de prestaties van men systeem kan ik er nog altijd een SSD bijgooien, een nieuwe fan op de CPU en gaan overclocken en een tweede GPU bijsteken (extra: kom ik dan nog toe met een 500W PSU?).
Wat denken jullie van men voorgestelde systeem? Hebben de componenten een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Alvast bedankt!
Na wat zoekwerk op het internet heb ik zelf een pc samengesteld en zou graag nog eens een tweede opinie krijgen.
Verder ben ik nog opzoek naar een andere GPU van rond de 170 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, oa TF2, GW2, Torchlight II, Starcraft II, CS enz..
Ultra settings hoeven niet, maar zou toch graag alles op high spelen met een deftige fps (40-50).
Geen idee of dit haalbaar is met een kaart van 170 euro, maar dat laten jullie me wel weten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht zo aan 900 euro, incl scherm. (strak budget dus

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig denk ik aan de volgende componenten
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 72,90 | € 72,90 |
1 | LG E2242T-BN Zwart | € 104,40 | € 104,40 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 16,80 | € 16,80 |
1 | Zalman Z9 Plus | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | Sharkoon WPM500 | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) | € 0,- | € 0,- |
1 | Asrock Z77 Extreme4-M | € 111,30 | € 111,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 655,65 |
---> Van die GPU die ik gekozen heb kan ik helaas geen prijs vinden op tweakers, wel op alternate (link)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik verkies Intel boven AMD, maar voor de rest maakt het mij niet uit zolang het maar prijs/kwaliteit is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou deze desktop zo "futureproof" mogelijk willen houden.
Mocht ik later niet meer tevreden zijn over de prestaties van men systeem kan ik er nog altijd een SSD bijgooien, een nieuwe fan op de CPU en gaan overclocken en een tweede GPU bijsteken (extra: kom ik dan nog toe met een 500W PSU?).
Wat denken jullie van men voorgestelde systeem? Hebben de componenten een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Alvast bedankt!