Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Onlangs heb ik een Optoma HD33 gekocht in combinatie met de 3d-RF emitter+brillen en in 2D mode werkt het allemaal prima en ziet er super strak uit, echter heb ik een klein probleempje: De 3D mode krijg ik niet aan de praat.

Omdat mijn videokaart (ATI 2600pro) geen hdmi uitgang heeft heb ik deze via een mini-dvi naar hdmi met een hdmi kabel naar de beamer gestuurd. Op een andere computer heb ik een DVI naar HDMI kabel gebruikt met hetzelfde resultaat.
Verder heb ik de emitter aangesloten op de beamer en de brillen gepaired met deze emitter.

Ik stuur een 1080P signaal op 50hz naar de beamer via een 2e scherm en deze werkt in 2d mode helemaal prima. Echter als ik een 1080p HSBS film opzet via VLC dan zie ik op het scherm 2 beelden naast elkaar.
De beamer "ziet" niet dat het om een 3d signaal gaat, in het menu zijn ook alle 3d zaken disabled.
Image -> display mode -> 3D is grijs
Display -> 3D -> is alleen 3D mode beschikbaar en is gezet op VESA 3D, de rest is ook grijs

Nu vraag ik me af waarom het niet werkt, de enige reden die ik kan bedenken is de convertor kabeltje.
Heeft iemand ervaring met hdmi->dvi kabeltjes en hdmi?

[ Voor 4% gewijzigd door Madcat op 14-08-2012 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 11:02
Om een apparaat 'automatisch' 3D content te laten herkennen dient het aangeleverde signaal hdmi 1.4(a) te zijn.
DVI is dit niet, staat gelijk aan hdmi1.3.

Makkelijkste oplossing? Scoor een leuke videokaart die een hdmi1.4a uitgang heeft.

Google maar eens op 3D over dvi hdmi, zijn meer met het idee/probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
wat mij betreft hoeft het niet automatische in 3d gezet te worden, maar wel zou ik graag het handmatig op deze mode willen kunnen zetten.

Is het wel mogelijk om met deze video kaart 3d video te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
Volgens mij zit het niet in hdmi v. 1.3: dat is wel geschikt voor 3D (enkel niet voor full hd 3D, daarvoor is hdmi 1.4 nodig).

Ook de kabels/converters lijken mij niet het probleem: dvi en hdmi zijn gelijk (hdmi is hetzelfde video signaal, enkel audio is toegevoegd). Hdmi 1.3 highspeed kabel is voldoende voor alle 3D; ga na of je kabels/converters highspeed aankunnen.

Ik vermoed dat de beamer kritischer is dan normaal: test hem eens met wat meer signaal-gevers, met een 3D signaal. Of vraag preciese technische gegevens op bij de fabrikant.

[ Voor 9% gewijzigd door ParkOverall op 18-08-2012 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
ParkOverall schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 03:48:
Volgens mij zit het niet in hdmi v. 1.3: dat is wel geschikt voor 3D (enkel niet voor full hd 3D, daarvoor is hdmi 1.4 nodig).

Ook de kabels/converters lijken mij niet het probleem: dvi en hdmi zijn gelijk (hdmi is hetzelfde video signaal, enkel audio is toegevoegd). Hdmi 1.3 highspeed kabel is voldoende voor alle 3D; ga na of je kabels/converters highspeed aankunnen.

Ik vermoed dat de beamer kritischer is dan normaal: test hem eens met wat meer signaal-gevers, met een 3D signaal. Of vraag preciese technische gegevens op bij de fabrikant.
Ah heb jij het wel voor elkaar gekregen om 3d beelden naar je tv of beamer te sturen?
zelf ben ik een beetje bang dat hier het probleem zit.

In de tussentijd zal ik eens wat vrienden vragen of ze een laptop met hdmi out hebben om te checken of het dan wel werkt.

is er iemand die een tv of projector in 3D heeft kunnen aansturen door middel van een DVI uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
In een ander topic was iemand met een soortgelijk probleem: die persoon kon geen 3D BD .iso's aan de praat krijgen op z'n Samsung tv. Bleek dat dat wel wil met een mediaplayer die hdmi 1.4 ondersteund.

Na aanleiding daarvan ben ik me even gaan verdiepen en het schijnt zo te zijn dat hdmi 1.4 enkel nodig is voor full hd 3D, dus half side-by-side wil met hdmi 1.3 highspeed kabels en apparatuur voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
HSBS materiaal zou je met iedere HDMI versie af moeten kunnen spelen.
Bij mijn Epson beamer moet ik handmatig opgeven dat ik een 3D SBS formaat weer wil geven, dan gaat het prima. Anders krijg ik gewoon 2 beelden naast elkaar.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1