Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• barbalala
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-07-2016
Hey hallo,

Ik ben redelijk onervaren als het gaat om het bouwen van pc's maar ik ga eens een poging wagen. Youtube staat vol met filmpjes. Mijn budget is ongeveer 900 euro inclusief windows (+/- 90euro). Als iemand tips heeft of ideeën hoor ik het graag. Ik zag vandaag een video over overclocken en dat lijkt mij ook wel aardig om uit te proberen. Ik heb een behoorlijke tijd gestopt in uitzoeken wat ik nodig zou hebben.

De pc is eigenlijk vooral bedoeld om WoW op ultra te spelen met een fps >= 60 en het geheel op te nemen op 1080p. Ik begreep dat dat met name een goede cpu nodig heeft.

Hieronder volgt mijn verlanglijstje. Alle tips zijn welkom! Ik ben ook enigszins op de toekomst gericht dus als de pc 3 jaar goed meegaat is het zeker leuk meegenomen. Ten aanzien van wattage en overclocken heb ik geen idee. Bij alternate zit ik nu rond de 850 inclusief besturingsysteem. Waar ik een beetje over in zit is de koeling en wellicht de videokaart, alhoewel het schijnt dat wow die niet heel erg gebruikt, maar dat weet ik niet zeker.

-edit: oh ik zie dat mijn producten niet in een lijstje komen in het bericht zelf maar bovenaan. hopelijk is dat ok.

[Voor 17% gewijzigd door barbalala op 14-08-2012 01:29]

• General-Z
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-05-2019

I7 2600K @ 3.4 Ghz | Asus Maximus IV Extreme 3.0 | 16 GB Kingston Hyper-X | Asus GTX 690 4-GB | Corsair 600T White special edition |

• barbalala
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-07-2016
Ha General-Z,

Daar heb ik zeker naar gekeken inclusief de voorgangers. Ik heb mijn setup opgezet zoals gezegd om wow met een hoge fps te spelen. Het schijnt dat een solidstate disk daar weinig aan veranderd, en een heel dure videokaart niet perse nodig zou zijn voor wow. Vandaar de bovenstaande setup. Hoor graag wat je er van vindt en of mijn twijfels terecht zijn.

Wellicht kiezen voor een ander moederbord? Ik zie dat Gigabyte GA-Z77X-D3H het beste uit de test komt van Tweakers

[Voor 13% gewijzigd door barbalala op 14-08-2012 01:39]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True