Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB3 Gigabit adaptor

Pagina: 1
Acties:

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 17:00
Ik zou graag op mijn laptop een Gigabit adaptor willen, en helaas zit die niet ingebouwd. Aangezien je met USB2.0 maximaal 600Mb/s haalt, wijk ik uit naar USB3.0. Dit is omdat mijn laptop geen Expresscardslot heeft.

Er bestaat al een controller (linkje), maar ik kan er geen implementatie van vinden. Kennen jullie (enkele) USB3.0 naar Gigabit adaptors?

[ Voor 0% gewijzigd door Xesxen op 13-08-2012 23:02 . Reden: MB vs Mb ]

Rare vogel in spe

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen idee, maar als de laptop een apart klepje heeft voor een mini-PCIe slot:
http://www.delock.com/pro...kmale.html?setLanguage=en
Het kaartje steekt wel uit aan de onderkant, dus alleen te gebruiken i.c.m. een passende notebookstandaard en daarom alleen geschikt als de laptop een vaste plek heeft. :+

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
usb2 is volgens mij 480mbit?

• Xesxen
Dan heb ik mij in de snelheid vergist. Dit neemt niet weg dat een usb2.0 adaptor niet volledig gigabit haalt, jammer genoeg.

Rare vogel in spe

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

Onbekend

...

Heeft jouw laptop ook een werkelijke doorvoersnelheid van minimaal 1Gbit? Met een USB3 aansluiting op de laptop wil niet zeggen dat deze continu de volledige snelheid van USB3 aan kan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
480Mbit/s is 60MB/s, maar USB 2 heeft daar nog een aardig deel overhead in. Dat zijn senlheiden die alle moderne harde schijven al gemakkelijk halen, Wel is inderdaad USB3 veel processor intensiever dan PCI-express, maar een moderne laptop met USB 3 haalt dat al wel snel hoor. Ik kijk altijd bij een laptop nog of er een netwerk interface op zit om deze reden, dat is veel gewenster dan een USB oplossing. Helaas zie ik op de pricewatch nog geen USB 3 gigabit adapter. Maar zulke nieuwe dingen staan er vaker nog niet op. Ik zou gewoon even goed zoeken op internet. Kans is wel dat het vrij prijzig word omdat het nog zo nieuw is.
edit:
zie hierboven

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:47
Heb je een SSD in je laptop of een 7220 RPM Harddisk? Anders heb je niet zo heel veel aan het verschil tussen 480Mbit (USB 2.0) of 1000MBit. Je mag blij zijn als je disk 80MB/s schrijft en dat is als ie niets te doen heeft op een lege disk, één seek en je throughput is weg.

En voor streaming HD films is het ook niet echt nodig. Zelfs de meest dikke bluray film komt niet boven de 30-40 Mbit

• Xesxen
De schijven in de laptop zijn inderdaad 7200rpm.
Apart, toen ik zochtte, kreeg ik geen enkele adaptor terug, alleen wat forum's. (Helaas komen er over deze adaptor nog importkosten over.)

Rare vogel in spe

• Xesxen
Een kleine schop van mij. Weet iemand waar je zo'n adaptor in nederland kan bestellen?

Rare vogel in spe

Pagina: 1