CMS systeem voor meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik ben op zoek naar een goed en niet al te ingewikkeld cms systeem.
Nu is het geval dat er meerdere websites met meer als 10 verschillende CMS systemen draaien, om nieuwe medewerkers dit aan te leren duurt veel te lang, en zijn de kosten dus veel te hoog. Daarom zoeken wij het volgende:

Belangrijk van het CMS systeem is dat er makkelijk verschillende websites gebouwd kunnen worden, dus het zou het mooiste zijn als je met het CMS systeem meerdere domeinen kan beheren

Het is de bedoeling dat oudere mensen hier in gaan werken, waardoor het makkelijk en overzichtelijk moet zijn. Ook omdat wij best wel wat eisen hebben, is het niet van belang dat het systeem gratis is, we zijn best bereid hier een eenmalig bedrag voor neer te leggen, of niet al te dure abonnementskosten kunnen in overleg.

Ook hoor ik jullie graag met ervaringen over systemen.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens gekeken naar CMS Matrix? Daar kun je je helemaal uitleven met zoeken naar je perfecte CMS (onder Flexibility naar "Multi-Site Deployment" optie kijken). Maar belangrijker: wat heb je zelf al gezocht? Gevonden? Wat waren je bevindingen? Waarom voldoet 1 van die "10 verschillende CMS systemen" niet? Welke 10 zijn dat?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 14-08-2012 10:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
DotNetNuke is een cms die meerdere domeinen kan beheren.
Volgens mij is er een betaald en een gratis variant tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Je zou eens kunnen naar Contao deze ondersteunt ook verschillende domeinen(per root page). Het is een erg gebruiksvriendelijk CMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Volgens mij kunnen veel populaire systemen dat wel toch? WordPress en Drupal iig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
TYPO3 :)

Voor contentmanagers zo in te richten dat het en overzichtelijk en logisch is.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Bedankt heren, ik had zelf al ff wat gegoogled, maar ik dacht "laat ik het aan ervaren mensen vragen".. vandaar dit topic op T.net. Op internet kom je veel reclame tegen. waardoor ik snel het overzicht kwijt raak. CMS matrix had ik nog niet gevonden!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom moet het eigenlijk een multi-site cms zijn?

Waarom niet simpelweg 10x hetzelfde cms installeren? Dan is waarschijnlijk de scheiding een stuk duidelijker voor de "digibeten".

Als ik het goed begrijp is het probleem dat er 10 verschillende cms'en draaien en dat je "digibeten" in dienst hebt. Het 1e is idd op te lossen met een multi-site cms, maar het 2e lijkt me al snel een multi-site cms tot te veel verwarring leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Omdat je dan security updates ed. centraal kan doorvoeren bijvoorbeeld? En omdat het sneller/makkelijker werkt met bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Nettere variant is meerdere site's op dezelfde core.
Maar wel met ieder haar eigen config en files.

Dan heb je het voordeel inderdaad van eenvoudiger updaten.
Maar toch gescheiden data omgevingen per "klant".

Abort, Retry, Quake ???

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:56
Drupal kan op een redelijk makkelijke manier meerdere sites onder meerdere domeinen te beheren.
Alleen kan de instap wat hoog zijn voor het gebruik, maar dat hangt af van de inrichting.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat je toch nog wat meer criteria moet opstellen, want zoals je al ziet zijn er heel veel systemen die in bepaalde mate voldoen aan je huidige criteria.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vrijwel alle CMS'en kunnen dit wel, Umbraco werk ik zelf mee, is simpel te leren voor niet al te ervaren mensen.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

We gebruiken op het werk Tridion voor al onze websites, maar dat is meer een enterprise CMS. Ik vermoed wel dat het een flinke duit zal kosten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1