Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opslaan als pdf-a - tekst NIET als vector

Pagina: 1
Acties:

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik werk voor een archief dat persberichten (krantenknipsels, internetteksten,... ) verzamelt.

Een tijd geleden kocht ik Nitro Pro 7 maar nu blijkt dat een als pdf-a opgeslagen document niet meer de mogelijkheid heeft om teksten ervan nadien te gaan kopiëren (en dus te gebruiken in àndere documenten)

De helpdesk van Nitro vertelde me vrolijk dat dit 'normaal' is omdat die teksten bij de omzetting als vector wordt opgeslagen en dus is het 'normaal' dat ik wel letter per letter kan aanklikken om te kopiëren, maar niet vb een alinea van een tekst kan aanduiden.

Gebruikt iemand van jullie een andere pdf-bewerker die dit wèl zou kunnen of is dit nu eenmaal voor alle pdf-bewerkers zo?

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Hoogstwaarschijnlijk worden de letters als outlines opgeslagen zodat de filesize klein blijft en geen fonts ge-embed hoeven te worden.
Misschien kan je tijdens het opslaan de fonts laten embedden en fonts niet als outlines opslaan

Adobe Acrobat is natuurlijk het programma om pdfs te bewerken.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Dit is wat hij me schreef:

"Printing a PDF file using Nitro PDF Creator will turn all text into vector images regardless of whether the compliance is set as "pdf" or "pdf/a" as Nitro is trying to recreate the original pdf file."

"Nitro can create existing pdf files as "pdf/a compliant", but the text will become vector objects which means they aren't exactly editable fonts that can be searched or copied due to the process in which the pdf file is created from another pdf file."

Ik denk niet dat het prog de mogelijkheid heeft om fonts te laten embedden. Ik kan alleen maar kiezen voor lettertypen insluiten: subset of volledig set,
maar ook als ik volledig set kies, blijven de letters afzonderlijk en niet in groep kopiëerbaar dus.
Ik vermoed dat het aan het progje ligt?

Heb jij (of iemand anders) de mogelijkheid om te proberen of het bij Adobe ànders kan? (je moet dan blijkbaar al wel de x-versie hebben)

dank iig voor je antwoord !

edit: 'k kon het via via bij iemand laten testen en adobe heeft dit euvel dus niet - je moet wel de x pro-versie hebben om pdf-a's te kunnen bewerken. Dit voor wie dit bericht later nog leest...

[ Voor 9% gewijzigd door passer op 17-08-2012 20:10 ]