Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Freezeprobleem hp dv6 (virus?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers

Ik heb een probleem met mijn 1 jaar oude Hp dv6. Als ik hem vandaag probeerde op te starten, kwam ik met moeite voorbij het welkom scherm en eenmaal mijn bireaublad geladen was freezede mijn pc als het ware (muis kon ik nog een tijdje bewegen maar niets werkte). Ik probeerde nog enkele malen (steeds met knop aan en uit) en uiteindelijk ook in safemode. In safe mode deed ik een norton scan maar die liep dan ook vast enzoverder :). Uiteindelijk toch in safemode een scan kunnen doen, loopt ie vast op 400 000 gescande items (terwijl ik er ca. 700 000 heb). Hij vond slechts 7 tracking cookies dus mijn probleem is niet opgelost. Het rare is echter wel dat ik gisteren nog perfect heb gegamed de hele dag en geen enkele freeze/lagg had. 

Ik had echter al eerde dit probleem maar toen freezede mijn pc gewoon tijdens dat ik gamede ofzo en nu is dat dus niet zo. Dit loste ik op door te scannen (lukte alleen maar me laggs en freezed erdoor) en zo vond ik een trojan. 

Nu denk ik dus weer een trojan te hebben, maar hoe krijg ik die weg? Toch nog eens proberen te scannen?

(mbam freezede ook)

Suggesties welkom.

Mutn

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

je zal waarschijnlijk met een ander bestuuringssysteem moeten scannen.
dat kan met een live cd, of je koppeld je harde schijf aan je desktop pc (als je die hebt)
op die manier kan je scannen naar virussen, is wel de beste methode.

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Desktop heb ik niet en wat is een live cd dan? (linkje me bondige uitleg is meer dan genoeg).

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:
Desktop heb ik niet en wat is een live cd dan? (linkje me bondige uitleg is meer dan genoeg).
dat is een "bootable" cd. waar je een bestuuringsysteem op kan draaien zonder te instaleren.

je hebt ze vaak met linux, zoals knoppix, ubuntu en dergelijke, maar ook speciaal om te testen voor virussen. C'T(duits pc magazine, ook in nl te koop) heeft een speciale versie voor ontsmetten.
ik heb er (gelukkig ;) ) nog geen ervaring mee, maar t zal voor een gemiddelde pc gebruiker niet zo moeilijk zijn

http://www.heise.de/download/desinfect.html

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Wel bedankt voor de link. Ik probeer morgen nog 1 keer normaal te booten en 1 keer in safemode te scannen en als het niet lukt, probeer ik dat eens.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de link die ik gaf is helaas wel de duitse versie, er zijn er veel meer, maar ben er niet zo in thuis.
misschien kan je dit nog even nalezen:
Beveiliging en Virussen FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 13-08-2012 23:05 ]

ora et labora

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-11 20:39
ik weet niet of het onder illegale software valt maar probeer het is met
hirens bootdisk

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

xtrme schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:05:
ik weet niet of het onder illegale software valt maar probeer het is met
hirens bootdisk
zou ook kunnen, ik kreeg een daja vu. je mag niet linken naar warez,maar opnoemen is geen probleem:DC Daniel in "Upgrade 128GB SSD naar 256GB"

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Als er nog andere oplossingen zijn, mogen die ook gemeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nvm deze post

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 17:12 ]

Verwijderd

Het kan een virus, software probleem of iets anders zijn. Hierboven zijn al enkele virusremovers benoemd die je kunt gaan gebruiken. Ik zou zeggen check ook deze guide Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Test het geheugen met Memtest. Test de harde schijf of daar fouten op te bekennen zijn. Gebruik de software van de harde schijf fabrikant, zie ook BalusC in "OM FAQ"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel bedankt voor de tip. Morgen heb ik tijd en check ik nog een of ik er iets uit krijg. Gelukkig heb ik hem bij een lokaal computerwinkeltje gekocht en kan ik hem gemakkelijk binnendoen, moest het me echt niet lukken.
Pagina: 1