Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ukash politie virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Helaas is mijn laptopje besmet geraakt met het ukash politievirus.
Wat ik geprobeerd heb:
- Malwarebytes gedraaid.
- Ccleaner
- Trend micro internet security gedraaid.
- Met zoek.exe het volgende script gedraaid:
filesrcm;
startupall;
emptyclsid;
emptyjava;
emptyflash;

Maar daarna loopt het een beetje vast.

Dit werkt niet. Kunnen jullie mij verder helpen?

Verwijderd

Schijf leeghalen, nieuwe Windows installatie...

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je moet eigenlijk ook manueel wat bestanden zoeken en verwijderen met een live-cd van UBuntu bv.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:55
*heel* toevallig dit gister bij een buurjongen verwijderd. Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

- Boot in Windows (7) safe-mode met netwerkondersteuning
- Download Combofix
- Installeer Combofix en laat hem z'n werk doen

Succes.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Afgelopen zondag verwijderd bij een klant, gewoon geboot in safe mode en vervolgens met hijackthis eruitgehaald. Deze is niet heel erg geavanceerd, stopt een ding in de startup map in je startmenu, vermomt zich als "ctfmon". Eerste keer draaien met hijackthis zag ik hem over het hoofd en had ie na de reboot gewoon weer een KLPD-pagina in beeld.

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 20:21
Wij hadden hem ook. Kaspersky anti-virus was gewoon up-to-date, dus was een beetje vreemd. Heb dus een mail gestuurd naar Kaspersky, kreeg ik dit als antwoord:

"Goedendag,

Het kan altijd gebeuren dat er toch iets door glipt... als de 'other' setting en of 'advanced disinfection' uit staan kan dit gebeuren.
Deze settings wilt u ook niet standaard aan hebben staan omdat dit alleen maar het systeem zwaarder belast."

Misschien iets te eerlijk?

Enfin, heb hem uiteindelijk met systeemherstel in veilige modus terug gezet naar 21 mei, daarna in veilige modus gescanned met Kaspersky, en dit vond een aantal infecties.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Vorige week gedaan bij de laptop van mijn broer, die draaide avg, is besmet door ik vermoed een java lek.

Kapersky boot iso op usb gezet (hebben ze ook een tool voor), geboot op een schone pc voor test en update.

Besmette pc vanaf usb geboot, scannen en toen was het weg. Ik moest alleen handmatig nog de regkeys weghalen die naar twee bestanden verwezen die automatische op starten (de bestanden zelf waren weg, een regcleaner werkt vast ook)

Daarna alles updaten , windows, adobe flash en reader, java etc

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 21-08-2012 07:24 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1