Hoe doen de grote bedrijven het? (Beveiliging)

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:17

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik vraag me af hoe wereldwijde belangrijke bedrijven zoals Google, Microsoft en PayPal hun beveiliging hebben geregeld. Hoe zitten hun websites in elkaar?

Hoe zorgen ze ervoor dat ze bijvoorbeeld niet gehackt worden? Hebben dit soort bedrijven zelf hackers in dienst?

En hoe zit dat met backups, aangezien 5 minuten al teveel vertraging is!

Gulfstream G650

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Ondanks dat ik het een interessante vraag vind begrijp ik je doel van dit topic niet helemaal. Daarnaast begrijp ik de combi Google/Microsoft wel, wat heeft (een bedrijfje als) PayPal hiermee te maken?

Los van het feit dat er (naar mijn idee) niet een eenvoudig antwoord op te geven is, lijkt het me sterk dat dit soort bedrijven vertellen hoe zij bepaalde problemen oplossen. Misschien eens contact opnemen met een van de partijen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

alsof die bedrijven alleen maar websites hebben waar ze zich druk om maken. Data staat of op meerdere systemen gemirrored en/of de storage zelf is redundant uitgevoerd. Een enkele disk failure of controller failure zal in ieder geval niet leiden tot dataverlies ofzo. Hiernaast wordt er een afweging gemaakt dat je van sommige data nooit iets mag verliezen en van sommige data kan je wel 24 uur werk kwijt zijn zonder al te veel problemen. Alles heeft te maken met kosten.
En ja die bedrijven huren externe veiligheids experts in die zogenaamde pen(etration)testen doen. Om dat door je eigen mensen te laten doen is niet heel nuttig. Je moet een slager nooit zijn eigen vlees laten keuren.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat de websites en database ( klanten gegevens ) daar zo snel aan elkaar gekoppeld zullen staan.
Vaak moet je voor toegang tot "belangrijkere" data via een ander ip of domein inloggen