Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

B&W 804s Cherry Wood vs B&W 803s Nautilus Cherry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een leek in het audio segment.

Ik luister vaak naar rockmuziek, soms hele stevige.
Zijn een van deze boxen dan hoedan ook een aanrader ?

Beiden worden verkocht voor 2500 euro. Is dit een gunstige prijs ? Welke is de beter ? Want ik zie door de bomen het bos niet meer ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Of het een goede prijs is kan je zelf uitzoeken door op diverse sites de prijzen te vergelijken. En dat is voor jou makkelijker dan voor ons aangezien je - volgens mijn gegevens - in België zit en daar de prijzen nogal anders liggen.

Verder is er maar één manier om te zeggen of ze geschikt zijn voor rockmuziek en dat is om zelf te gaan luisteren. Speakers en de sound die ze voortbrengen zijn smaakafhankelijk en goed en fout bestaat dan ook niet. Zo kan ik wel zeggen dat ik de B&W hun prijs niet waard vind en er voor 2500 euro meer te krijgen is. Maar iemand anders kan ze helemaal het einde vinden.

Als laatste een schop richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 16:12
Wat voor spullen heb je nu staan? Wat is je bron , versterker , DAC?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks staan. Ik verhuis binnenkort, en wil investeren in een goede audio installatie ipv in een tv etc.

Blijkbaar is B&w de prijs niet waard. Wat is dan wel een waardig alternatief. Makkelijk van een mod om me af te breken, maar zelf onvolledige berichten plaatsen ...

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:35:
Zo kan ik wel zeggen dat ik de B&W hun prijs niet waard vind en er voor 2500 euro meer te krijgen is. Maar iemand anders kan ze helemaal het einde vinden.
Wat vind je dan zelf beter ? Want ik weet niet waar ik moet naar zoeken. Want ik ken er helemaal niks van...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

Wat vind je dan zelf beter ? Want ik weet niet waar ik moet naar zoeken. Want ik ken er helemaal niks van...
Maar wil je speakers die FeaR goed vindt of wat je zelf bevalt? Kortom; zelf gaan luisteren bij een audiozaak is het enige advies. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:26:
Ik heb nog niks staan. Ik verhuis binnenkort, en wil investeren in een goede audio installatie ipv in een tv etc.

Blijkbaar is B&w de prijs niet waard. Wat is dan wel een waardig alternatief. Makkelijk van een mod om me af te breken, maar zelf onvolledige berichten plaatsen ...
Is echt smaakafhankelijk. Ik ben namelijk wél een B&W liefhebber. Wel iets betaalbaarder (DM602s3 en DM603s3).

8 series wordt me iets te duur ;)

PS. Je comment op de mod ben ik het niet mee eens. Hij geeft zijn mening en staat open voor kritiek daarop.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 14-08-2012 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Maar wil je speakers die FeaR goed vindt of wat je zelf bevalt? Kortom; zelf gaan luisteren bij een audiozaak is het enige advies. :)
Je hebt gelijk in die zin dat ik er moet naar luisteren. Maar het kan geen kwaad advies in te winnen voor ik naar iets ga luisteren. Als er betere boxen zijn voor een gunstigere prijs weet ik dat graag. Soms kan men zeggen "Ja, als je dit soort muziek luistert, blijf je van dit type boxen beter weg". Of dit of dat is zijn prijs niet waard..

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:31:
[...]

PS. Je comment op de mod ben ik het niet mee eens. Hij geeft zijn mening en staat open voor kritiek daarop.
Mja, vind dat de mods vaak wat overdreven reageren. Ik weet niks van luidsprekers , versterkers etc. en ik wil gewoon meer info. En om dan gewoon het antwoord te krijgen "voor mij zijn ze het niet waard", daar heb ik niks aan. Heb wel degelijk al info gezocht, maar vind deze vaak niet duidelijk voor een leek.
Ik wil weten welke boxen ik best koop voor rockmuziek. Als ik dan een aantal voorstellen krijg, kan ik gaan uitzoeken of ik het geluid goed vind, het design me aanstaat etc. Nu sta ik nergens.

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 16:16
Het probleem is dat je speakers kunt kopen van 10 euro, maar ook van 10.000 euro.
Over het algemeen kun je gerust zeggen dat speakers van 10.000 euro veel beter klinken dan die van 10 euro, maar het verschilt heel erg per persoon. misschien kom je voor 5000 euro wel speakers tegen die helemaal klinken zoals jij zelf wilt, terwijl die van 10.000 net iets 'missen'.

