Hallo, ik heb een oude Prolient ML350 G4 gekregen en ik ben hem momenteel aan het opknappen voor te gebruiken als privé server. Ik heb één probleem de 12V pin van de connector voor de CPU ventilator is kapot. Ik heb dit opgelost door de 12V pin van de 2de cpu fan connector te gebruiken. Nu krijg ik bij het opstarten de error "Fan Failure". Hoe kan ik die error uitschakelen op heeft iemand een idee hoe ik de pin weer kan repareren( ik dank dat hij niet meer werkt door een kortsluiting)?
Zover ik weet is dit niet uit te zetten in het BIOS, heb destijds zelf zitten prutsen met een PIII Compaq server die een takke herrie maakt met 3 fans/stofzuigers, uiteindelijk maar opgegeven. Als het kan moet het in het BIOS staan.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
De server sluit al af voor ik in de BIOS kankeur0000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:56:
Zover ik weet is dit niet uit te zetten in het BIOS, heb destijds zelf zitten prutsen met een PIII Compaq server die een takke herrie maakt met 3 fans/stofzuigers, uiteindelijk maar opgegeven. Als het kan moet het in het BIOS staan.
Signaal kabel (meestal geel) op de CPU connector zetten en stroom elders tappen, dan krijg je in ieder geval de error niet meer.