Moguh,
MOBO = P55A-UD3 Rev.1.0
BIOS version F11
CPU - i5 760
Ik ben van BIOS F9 naar F11 gegaan.
Met F9 kon ik via CPU-Z zien dat als de CPU idle is dat hij zakt naar multiplier x 9 dus zakt naar ~1Ghz en bij gebruik dat hij dan 21 x multiplier gebruikt en komt op ~2.8Ghz.
Dit is een gewenste instelling.
Nu ben ik naar F11 gegaan en zijn natuurlijk alle instellingen aangepast.
CPU-Z gaat niet lager dan multiplier 22 x en schiet naar 25 x.
Ik heb meerdere settings geprobeerd in het BIOS, maar er veranderde niks tenzij ik de mulitplier zelf op 9 x zet, maar dan komt hij natuurlijk ook niet hoger.
Ik heb geprobeerd via Gigabyte App easy tune. ff OC gedaan reboot. Dan via ET naar default laten zetten en reboot, maar komt op hetzelfde neer. laagste = 22x en dan 25 max.
Enig idee welke BIOS instelling ik moet gebruiken om CPU in idle naar multiplier 9x tot 21 x ?
Dit zijn de huidige instellingen.

Thanks
MOBO = P55A-UD3 Rev.1.0
BIOS version F11
CPU - i5 760
Ik ben van BIOS F9 naar F11 gegaan.
Met F9 kon ik via CPU-Z zien dat als de CPU idle is dat hij zakt naar multiplier x 9 dus zakt naar ~1Ghz en bij gebruik dat hij dan 21 x multiplier gebruikt en komt op ~2.8Ghz.
Dit is een gewenste instelling.
Nu ben ik naar F11 gegaan en zijn natuurlijk alle instellingen aangepast.
CPU-Z gaat niet lager dan multiplier 22 x en schiet naar 25 x.
Ik heb meerdere settings geprobeerd in het BIOS, maar er veranderde niks tenzij ik de mulitplier zelf op 9 x zet, maar dan komt hij natuurlijk ook niet hoger.
Ik heb geprobeerd via Gigabyte App easy tune. ff OC gedaan reboot. Dan via ET naar default laten zetten en reboot, maar komt op hetzelfde neer. laagste = 22x en dan 25 max.
Enig idee welke BIOS instelling ik moet gebruiken om CPU in idle naar multiplier 9x tot 21 x ?
Dit zijn de huidige instellingen.

Thanks