Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC crasht constant met essentiele data .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag beste Tweakers leden,

DOORBRAAK: ZIE BENEDEN

ik ben op dit moment bezig met een belangrijk project voor mijn bedrijf maar mijn pc werkt helaas niet zo goed mee ik heb een Acer Aspire M5620-1m76. Elke keer als ik mijn pc opstart crasht hij naar enkele minuten ( 60-30 minuten gemiddeld) tot secondes soms wel. Ik krijg dan het wel bekende blauwe scherm,

ik heb overal gezocht voor een oplossing maar helaas kon/kan ik niks concreets vinden. ook heb ik Acer zelf al gebeld maar die zeggen dat me garantie verlopen is omdat ik hem al 3 jaar heb. Het vervelende is dat ik dit probleem nu al voor de 3de keer heb en dat ik hem nu alleen niet meer kan opsturen maar zelf moet oplossen.

Ik heb al een anti-virus (norton & anti-malwarebytes) laten draaien maar die konden niks vinden.
Ik heb de kast open geschroefd, maar voor zover ik dat als leek kan beoordelen ziet alles daar er goed uit. Ook niet veel stof. Ik heb Windows 7 al enkele keren helemaal opnieuw geïnstalleerd waarna hij het meestal weer een paar uur goed deed maar daarna weer het zelfde probleem en me Harddisk geformatteerd.
maar helaas tot nu toe geen succes.

Maar goed, blijft het probleem dat hij dus af en toe vastloopt en dat ik geen flauw idee heb waar dat door veroorzaakt zou kunnen worden. Heeft iemand misschien een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken?

Alvast hartelijk bedankt!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
Je zou kunnen beginnen met je essentiele data te backuppen om vervolgens in veilige modus op te starten om te kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 22:49
Heb je al eens een memtest gedraaid?
Miss is je geheugen wel kapot?

Zo niet probeer dat eens als daar errors naar voren komen heb je waarschijnlijk al het probleem

PSN: McMillan0984

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
Kijk eens wat de temperaturen van de cores zijn?
klik

Indien < 60'C even memtest draaien.
klik

Indien na een paar uur ook stabiel zou ik onderdelen uitwisselen..
(Andere grafische kaart zou ik mee beginnen)

[ Voor 42% gewijzigd door SmiGueL op 14-08-2012 10:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Topicstarter
noloog schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:37:
Je zou kunnen beginnen met je essentiele data te backuppen om vervolgens in veilige modus op te starten om te kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Ik heb al me essentiele data op me D:/ Schijf staan en niet op me C:/ Gelukkig. In veilige modus heb ik het probleem minder vaak maar nog steeds heb ik het probleem . Maar toch erg bedankt

Met vriendelijke groeten .

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

Ik heb al me essentiele data op me D:/ Schijf staan en niet op me C:/ Gelukkig. In veilige modus heb ik het probleem minder vaak maar nog steeds heb ik het probleem . Maar toch erg bedankt

Met vriendelijke groeten .
Ik hoop dat je dit niet als een backup van je belangrijke (bedrijfskritische?) data ziet. Ik weet niet wat precies de indeling is van het systeem, maar in het beste geval is de D:/ schijf fysiek een andere schijf (als deze dus kapot gaat, ben je alles hierop kwijt), in het slechtste geval is het een partitie op dezelfde fysieke schijf als de C:/ schijf , welke bij een full restore waarschijnlijk gepoetst wordt (bij acer kun/kon je ook een restore van harde schijf doen, waarbij alleen de C:/ schijf gewist wordt, en de fabrieksinstallatie teruggezet wordt door F10 te drukken bij het opstarten).

Neem anders het hang en opstartenproblemen troubleshooter door zoals in de CSL faq genoemd wordt

edit: een backup betekend dezelfde data op 2 of meer fysiek verschillende datadragers (2 harde schijven of usb sticks of DVD of online storage). Hoe meer locaties hoe minder kans om het kwijt te raken.

