Beste Teakers,
Ik wil mijzelf graag voorstellen, en meteen een beroep doen op jullie kennis.
Mijn naam is Floris,36, wonend in een klein dorpje bij Amsterdam.
Ik ben pas verhuisd, en nu mijn vrouw en ik alles een beetje op orde hebben is het tijd om de wat "luxe"zaken aan te pakken.
Zo wil ik graag mijn oude 5.1 receiver gaan vervangen voor een andere receiver.
De oude receiver is een ca. 12 jaar oude Sherwood, die kuren gaat vertonen (volume loopt opeens op, kraken enz.)
Wat wordt erop aangesloten:
- xbox 360 (optisch)
- UPC HDmediabox (optisch of hdmi)
- sony bluray (optisch,digitaal of hdmi)
- cd speler (nog te kopen)
- bluetooth audio receiver aangesloten op de AUX ingang
Tv is een panasonic 3d plasma
Speakers
Hoewel ik een hele 5.1 set heb, wil ik zowiezo geen gebruik meer gaan maken van de Gale rearspeakers ivm draden
Eventueel kan ik de centerspeaker (Eltax) wel gebruiken bij een 3.1 opstelling
Ik wil wel mijn Yamaha NS-200 speakers (6 Ohm, nom 100W/max 300W), en de subwoofer (150W) gebruiken
Waar gebruik ik de set voor
- games spelen op de xbox
- cd's luisteren
- radio luisteren
- films kijken (af en toe)
Budget
Ik heb een budget van 400 euro voor de receiver
wat heb ik zelf bekeken
In eerste instantie heb ik gekeken naar een 2.1 receiver, deze:
http://tweakers.net/pricewatch/294400/kenwood-ra-5000.html
Juist omdat deze Dolby Virtual speaker heeft , en HDMI ingangen (makkelijk om tv/dvd/Mediabox aan te sluiten en wellicht ook nodig bij de opvolger van de xbox360?)
Later las ik dat je de nieuwe generaties 5.1 receivers ook kan instellen dat ze alleen de 2.1 of 3.1 opstelling aansturen. Maar hoe zit dit dan met de stereo performance?
Kan je makkelijk "switchen" tussen een geluidsprofiel dat je gebruikt bij een film kijken (in 2.1 of 3.1), en tussen een profiel dat je gebruikt bij cd/radio luisteren (2.0/stereo)
Op zich neig ik wel naar een receiver met hdmi ingangen, al is het maar om future-proof te zijn.
Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie?
En hoe is de stereo-performance van een 5.1 receiver? (heb naar deze gekeken; http://tweakers.net/pricewatch/313008/yamaha-rx-v473.html en naar de Onkyo 414.
Groeten Floris
Ik wil mijzelf graag voorstellen, en meteen een beroep doen op jullie kennis.
Mijn naam is Floris,36, wonend in een klein dorpje bij Amsterdam.
Ik ben pas verhuisd, en nu mijn vrouw en ik alles een beetje op orde hebben is het tijd om de wat "luxe"zaken aan te pakken.
Zo wil ik graag mijn oude 5.1 receiver gaan vervangen voor een andere receiver.
De oude receiver is een ca. 12 jaar oude Sherwood, die kuren gaat vertonen (volume loopt opeens op, kraken enz.)
Wat wordt erop aangesloten:
- xbox 360 (optisch)
- UPC HDmediabox (optisch of hdmi)
- sony bluray (optisch,digitaal of hdmi)
- cd speler (nog te kopen)
- bluetooth audio receiver aangesloten op de AUX ingang
Tv is een panasonic 3d plasma
Speakers
Hoewel ik een hele 5.1 set heb, wil ik zowiezo geen gebruik meer gaan maken van de Gale rearspeakers ivm draden
Eventueel kan ik de centerspeaker (Eltax) wel gebruiken bij een 3.1 opstelling
Ik wil wel mijn Yamaha NS-200 speakers (6 Ohm, nom 100W/max 300W), en de subwoofer (150W) gebruiken
Waar gebruik ik de set voor
- games spelen op de xbox
- cd's luisteren
- radio luisteren
- films kijken (af en toe)
Budget
Ik heb een budget van 400 euro voor de receiver
wat heb ik zelf bekeken
In eerste instantie heb ik gekeken naar een 2.1 receiver, deze:
http://tweakers.net/pricewatch/294400/kenwood-ra-5000.html
Juist omdat deze Dolby Virtual speaker heeft , en HDMI ingangen (makkelijk om tv/dvd/Mediabox aan te sluiten en wellicht ook nodig bij de opvolger van de xbox360?)
Later las ik dat je de nieuwe generaties 5.1 receivers ook kan instellen dat ze alleen de 2.1 of 3.1 opstelling aansturen. Maar hoe zit dit dan met de stereo performance?
Kan je makkelijk "switchen" tussen een geluidsprofiel dat je gebruikt bij een film kijken (in 2.1 of 3.1), en tussen een profiel dat je gebruikt bij cd/radio luisteren (2.0/stereo)
Op zich neig ik wel naar een receiver met hdmi ingangen, al is het maar om future-proof te zijn.
Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie?
En hoe is de stereo-performance van een 5.1 receiver? (heb naar deze gekeken; http://tweakers.net/pricewatch/313008/yamaha-rx-v473.html en naar de Onkyo 414.
Groeten Floris