Daar komt nog bij dat niet alleen de speaker, maar ook de versterker invloed heeft op hoe de speaker klinkt (een aantal mensen geeft zelfs aan te kunnen horen welk type speaker-kabel er gebruikt wordt, maar dat is een hele andere (en zeer uitgebreide) ander topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Omdat je aangeeft dat je er zelf nog niet zoveel vanaf weet, zou ik je aanraden om wat voorzichter te beginnen dan gelijk 2500 euro uit te geven aan een stel speakers. Voor enkele honderden euros kun je met wat goed zoeken ook een heel eind komen.

De reacties die je nu krijgt zijn op zich wel begrijpelijk. Je geeft zeer weinig informatie, terwijl je toch al een keuze gemaakt lijkt te hebben tussen twee modellen. Helaas geef je voor het waarom van je keuze van de twee modellen ook geen informatie, en je geeft ook niet aan op welk type versterker je de speakers gaat aansluiten.
Dan blijft er niet zoveel anders over dan met heel algemene antwoorden te komen, waar ik het overigens wel mee eens ben: je zult altijd zelf moeten gaan luisteren.

Nogmaals: voor 2500 kun je een eind komen. Besluit of je dit daadwerkelijk alleen aan speakers wilt uitgeven, en of je geen versterker en andere zaken ernaast nodig hebt, en ga dan eens luisteren naar de volgende merken (puur persoonlijk, betekent zeker niet dat ik gelijk heb):

Focal
Monitor Audio
Klipsch

Ga gerust naar een Hifi zaak, maak een luister afspraak en bespreek met hen wat je budget is.
Neem zelf CD's of platen mee die je door en door kent, zodat je ook de verschillen hoort en weet waar je op moet letten.

Veel succes!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Mja, vind dat de mods vaak wat overdreven reageren. Ik weet niks van luidsprekers , versterkers etc. en ik wil gewoon meer info. En om dan gewoon het antwoord te krijgen "voor mij zijn ze het niet waard", daar heb ik niks aan. Heb wel degelijk al info gezocht, maar vind deze vaak niet duidelijk voor een leek.
Ik wil weten welke boxen ik best koop voor rockmuziek. Als ik dan een aantal voorstellen krijg, kan ik gaan uitzoeken of ik het geluid goed vind, het design me aanstaat etc. Nu sta ik nergens.
Overdreven? Dat valt wel mee ;)

Er zijn genoeg topics, alleen al op GoT die je door kunt lezen over verschillende speakers. Genoeg gebruikerservaringen en muziekstijlen die besproken worden. Een mod zit ook niet steeds te wachten op mensen die zo weer een topic online zetten met de vraag: "Wat voor speakers moet ik kopen".

Da's niet bij te benen met duizenden GoTters!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Mja, vind dat de mods vaak wat overdreven reageren. Ik weet niks van luidsprekers , versterkers etc. en ik wil gewoon meer info. En om dan gewoon het antwoord te krijgen "voor mij zijn ze het niet waard", daar heb ik niks aan.
Ligt in dit geval toch echt aan jezelf, als je even wat beter leest;
Zo kan ik wel zeggen dat ik de B&W hun prijs niet waard vind en er voor 2500 euro meer te krijgen is. Maar iemand anders kan ze helemaal het einde vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Freeze-Oh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:48:
De reacties die je nu krijgt zijn op zich wel begrijpelijk. Je geeft zeer weinig informatie, terwijl je toch al een keuze gemaakt lijkt te hebben tussen twee modellen. Helaas geef je voor het waarom van je keuze van de twee modellen ook geen informatie, en je geeft ook niet aan op welk type versterker je de speakers gaat aansluiten.
Dan blijft er niet zoveel anders over dan met heel algemene antwoorden te komen, waar ik het overigens wel mee eens ben: je zult altijd zelf moeten gaan luisteren.
Ok, nu krijg ik een deftige uitleg. Het enige waarom ik bij deze 2 uitkom is omdat ze om 2dehands staan en ik ze mooi vind ( en ik na wat lees en zoekwerk las dat het wel OK boxen zijn voor de prijs). Maar omdat ik de prijs vrij hoog vind, wou ik eerst wat advies.
Misschien start ik inderdaad beter met een goedkopere set, en bekijk ik later wel of ik het waard vind dit soort prijzen te betalen.
Nu besef ik ook dat ik beter eerst naar een set ga luisteren voor ik keuzes maak ...

Dank voor je bericht en je tijd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 11:05 ]

Pagina: 1