Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Starten met eerste ongelezen post in thread en ondertitels.

Pagina: 1
Acties:

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Topicstarter
1. Op andere fora bestaat de mogelijkheid (ingelogd) om naast de tread titel op een symbool te klikken wat je vervolgens naar het eerste (door jou) ongelezen bericht brengt. Zo is het eenvoudig om een bepaalde thread te volgen zonder veel terug zoek werk naar het punt waar je de discussie verliet.
Deze feature zou een enorme vooruitgang zijn in gebruikersvriendelijkheid.
-mocht dit al bestaan: mea culpa en graag een pointer waar ik die dan vind.-

2. De kreet ondertitels slaat op de nu steeds vaker verschijnende filmpjes op de FP.
Is het een idee om deze (bv naast de knop autoplay aan/uit) ook uit te rusten met een knop ondertitels aan/uit?
Ik kan op werk mijn aandacht verdelen maar geluid bij de filmpjes is not done. (evenals een koptelefoon). Ondertitels zou dit oplossen en bovendien kom je zo de auditief uitgedaagde tegemoet.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:16
Druk eens op het gekleurde mapje, links voor je Thread in je bookmarks, daarmee is optie 1 voor elkaar.

• Misha
  • Laatst online: 18-11 12:58
Op het moment heeft onze videoplayer voor zover ik weet geen ondersteuning voor ondertiteling. Er wordt op het moment een nieuwe videoplayer ontwikkeld waar dit wel in zit. Dan kunnen we inderdaad een dergelijke feature gaan aanbieden.

Het enige waar we nog mee zitten is wie de ondertiteling gaat schrijven. Die komen er namelijk niet uit zichzelf :)

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Topicstarter
@jopie; Bedankt voor de tip, dit is precies wat ik bedoelde. @dev; mea culpa.

@Misha; Het hoeft geen BBC ondertiteling te zijn ( [persoon kucht] of [muziek: eye of the tiger] ) maar de film ontstaat ook niet vanzelf... De vragen kun je al voorbereiden ;-)

• Misha
  • Laatst online: 18-11 12:58
Het moet wel goede ondertiteling zijn, en dat kost tijd om te maken. De lui die video's maken zijn al erg druk en knallen er veel video's uit, dat zal dus aardig wat tijd kosten. Imho is het bijvoorbeeld ook vreemd om de ene keer wel en de andere keer geen ondertiteling te hebben bij een eigen productie. Dat moet een consistente functie zijn.

Ik kan me voorstellen dat het schrijven van goede ondertiteling zo een half uur tot uur tijd zal kosten. Voor de hoeveelheid video dat geproduceerd wordt is dat in zijn totaliteit aardig wat. Die tijd moet er wel zijn

Ik heb het met de manager video ook eens gehad om de community in te zetten voor de ondertiteling, maar daar zitten ook haken en ogen aan. Iemand moet net bereid zijn om de ondertiteling op zich te willen nemen, die persoon moet een bepaalde kwaliteit moeten kunnen leveren en hij moet het klaar hebben voordat we de video publiceren.

Al met al is het niet zo simpel als het klinkt :)

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Topicstarter
Leuk dat jullie er zelf al over nadenken, misschien brengt 2013 wel een Google Instant Subtitle App. ;-)
Pagina: 1