[ Voor 8% gewijzigd door Aragnut op 14-08-2012 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aragnut schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Ik hoop dat je dit niet als een backup van je belangrijke (bedrijfskritische?) data ziet. Ik weet niet wat precies de indeling is van het systeem, maar in het beste geval is de D:/ schijf fysiek een andere schijf (als deze dus kapot gaat, ben je alles hierop kwijt), in het slechtste geval is het een partitie op dezelfde fysieke schijf als de C:/ schijf , welke bij een full restore waarschijnlijk gepoetst wordt (bij acer kun/kon je ook een restore van harde schijf doen, waarbij alleen de C:/ schijf gewist wordt, en de fabrieksinstallatie teruggezet wordt door F10 te drukken bij het opstarten).

Neem anders het hang en opstartenproblemen troubleshooter door zoals in de CSL faq genoemd wordt

edit: een backup betekend dezelfde data op 2 of meer fysiek verschillende datadragers (2 harde schijven of usb sticks of DVD of online storage). Hoe meer locaties hoe minder kans om het kwijt te raken.
Dankje voor je bericht, ik heb me bestanden direct op een externe hardschijf gezet. Tevens zal ik ook meteen de link doornemen

PS: Me pc valt nu steeds in slaapstand in plaats van het blauwe scherm .

Verwijderd

Topicstarter
SmiGueL schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:40:
Kijk eens wat de temperaturen van de cores zijn?
klik

Indien < 60'C even memtest draaien.
klik

Indien na een paar uur ook stabiel zou ik onderdelen uitwisselen..
(Andere grafische kaart zou ik mee beginnen)
bedankt voor je post, Ik heb net een core temp test gedaan en het zat van mijn 4 cores allemaal tussen de 55 en 57 C ik probeer nu een mem test te draaien maar helaas laat mijn PC dat niet toe. hij valt steeds naar enkele minuten in de slaapstand en ontwaakt dan niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net een MEMORY TEST gedaan (memory test van windows zelf) en halve wegen gaf hij het bericht er is een fout vastgesteld neem contact op met uw hardwarefabrikant. Ik neem dus aan dat dit betekend dat er een fout zit in me geheugen. Ik neem aan dat het beste is om dus een nieuw geheugen kaartje te kopen en het dan opnieuw te proberen. kan het zijn dat het probleem ook ergens anders zit of zich heeft verspreid ?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:55:
Beste mensen,

Ik heb net een MEMORY TEST gedaan (memory test van windows zelf) en halve wegen gaf hij het bericht er is een fout vastgesteld neem contact op met uw hardwarefabrikant. Ik neem dus aan dat dit betekend dat er een fout zit in me geheugen. Ik neem aan dat het beste is om dus een nieuw geheugen kaartje te kopen en het dan opnieuw te proberen. kan het zijn dat het probleem ook ergens anders zit of zich heeft verspreid ?
Je kan nog overwegen om memtest op het systeem los te laten, daarmee sluit je zeker uit dat het OS (windows) problemen geeft. Test 5 is een goede om defect geheugen mee te vinden, maar een paar uur alle tests laten lopen werkt nog beter. Als er 2 geheugen reepjes in het systeem zitten, dan kun je ze ook 1 voor 1 testen (bijna alle moederborden accepteren dat wel) om te zien welke defect is. Mochten beide aangeven problemen te hebben is het aan te raden om of het geheugen in een ander systeem te testen of met ander geheugen te testen (controller o.i.d. kan ook nog altijd kapot zijn).

bestanden ook op externe schijf is inderdaad een backup en loop je niet het risico om achteraf de bestanden kwijt te zijn bij een re-install of diskfailure.

[ Voor 6% gewijzigd door Aragnut op 14-08-2012 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen naar veel proberen doen en laten, heb ik 1 van de problemen gevonden. Een Geheugenkaart(intern) bleek stuk te zijn. Na dat ik deze er uit heb gehaald doet me pc het aanzienlijk beter dan er voor maar nu lijkt het probleem zich te hebben verschoven, De pc blijft aan maar het beeld word zwart en ik krijg de melding slaapstand geactiveerd terwijl ik niks heb gedrukt . ik snap niet hoe het kan aangezien ik slaapstand uit heb staan niet op slaapstand druk en tevens ook me tempratuur niet te warm is of iets dergelijks .

Iemand een idee?

Thank u allen

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
Zit je achter je PC als hij in slaapstand gaat of is dit als je net even weg bent?

*slaapstand staat uit zegt mij te weinig :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1